לינוי חיים צוברי (צילום: אלבום פרטי)
לינוי חיים צוברי | צילום: אלבום פרטי

"מקרה שלישי ביומיים", מופיעה לי הודעה של אתר חדשות בסלולרי. שלושה מקרי טביעה ביומיים ורק החלה עונת הרחצה.

רק לפני שנתיים כמעט ואיבדתי את בתי היקרה לי מכל לינוי.

נסענו לאילת לישון אצל משפחה לפני שמגיעים למלון לחופשת חג ראש השנה. למשפחתי יש בריכה בגינה ולא שמתי לב כשארגנתי את הדברים שלינוי נכנסה לבד למים. היא הייתה בת שנתיים וארבעה חודשים בלבד ובכל זאת היא פתחה לבדה את דלת הבית ויצאה לשוטט בגינה.

בזמן התארגנות ליציאה למלון הבן שלי, לירון, הלך לשתות והציץ לכיוון הבריכה מהחלון במטבח. לפתע הוא החל לצעוק "לינוי בבריכה". רצתי לכיוון הבריכה וחשכו עיניי. ראיתי את לינוי צפה עם ראשה במים. קפצתי לבריכה, הוצאתי אותה והנחתי אותה על שפת הבריכה. התחלתי בעיסויים ובעלי בהנשמות תוך כדי קריאות לעזרה. כנראה היא הייתה במים לפחות שלוש או ארבע דקות, כך אני משערת.

מצאנו אותה צפה על פני המים, מחוסרת הכרה, קפואה וכחולה. אני באמת לא יכולה לתאר לכם את חוסר האונים שחשנו. היא הקיאה אך לא התעוררה. כשהגיע צוות של מד"א בניצוחו של ניר יפת, המלאך השומר של בתי, הם החלו בפעולות החייאה מסיביות. תודה לאל ותודה לניר הדופק חזר.

לינוי הועברה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים יוספטל, במשך שלושה ימים לינוי היא שכבה מורדמת ומונשמת על משטח קר במחלקת טיפול נמרץ. לאחר מכן החליטו להטיס את לינוי לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך טיפול.

במשך כל החג התפללנו והתחננו לנס. כל עולמנו חרב עלינו.

ייסורי המצפון ותחושת הכישלון שלי כאמא היו כבדים מנשוא. לכן גם הוספנו לשמה לינוי את השם חיים. כך גם המליץ ונתן את ברכתו הרב המקובל רבי דוד אבוחצירא והוא הוסיף לה את השם חיה, שרק אלוהים ישמור עלינו.

צוות בית החולים במחלקת טיפול נמרץ ילדים הכין אותנו לגרוע מכל. כי הרי ממקרה טביעה כזה אין לדעת איך תתעורר, אם בכלל. הרי ילדים רבים נפטרו או שנשארו צמח. תודה לאל, לינוי התעוררה וניצלה.

הלב נחמץ לי על כל הודעה שמופיעה לי בנייד על מקרה של טביעת ילד. התמונה והתחושה הנוראית חוזרת ומחלחלת בכל גופי במחשבה על עוד משפחה מסכנה שעוברת ימים קשים מנשוא ושכל עולמם נחרב עליהם. אני רק מתפללת מאחלת ומייחלת שגם להם יהיה נס פרטי.

אני כותבת בראש ובראשונה על מנת לזעזע ולהתריע בפני ההורים: לא להיות אדישים לא להגיד "לנו זה לא יקרה". אל תורידו את העיניים מילדכם אפילו לא לשנייה אחת. הרחיקו את הילדים ממקורות מים זמינים אשר מהווים סכנה, הבריכה או כל מקור מים זמין ונגיש הינו פצצה מתקתקת עבור ילדים קטנים. שמרו על היקר מכל  ותעברו קורס החייאה. זה מציל חיים. מתפללת ומייחלת לנס עבור הילדים וכולי תקווה לקיץ בטוח לילדנו.