"אהבה בכל הצבעים": אירועי חודש הגאווה כבר נחשבים למסורת בישראל. חברות רבות לצד נבחרי ציבור ומוסדות רשמיים נוהגים לפרסם הודעות תמיכה, לצד סולידריות רחבה מצד העולם התרבותי והאומנותי בישראל. עם זאת, בתחום אחד ניכר שהנושא לא הגיע לידי ביטוי בעבר - הספורט הישראלי. קבוצות ליגת העל בכדורגל הכינו סרטון לכבוד אירועי הגאווה עם הכיתוב: "האהבה תנצח" לצד סמלי כלל הקבוצות. בית"ר ירושלים, לצד קבוצות אחרות, שיתפה את הסרטון בעמוד הרשמי שלה ועוררה סערה בקרב אוהדיה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

את הסרטון שיתפו רוב המועדונים בעמודים הרשמיים כחלק מיוזמה לכבוד חודש הגאווה. תגובות מעורבות של אוהדים נרשמו גם בפוסטים של קבוצות אחרות בליגה.

מגיבים רבים, ככל הנראה אוהדי הקבוצה, תקפו בתגובות את הבעלים משה חוגג על הבחירה לשתף את הסרטון, ולהביע תמיכה באירועי הגאווה. "אנחנו בית"ר ירושלים, זה לא קשור אלינו בשום אופן התועבה הזאת", כתב אחד האוהדים. "עוד מעט תצאו בהודעה שהיציע הצפוני זה יציע גאה ורק זוגות בעלי אופי מיני שווה יהיו רשאים להיכנס עם כרטיס "בית"ריסט גאה". 

מאות תגובות נגד ההנהלה (צילום: מהפייסבוק, חדשות)
מאות תגובות נגד ההנהלה | צילום: מהפייסבוק, חדשות

מגיב אחר כתב: "למה בית"ר צריכה לתת יד לביזיון הזה? מה, נגמרו הערכים? הנהלה פח". מגיב רבים אחרים קראו להוריד את הפוסט ותקפו את התנהלות המועדון: "הסמל של בית"ר הוא סמל המנורה הטהורה של בית המקדש. לא ניתן לאף אחד לחלל את יהדותנו. ביזיון אחד גדול". אוהד נוסף תקף: "אתם מנסים להכניס לנו 'ערכים' בכוח שהם נגד לבית״ר ירושלים ולא מייצגים אותנו".

סך הכול, הקבוצה ספגה ביקורת ממאות תגובות ברשתות החברתיות, רובם על ידי אוהדי הקבוצה שיצאו נגד ההנהלה. "אני בעד אהבת חינם אבל עם כל הכבוד מצעד הגאווה זה לא ערך שבית"ר ירושלים יכולה לקבל על עצמה", כתב אחד האוהדים. "זה מתאים יותר לחוג אוהדי הפועל".

אחת המגיבות לפוסט של בית"ר (צילום: מהפייסבוק, חדשות)
אחת המגיבות לפוסט של בית"ר | צילום: מהפייסבוק, חדשות

עם זאת, יש גם רבים שהביעו תמיכה בהחלטת ההנהלה. אוהד אחד כתב: "כל הכבוד! הלוואי ויום אחד שנאת החינם תצא מהיציעים". אוהד אחר תקף את המגיבים הרבים שיצאו נגד המועדון: "השנה היא שנת 2019, כל העולם מתקדם וככה גם אתם האנשים שיושבים איתי באותו יציע. אתם הבעיה של הקבוצה שלנו, אתם אלה שפוגעים בקבוצה פי 10 יותר. רק אתם מפריעים למועדון לצמוח ולהגיע לאן שהוא צריך להגיע. מה מפריע לכם מה אנשים עושים בבית שלהם? כל אחד שיתעסק בשלו!". אחת מאוהדות הקבוצה אף חשפה שהיא טרנסג'נדרית, והביעה תמיכה בצעד החריג של בית"ר.

חלק מהמגיבים תמכו (צילום: מהפייסבוק, חדשות)
חלק מהמגיבים תמכו | צילום: מהפייסבוק, חדשות
קריאות להוריד את הפוסט (צילום: חדשות)
קריאות להוריד את הפוסט | צילום: חדשות

לצד המגיבים הרבים שיצאו נגד המועדון, נראו עשרות תגובות שברכו על המהלך וקיוו לשינוי ביציעי בית"ר ירושלים. "עצוב שאנשים לא מקבלים את האחר רק בגלל בחירתו המינית והאישית. לא כאן כדי לחנך אף אחד פשוט כואב לקרוא את זה", כתב אחד האוהדים. "אני רואה אנשים שרושמים על חינוך נכון או לא, חבל שפוסט כזה הייתם צריכים בכדי להבין מה זה חינוך. חג גאווה שמח לכל הגאים, גם אם הם לא כמוני".

גם בעמוד של מכבי חיפה: תגובות נגד הברכה לקהילת הלהט"ב

ברכת הקבוצות שותפה על ידי רוב קבוצות ליגת העל בעמודי הרשתות החברתיות. גם בעמוד של מכבי חיפה נרשמו תגובות זועמות וקריאות להוריד את הסרטון מהרשת. "נחרדתי מהפרסום המבחיל הזה", כתב אחד האוהדים. "נפלתם על הראש? פגעתם בקהל הרב שבא לעודד אתכם, במיוחד הקהל הדתי. בושה".

אוהד אחר כתב: "ביישתם את המילה חג, מועדון ביזיוני ומנהל דף קיקיוני. אתם פשוט מביכים".