במסגרת חילופי הרמטכ"לים בחודש ינואר, הוזמנו רא"ל איזנקוט ורא"ל כוכבי עם רעיותיהם למפגש המסורתי עם הנשיא ורעיותו בבית הנשיא. המפגש תועד במסגרת צילומי הסרט "איזנקוט", וכעת, עם פטירתה, מהווה את המפגש המצולם האחרון בו השתתפה נחמה ריבלין ז"ל. בשיחה בסלון ביתה צולמה משוחחת עם הנשות הרמטכ"ל הנכנס והיוצא ומתייחסת לפעילותה ברשתות החברתיות: "הציבור צמא לאמירות בגובה העיניים ולא לסיסמאות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במסגרת המפגש שוחחה רעיית הנשיא, נחמה ריבלין ז"ל, עם רעיית הרמטכ"ל היוצא דאז חנה איזנקוט ורעיית הרמטכ"ל הנוכחי יעל כוכבי. המפגש התקיים בסלון הבית, במסגרתו סיפרה ריבלין ז"ל בחופשיות רבה על אהבתה לאומנות, הפוסטים שהיא מפרסמת באינטרנט וכן על המפגשים המרגשים שלה עם חיילים בודדים אותם פגשה בצה"ל.

הסרטון, שנחשף היום (שישי) על ידי צה"ל, הינו חלק מחומרי הגלם מתוך סרטו של יריב מוזר "איזנקוט", במסגרתו תועד ביקור השניים בבית הנשיא. ריבלין ז"ל נראית בסרטון מחוברת למכונת החמצן עמה הסתובבה בתקופה האחרונה לחייה.

הנשיא ריבלין ספד לרעייתו: "כמה אהבו אותך נחמה"‎

אחרי שאלפים חלפו על פני ארונה שהוצב בתיאטרון ירושלים, רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל נקברה ביום רביעי בחלקת גדולה האומה בהר הרצל. בדברי ההספד שלו אמר הנשיא: "מאמי יום הולדת עצוב. אהובתי, אני מתקשה להאמין שאלה דברי פרידה". הבת ענת: "אמן שאהיה אמיצה כמוך, אין עליך אמא".

הלווית נחמה ריבלין ז"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90, חדשות)
הלווית נחמה ריבלין ז"ל | צילום: הדס פרוש, פלאש 90, חדשות

"נחמה, נחמה שלי, אמא שלנו", הנשיא ספד לרעייתו. "קמתי הבוקר, את יודעת שלא הצלחתי לישון. הסתכלתי בתאריך המוכר כל כך, 5 ביוני. מאמי, יום הולדת שמח. כן, יום הולדת עצוב. לפני מספר שבועות בבית החולים כשעוד הצלחת לומר את מה שעל לבך וכבר התחלת לדאוג, ביקשת שאחזיר אותך הביתה. היום נחמה - שבת הביתה.

"לימדת אותי אהבה מפוקחת, ישירה ונבונה - אבל גם מעגלת פינות וחומלת. ובעיקר, כמו כל דבר שעשית ואמרת - להיות אמיתית. אף פעם לא רצית להיות באור הזרקורים, אבל הבנת שכאשת הנשיא המדינה יש לך תפקיד - קיבלת אותו על עצמך. ובכל זאת החלטת לעשות את המוטל עלייך. לא, לא כאשת נשיא המדינה, אלא מתוך החלטה לזרוע, להשקות ולגדל את כל מה שצריך. טיפול כזה, מסור ויודע".

אלפים עברו על ארונה בי-ם (צילום: איתן אלחדז/TPS, חדשות)
אלפים עברו על ארונה בי-ם | צילום: איתן אלחדז/TPS, חדשות

בהמשך הנשיא ציין כמה כולם כה אהבו אותה. "כמה אהבו אותך נחמה? כמה דאגו לשלומך ודרשו בשלומך וביקשו לך טוב וייחלו והתפללו להחלמתך בכל החודשים הללו? כמה ביקשו לחזק אותנו ולעטוף אותך?", אמר הנשיא. "הסתכלתי אתמול, נחמה, בספרים שהשארת ליד המיטה. בחלקם סימנייה, באחרים מקלון של ארטיק שהיה לידך ושהיה צריך לסמן את המקום שבו הפסקת".

עוד ספד הנשיא: "נחמה, בחודשים האחרונים שאלו אותי איזו אמא את. ועניתי שאת אימא שבמשך 4 חודשים לא עזבו את מיטתה לרגע. לא הילדים ולא בנות ובני הזוג שלהם. לרגע אחד לא עזבו אותך לבד. כזו אמא היית, כזו סבתא. ריבי ותומר, ענת וגדי, רם ועינת. תודה לכם שהייתם שם בשביל אמא. מתן, זיו, שי, קרני, מאיה, דניאל ויהב. סבתא אהבה אתכם עד כלות והיא תמשיך לאהוב אתכם גם מלמעלה. תודה לכם. לכולכם, שאתם המשפחה שלי. ותודה לכל האזרחים והאזרחיות שדרך העיניים שלכם והמילים שלכם והנוכחות שלכם זורח אלינו שוב ושוב אורה של נחמה שלנו כמו אלף שמשות.

נחמה ריבלין ז"ל ובעלה רובי (צילום: מארק ניימן, לע"מ‎, חדשות)
נחמה ריבלין ז"ל ובעלה רובי | צילום: מארק ניימן, לע"מ‎, חדשות

"ולך נחמה, רעייתי, לך נחמה, אהובתי, אני פשוט מתקשה להאמין שאלו דברי פרידה. אני בטוח שעוד נחפש אותך בלילות ובימים גם. תודה לך נחמל'ה על האהבה, על הזוגיות, המשפחה. שהיית תמיד איתי. על היד התומכת והלב המקשיב. וההומור, על המחשבה החדשה ועל זה שזכיתי להיות בן זוגה של רעיית נשיא המדינה. מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה. ונהרות - כל נהרות העולם לא ישטפוה. נוחי, נוחי בשלום על משכבך. אמן".