סמוטריץ' ובנט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
חבר הכנסת סמוטריץ' לצד נפתלי בנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

אחרי ההשמצות החריפות והמהלומות הפוליטיות בין בנט ליוגב – ח"כ סמוטריץ' מנסה להרגיע את הרוחות. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "יש רגעים שצריך לעצור. חברים, המטרה של כולנו היא להקים ממשלת ימין". בהמשך חבר הכנסת מוטי יוגב צייץ בתגובה: "על אף שהדברים שנכתבו נגדי היום אינם נכונים, בחרתי שלא להגיב".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

"הדרך היחידה להגיע לשם היא שתהיה מפלגה ימנית אחת גדולה מימין לליכוד", המשיך סמוטריץ'. "יש ויהיו חילוקי דעות לגיטימיים בתוכנו וזה בסדר. זלזול, הכפשות ועלבונות לא יביאו אותנו לשום מקום. בואו נוריד אגו ונמצא את הדרך אנחנו חייבים".

מוטי יוגב ונפתלי בנט, ארכיון (צילום: פלאש 90, יונתן זינדל, חדשות)
נפתלי בנט ומוטי יוגב | צילום: פלאש 90, יונתן זינדל, חדשות

יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ קרא להרגעת הרוחות במחנה. "אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות", כתב בציוץ בטוויטר. "אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".

הבוקר ‏מספר 3 באיחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת מוטי יוגב, תקף בחריפות את מי שהיה ראש המפלגה שלו בקדנציה הקודמת, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט. בריאיון שהעניק לתוכנית רדיו ב"גלי ישראל", אמר יוגב: "בנט בגד בנו ואני לא חושב שראוי שנקבל אלינו מי שלא ספר אותנו".

יוגב המשיך: "אני ממליץ יותר ענווה לכולם, בראש המפלגה ברור שיעמוד רפי פרץ שנבחר על ידי הציונות הדתית". מספר 3 באיחוד הימין הוסיף: "‏בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הוא הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים. לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם. בעיני ממשלת אחדות לא פחותה מישיבה חזרה עם אלו שבגדו בנו ולקחו את הכסף".

בנט מיהר להגיב למתקפה של יוגב, ובעמוד הפייסבוק שלו תקף במילים חריפות: "מוטי, אולי התבלבלת אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על הימין החדש. יצאנו לשם כי אנו מאמינים ביהדות מקרבת ולא ביהדות מתנשאת, זועמת ומרחיקה. אינני משתלח בך כפי שאתה עושה כלפיי כבר חצי שנה, ואיני מבקש ממך דבר. אתה ואחרים מטיחים עוד ועוד ביטויים מזעזעים (שריפת בית, רפורמי, בגידה, כלב ששב אל קיאו) ואני מעולם לא דיברתי בשפה זו כלפייך או כלפיי אף אחד". עוד הוסיף בנט: "בפעם הבאה רגע לפני שאתה מוציא מפיך את המילה 'בוגד', תברר עם עצמך מי ביננו באמת בגד בדרך הציונות הדתית".

ח"כ ביטן וח"כ סמוטריץ' (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90, חדשות)
ח"כ ביטן וח"כ סמוטריץ' | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90, חדשות

במקביל, חבר הכנסת ומספר 2 במפלגה, בצאלאל סמוטריץ' פתח במתקפה נגד חבר הכנסת דוד ביטן. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר כתב סמוטריץ': "מסכן ביטן. רגיל להיות בעניינים ולהסתובב באולפנים. עכשיו נתניהו הוריד אותו למדרון אחורי ומידר אותו".

"אין לו שמץ של מושג מה קורה במו"מ", המשיך סמוטריץ'. "אבל יצר הדיבור חזק ממנו. התוצאה היא גיבוב של שטויות חסרות קשר למציאות. קבל עצה טובה מחכמינו דוד ביטן אחי: 'גם אויל מחריש כחכם יחשב'".