ההורים לנתניהו: התערב במשבר (צילום: פלאש 90 \ Nati Shohat, חדשות)
ההורים לנתניהו: התערב במשבר | צילום: פלאש 90 \ Nati Shohat, חדשות

ההורים קוראים לנתניהו - התערב במשבר: פורום ועדי ההורים היישוביים שלח אתמול מכתב לראש הממשלה המכהן בימים אלה גם כשר החינוך, נתניהו, בו הוא מבקש ממנו להתערב מיד במשבר הצהרונים שנוצר. ההורים מתריעים ממצב שבו לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים הקרובה שתיפתח ב-1 בספטמבר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אני פונה אליך מתוך דאגה כנה לעתידם של תלמידי ישראל והחשש הכבד לפיו פתיחת שנת הלימודים הבאה מוטלת בספק רב", כתב לראש הממשלה יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום.

"הנהגת ההורים הארצית קוראת לך להתערב אישית במצב האנומלי שנוצר עקב פיזור הכנסת והיעדר שר, ולו זמני, במשרד החינוך, המשליכים במישרין על היתכנות פתיחת שנת הלימודים הבאה", הזהיר עו"ד באום.

"סבסוד הצהרונים, ממנו נהנו מאות אלפי משפחות במסגרת תכנית 'ניצנים' לגיל הרך ולתלמידי כיתות א'-ב', נבלם, כך גם התקצוב לבנייתן של אלפי כיתות חדשות. מדיניות ביטול תשלומי ההורים ויישומם של פרויקטים לאומיים כהשאלת ספרים - לא מקודמים", הוסיף.

לדבריו, ההשלכות של המצב הקיים הן הרות אסון על ההורים ועל הילדים. "יהיה בלתי אפשרי להחזיר את הגלגל לאחור אם לא ינקטו צעדים מידיים שיבטיחו את ההתנהלות התקינה ותקצוב הפעילויות של המשרד בעת הזו, חודשיים וחצי לפני פתיחת שנה"ל תש"ף".

"אדוני, אל תאפשר לילדינו להיות בני ערובה במשחק פוליטי בו לא בחרו להשתתף", הפציר עו"ד באום בנתניהו, "אל תאפשר להם ליפול בין הכיסאות במשחק הכיסאות בו הם חוזים מהצד כמשתתפים בעל כורחם. צו השעה הוא לכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר כדי לצלוח את קשיי הסיטואציה שנוצרה ולהבטיח שעתידם של ילדינו לא ייפגע".

לקראת פתיחת שנת הלימודים, ובהיעדר כנסת מתפקדת, תוקם ועדת חינוך זמנית: יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר כי הוועדה בראשותו מוצפת בפניות של הורים בנוגע לתשלומים ולתקצוב צהרונים, ולכן פנה ליושב ראש הכנסת בבקשה להקים ועדה זמנית. על פי בקשת יו"ר ש"ס השר דרעי סוכם כי ח"כ יעקב מרגי יכהן כיו"ר ועדת החינוך הזמנית של הכנסת כדי לטפל כראוי בנושאי פתיחת שנה״ל הבאה.

בעקבות המשבר וביוזמת חברת ועדת הכספים ח"כ אורית פרקש הכהן, סיעת כחול לבן החתימה הבוקר את כל חברי הסיעה על בקשה לקיום דיון דחוף במהלך הפגרה, במליאת הכנסת, בנושא הפסקת סבסוד הצהרונים. "היום הצבענו על הארכת מצב חירום בכנסת - אנחנו אכן במצב חירום. אין טיפול בכלום רק עיסוק הישרדותי פוליטי", אמרה פרקש הכהן. "אין בעל בית לא מנהיגותי ולא כלכלי ואת המחיר כולנו משלמים".

היא הוסיפה: "ועדת הכספים עסוקה בהעברת 13 מיליארד ש"ח ובשום סעיף לא דנים בהארכת סבסוד הצהרונים. שוב כי אנו בממשלת מעבר. לכן עצרנו אתמול את העברות הכספים עד לקבלת פנייה לוועדה ועדכון בנושא. בנוסף, הבוקר הגשנו בקשה בחתימת כלל חברי סיעת כחול לבן לזימון דיון דחוף במליאה בנושא גם במהלך פגרת הכנסת".