המנוח זעק, אחיו דקר אותו למוות (צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות)
המנוח זעק, אחיו דקר אותו למוות | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מרדכי מוגזמוף, תושב ירושלים בן 62, בגין רצח אחיו דוד מס בדקירות סכין בגלל ויכוח על ירושה וסכסוך כספי. בפרקליטות ביקשו לעצור את מוגזמוף עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב האישום חשף כי מוגזמוף תכנן את הרצח ודקר את אחיו עשרות פעמים למרות זעקותיו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כתב האישום מציין פעמים רבות כי מוגזמוף פעל כדי לרצוח את מס בכוונה תחילה, והמית אותו בדם קר. מפרטי האישום עולה שמוגזמוף הכין סכינים מבעוד מועד והכין את עצמו למעשה הרצח. "הרצח נעשה על ידי הנאשם לאחר תכנון והליך ממשי של קילה והחלטה להמית באכזריות מיוחדת", נכתב בכתב האישום.

מוגזמוף דקר את אחיו עשרות פעמים באמצעות שני סכינים. לפי כתב האישום, הנאשם גרם ל-11 פצעי דקירה בחזה, 12 פצעי דקירה בגב, 4 פצעי דקירה בראש ושני פצעי דקירה בצוואר. "פציעות אלה הובילו לפגיעה בליבו של המנוח, בשורש עורק הריאה, בריאות, בוושט, בכבד, בסרעפת וכן נגרמו למנוח שברים בצלעות, בחוליות הגביות, בעצמות המצח והקודקוד ובחוליה הצווארית", נכתב. "בעקבות כך נגרמו למנוח דימומים רבים, פצעי חתכים, פצעי שפשוף ודימומים תוך עוריים, אשר גרמו לאיבוד דם רב ולהלם תת-נפחי אשר הביאו למותו של המנוח במקום".

דוד מס ז"ל וזירת הרצח (צילום: פלאש 90, נועם רבקין פנטון, חדשות)
דוד מס ז"ל וזירת הרצח | צילום: פלאש 90, נועם רבקין פנטון, חדשות

בהלווית אמם: הבטיח לאחיו שירצח אותו

כתב האישום מפרט את השתלשלות האירועים שהובילו לרצח: בסוף שנת 2017 הגיע מוגזמוף לדירת אמם ונעל את הדלת במקום. אחיו, שהגיע גם הוא למקום ככל הנראה בשל סכסוך על הירושה, דרש לפגוש את אמו. לאחר שמוגזמוף סרב, קרא מס לכוחות ההצלה שנאלצו לפרוץ לדירה.

מוגזמוף זעם על האירועים ודרש מאחיו פיצוי על סך 3.5 מיליון שקלים תוך שנה. במהלך אותה שנה, נפטרה אמם של השניים. בהלוויה הדגיש מוגזמוף כי הוא יודע מי הרוצח של אמו והבטיח כי הוא עוד "יסגור איתו חשבון", זאת תוך שהוא מצביע על אחיו דוד.

בנוסף, במהלך השבעה על אמם האשים מוגזמוף מספר פעמים את אחיו במות אמם והבטיח כי ירצח אותו כי "יום אחד בגלל הבית הזה יהיה פה רצח".

זירת הרצח בירושלים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, חדשות)
זירת הרצח בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד"א, חדשות

בחודש מאי השנה, קרא מוגזמוף לבני המשפחה לאסוף את חפציהם מדירת אמם. כולם הגיעו, כולל מס ז"ל. מוגזמוף צעק עליו שילך ואף החל לדחוף אותו. לאחר שהופרדו, החליט הנאשם לרצוח את אחיו דוד. הוא הלך למטבח, נטל סכין והחל לדקור את מס ז"ל בחזהו ופניו.

מס החל לצעוק, ובעקבות כך החלו האחים בניסיון למנוע ממוגזמוף להמשיך בדקירות נוספות, תוך שהם מנסים לקחת ממנו את הסכין. לאחר שהצליחו, זרקו את הסכין מהחצר תוך שהם יוצאים מהדירה. אז, החליט מוגזמוף לנעול את הדירה ולהישאר עם אחיו הפצוע לבד. מיד לאחר מכן לקח מוגזמוף סכין נוספת והמשיך לדקור את אחיו בחלקים שונים של הגוף עד שהביא למותו.

בחקירתו הודה מוגזמוף במעשים אך ציין כי דקר את המנוח על מנת לנטרל אותו כפעולה של הגנה עצמית. הוא לא ידע להשיב מדוע עשה זאת כמה פעמים, מדוע לא התקשר למשטרה ומדוע סגר את עצמו בדירה והמשיך לדקור אותו. לדבריו, הוא הוסיף לדקור אותו בשל העובדה שהמנוח המשיך לתקוף אותו גם כשהיה דקור.