פתאום באמצע החיים מיכל אנסקי לקתה בתסמונת ששיתקה חצי מפניה. חודשיים אחרי, כשעדיין לא החלימה לחלוטין, היא מתייצבת בפנים גלויות מול המצלמות ומספרת לחברתה הטובה קרן פלס על האירוע המטלטל שעבר עליה: "פוחדת שהשיתוק לא יעבור לעולם".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אנסקי מספרת שבמשך חודשיים היא לא יכלה להסתכל על עצמה בראי. "זה מגעיל קצת", היא מתוודה. "העין נראית כמו עין של זכוכית, אין הבעה. אני יודעת להצטלם, אני יודעת לכוון את הזוויות של הפנים שלי בצורה שתהיה פוטוגנית וברגע שאיבדתי על זה שליטה זה היה נורא מפחיד. וכל מה שרציתי זה להשתבלל ולהיסגר בבית ולהתחבא".

אנסקי מספרת לחברתה הטובה שלא הסכימה לפגוש אותה לאורך כל התקופה כי לא רצתה לבכות. "זה הכלי עבודה שלי זה מה שמפרנס אותי", סיפרה. "כשהגעתי למיון לא אמרו לי שגם חוש הטעם יילך לאיבוד. הלשון שלי החיוך שלי, הוורבאליות שלי זה כלי העבודה שלי -  הקריירה שלי תלויה בדבר הזה. פתאום מנוטרל 100% שיתוק והרגשתי שככה אני תקועה לנצח ונורא התביישתי".

היא מספרת איך למדה מחדש לאכול ולדבר ועל הרגע שבו התחילה למרות השיתוק לנסוע לפסטיבל קאן. "התאריך הלך והתקרב והתייעצנו עם הסוכנת שלי מה לעשות", סיפרה. "50% עדיין היה משותק - והחלטתי שאני נוסעת. הייתה בכורה מאוד גדולה על השטיח האדום והגיעו נשים יפות וזה משהו כמו 400 צלמים. עוברים אנשים וצריך למשוך את תשומת הלב שלהם, כל אחת עושה את המקסימום ואני הולכת עם פנים חתומות והלב שלי דופק. אני מתה לחייך ואני יודעת שאם אחייך אהיה עקומה".

"באיזו שלב חייכתי", היא משחזרת. "עמדתי שם והרגשתי את הפלאשים כמו שמש חזקה על הפנים והתמסרתי לזה. לא מכרתי תכשיטים שם, מכרתי התמודדות ואומץ".

לאנסקי קשה לראות אותה בתוכנית מאסטר שף שעלתה לאוויר שוב לאחרונה. "זה רגע לפני שזה קרה וקשה להסתכל על זה. בכיתי כל כך כשהסתכלתי על עצמי - הייתה לי תמימות שאיבדתי שם. כשאני רואה אנשים מחייכים שיש להם את הזווית של החיוך ואני לא יכולה לעשות את זה ואולי לא אוכל לעשות זאת לעולם - ואני מקנאה".