צפו בתיעוד

נחשפו: מכתבים בני 60 שנה על שר התורה

"כבר יצא טבעו בבקיאות עצומה בכל חדרי התורה", כך נכתב בשורת מכתבים שנשלחו על ידי כולל חזון איש בו למד מרן לבין ארגון הג'וינט שהתבקש לתמוך בו ובאברכים נוספים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין)

לקראת חג מתן תורה נרשם השבוע מחזה לא שיגרתי במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, כאשר נחשפו על שולחנו חילופי מכתבים בין הנהלת כולל חזון אי"ש שבה למד בהיותו אברך, להנהלת ארגון הג'וינט.

המכתבים מגלים כי כבר אז בהיותו אברך ביקשה הנהלת הג'וינט להמשיך להשתתף באחזקת התורה של הגר"ח למרות שעבר את גיל הזכאות הרשמי.

המכתבים חושפים את ההערכה העוצמה שהייתה למרן שר התורה עוד בטרם הגיעו לגיל 30. במכתב משנת תשי"ח נכתב על מרן שר התורה:

"כבר יצא טבעו בגדלו בתורה, בבקיאות עצומה בכל כחדרי התורה בהבנה מעמיקה. כבר הופיעו חיבוריו המעידים על מחברים שהוא נוצר לגדולות. נתפרסם בדפוס חיבורו 'השב אורחותיו' הכולל מקורות על ספר 'אורחות חיים' להרא"ש, ועכשיו עומד להופיע חיבורו 'קריית מלך' מקורות על כל הלכות הרמב"ם' נכתב במכתב ששיגרו ראשי כולל חזו"א בהם הגאון רבי נחום מאיר קרליץ אביו של הגר"נ קרליץ".

אל המכתב צורפו שמות נוספים של תלמידי חכמים מובהקים, שגם לגביהם ביקשה ההנהלה לקבל תמיכה כספית. במכתב תשובה של הנהלת הג'וינט אושרה באופן מיידי התמיכה במרן שר התורה.

בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה הגר"ח מעמיק בקריאה במכתבים, שחיוך נסוך על פניו בעודו נזכר כמה מאמצים הושקעו בתמיכה בלומדי התורה באותם הימים.

בסיום הביקור בירך מרן שר התורה את בכירי הג'וינט שיזכו להמשיך בפעילותם בעזרה לעולם הישיבות בפרט ובעשיית חסד בכלל.

הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תכניות החרדים בג'וינט, ציין כי לארגון הג'וינט רצף ארוך שנים של סיוע לעולם התורה ויש לו זכיות יסוד בשיקום עולם התורה לאחר השואה בארץ ישראל. גם כיום פועלות תוכניות הסיוע של הארגון בהכוונת ראשי הישיבות וגדולי הדור שליט"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר