הפצועה מתאוששת ומשחזרת (צילום: חדשות)
הפצועה בתאונה משחזרת | צילום: חדשות

"התמונות מהתאונה כל הזמן חוזרות אליי": כשבוע לאחר התאונה הקטלנית בכביש 90 בה נהרגו האחיות שיראל ומילה בן סימון, בנות 3 ו-8, תושבת תל שבע שנפצעה בה באורח אנוש התעוררה - ומשחזרת את רגעי האימה על הכביש.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

שיפור משמעותי חל במצבה של יסמין אבו עסא שנפצעה אנוש בתאונה - והיום (רביעי) היא הייתה יכולה לספר לראשונה בקולה את שאירע: ״היינו בדרך חזרה מאילת לתל שבע, פתאום רכב שהגיע ממול נכנס לנתיב שלנו".

"אחמד בעלי ניסה לברוח לשוליים, אבל לא הצליח", משחזרת יסמין, "הוא ממש ניסה, אבל לא הספיק. הרכב ממול יצאה לעקיפה ולא הצליח לחזור״. במהלך השיחה עמה תהתה יסמין: ״למה הנהג יצא לעקיפה? התמונות מהתאונה כל הזמן חוזרות אליי. היינו לכודים בתוך האוטו ואנשים עזרו לנו לצאת״.

אמן של הבנות התבשרה: שתיהן נהרגו בתאונה

יממה לאחר התאונה הקטלנית, התעוררה אמן של שיראל ומילה בבית החולים סורוקה - והתבשרה על מות שתי בנותיה. לפי עדויות האנשים שנכחו במקום, האם פרצה בבכי. הבנות הובאו למנוחות ללא נוכחות האם ובעלה שנפצעו בתאונה. האם ניתוח במחלקה לכירורגיית לב חזה, ומצבם של האב והתינוק מוגדר קל. המשפחה כולה עלתה מצרפת לארץ לפני כחצי שנה, והתאונה התרחשה כשהיו בדרך לחופשה באילת.

מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 מהם קשה. מתחילת שנת 2019 נהרגו חמישה בני אדם בתאונות בכביש 90, כולל התאונה אתמול. התשתיות הלקויות בכביש כוללות מחסור בתאורה, נתיבים צרים וגם התנהגות פראית של נהגים ועקיפות מסוכנות שתועדו לא אחת.