דגל הסערה ברמת גן (צילום: עומר רייכמן, חדשות)
דגל הסערה ברמת גן | צילום: עומר רייכמן, חדשות

יממה אחרי שפרסם עומר רייכמן, תושב רמת גן כי קיבל מכתב משכנתו בדרישה להסיר את דגל הגאווה שתלה ממרפסת דירתו, הוא החליט לשלוח הבוקר (רביעי) מכתב תשובה לכל שכניו. כעת פונה רייכמן אישית לכל הדיירים בבקשה לפתוח בשיח על הנושא, מזמין אותם אליו לקפה, וגם להשאיר לו פתק תמיכה אם הם מתנערים ממכתב הגינוי של השכנה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"משהו כאן קצת מוזר", פתח רייכמן את מכתבו, "רוב השכנים חיזקו את ידי ופרגנו בצורה מרגשת. חלקם ביקשו ממני דגל גאווה לתלות כאות הזדהות, לכן אשמח לשמוע באופן אישי מי הדיירים שזה מפריע להם, כדי שאוכל לנהל איתכם שיח מכבד".

עוד הדגיש במכתבו כי הדרך בה התנסחה השכנה אינה מקובלת עליו: "עם כל האהבה, לא מקובל עלי תכתיבים - מה כן לעשות ומה לא לעשות בשטח הפרטי שלי. ובטח שלא מקובל עלי לשון ציווי. זה אפילו קצת מגוחך".

התגובה למחאת שכנים נגד דגל הגאווה ברמת גן (צילום: עומר רייכמן‎, חדשות)
צילום: עומר רייכמן‎, חדשות

הוא השאיר עותק של מכתב התגובה בכל תיבת דואר בבניין, ובו הקפיד לציין במכתב שכיבד בפרסום הפוסט את פרטיותה של השכנה. "העלתי את הפתק הנ"ל לפייסבוק שלי, להתייעץ עם חברי כיצד לנהוג, כמובן שכיבדתי ומחקתי את השם", הסביר.

פתח המחלוקת (צילום: עומר רייכמן, חדשות)
פתח המחלוקת | צילום: עומר רייכמן, חדשות

"הפוסט קיבל אלפי תגובות ומאות שיתופים; גורמים מלשכת ראש העיר התקשרו לתמוך. כמובן שהתראיינתי תוך שמירה מלאה על כבודכם, בלי שיימניג ובלי עידוד שיח מפלג. כולם מחכים ממני לעדכון איך הגיבו השכנים, כולי תקווה שבשורות טובות יהיו בפי".

הבוקר כשהתעורר ויצא מהבית המכתבים עוד היו בתיבות. רייכמן מקווה שהשכנים יגיבו ויביעו תמיכה, וביקש משותפותיו לדירה לעדכן אותו אם מתקבלת תגובה מהשכנים. "אם אתם מהמפרגנים או מהתומכים - אשמח שתרשמו לי גם. אמשיך לקדם ערכים של סבלנות ושוויון כל עוד כוחי במותני - חושך מגרשים עם אור".