בעקבות החשיפה שלנו בנקסט נסגרו עשרות קבוצות ועמודים בפייסבוק שבהם מכרו גזעים מסוכנים, הציעו כלבים למטרות הרבעה והראו סרטוני אימונים לקראת קרבות. אבל כמובן שזה לא נגמר שם. בדיקה נוספת שלנו העלתה שקבוצות רבות חזרו לפעילות או נפתחו מחדש תחת שם חדש ובהן ממשיכים להעלות פוסטים שמתארים את המבנה של הגורים ופונים לאנשים ש"מחפשים איכות".

והדבר רחוק מלהיות חוקי. החוק אוסר על בעלים של כלב מסוכן למכור ו/או למסור את הכלב לאדם אחר - וזה ממש לשון החוק - ואין ניסוח יותר פשוט ומובן מזה. חשוב להגיד, מי שעובר על החוק צפוי לקבל שישה חודשי מאסר. כדי לאמץ כלב מסוג אסמטף, בול טרייר, רוטווילר ופיטבול צריך לקבל המון אישורים מהמדינה ולהתחייב להחזיק אותו בתנאים מסויימים ורק אז תוכל ללכת לאחת העמותות שמחזיקות רישיון בעצמן.

"המטרה העיקרית שלשמה מרביעים אותם זה לצורך קרבות. משרד החקלאות שהוא אמון על חוק צער בעלי חיים החליט שהוא לא מטפל בקרבות, זה גדול עליו, הוא מעביר את זה רק למשטרה", אומר  עורך הדין שגיב לוי מ'תנו לחיות לחיות'. "משרד החקלאות מסרב לקבל אותם, והגענו למצב שכולם תקועים".

פנינו לפייסבוק והם אמרו בתגובה: "כל התוכן עליו דיווחתם נבדק ומה שנמצא כמפר את כללי הקהילה שלנו הוסר מהפלטפורמה". היום בדקנו וחלק מהתכנים עדיין באוויר כי לפי מה שהם אומרים התקנון אוסר על מכירה של בעלי חיים מאדם לאדם ולא מעמוד מסודר של חנות. במילים אחרות - פייסבוק נצמדת לחוקים שלה באופן יבש".

ממשרד החקלאות מסר בתגובה: "האכיפה על מכירת כלבים מסוכנים מצויה בידי הרשויות המקומיות.  משרד החקלאות הכין תיקון חקיקה בנושא, תיקון אשר התעכב עם פיזור הכנסת הקודמת".

ממשטרת ישראל נמסר: "בכל הנוגע לפרסום ברשתות החברתיות השונות, משטרת ישראל אכן מבצעת בדיקה לגבי חשד לעבירות פליליות ברשת, וככל שמאותר חשד לעבירה המשטרה תפעל בדרכים העומדות לרשותה".