Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שישי ה-07 ביוני 2019

כותרות המהדורה     בפעם השנייה בתוך חמשה ימים: קליעי נ"מ נורו מסוריה אל עבר החרמון, אך לא פגעו בשטח ישראל (בטחוני)     דיווח ערבי: עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס כמעט ונחתמה לפני מספר שבועות אך המגעים עלו על שרטון (בטחוני)     סוריה: חוסל גנרל סורי שהיה אמון על אירוח כוחות חיזבאללה בגזרת הגולן הסורי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בפעם השנייה בתוך חמשה ימים: קליעי נ"מ נורו מסוריה אל עבר החרמון, אך לא פגעו בשטח ישראל (בטחוני)

    דיווח ערבי: עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס כמעט ונחתמה לפני מספר שבועות אך המגעים עלו על שרטון (בטחוני)

    סוריה: חוסל גנרל סורי שהיה אמון על אירוח כוחות חיזבאללה בגזרת הגולן הסורי (בטחוני)

    דיווח: ישראל פועלת למנוע החלטה של הקונגרס לתמיכה בשתי מדינות (חוץ)

    מפקד צבא ארה"ב במזה"ת על האיום האיראני לתקוף את כוחות ארה"ב – "איום מיידי וממשי מאוד" (חוץ)

    בסיוע סין: סעודיה האיצה את תוכנית פיתוח הטילים הבליסטיים (חוץ)

    תאונה קטלנית בכביש 90: שתי אחיות בנות 4 ו-7 נהרגו; חמישה נפצעו (חדשות)

גבר כבן 70 נהרג מפגיעת רכב ברחוב אחד העם ברחובות (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה. תחול ירידה בטמפרטורות בעיקר בהרים. משעות הצהריים הרוחות יתחזקו. הלילה: מעונן חלקית.

    שבת: בהיר עד מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות תהיינה רגילות בעונה.

    ראשון: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

    שני: בהיר עם עליה קלה בטמפרטורות.

חדשות

הבוקר התקבל במשטרת ישראל דיווח על 2 פצועי ירי, אב ובנו (17, 49) בפינת הרח' מנחם בגין-עולי הגרדום בכפר יונה. האב פונה לקבלת טיפול רפואי לביה"ח לניאדו והבן פונה לביה"ח הלל יפה. מצבם של השניים מוגדר בינוני. הרקע פלילי. שוטרים במקום ונסיבות האירוע נבדקות.

הבוקר, בשעה 05:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על נערה שנפלה מגובה של כ 6 קומות בבניין מגורים בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על נערה כבת 14 עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקובעים את מותה. המשטרה חוקרת את נסיבות המוות.

פראמדיק מד"א אנדריי וסקו סיפר: "בחצר הבניין שכבה נערה כבת 14 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה."

מוות בתאונה – בשעה 05:02 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על הולך רגל שנפגע מרכב  ברחוב אחד העם ברחובות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 70 עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקובעים את מותו.

חובש רפואת חירום במד"א שמעון פרש סיפר: "כשהגעתי למקום התאונה ראיתי את הפצוע, גבר כבן 70 שוכב על הכביש מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה נבדק במקום ופונה במצב קל לבי"ח קפלן בעיר". נהג הרכב הפוגע עוכב לחקירה.

תאונה קטלנית בכביש 90: שתי אחיות בנות 4 ו-7 נהרגו; חמישה נפצעו

שתי אחיות בנות ארבע ושבע נהרגו היום (חמישי) בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש הערבה בין עין יהב לכיוון פארן. *הוריהן של הילדות, משפחה שעלתה לאחרונה מצרפת, נפצעו באורח בינוני. אחיהן, תינוק בן שנה ושלושה חודשים, נפצע באורח קל. * שנים נוספים שהיו ברכב הנגדי נפצעו במצב קשה וקשה מאוד.

– בעקבות התאונה, מספר ההרוגים בתאונות מתחילת השנה עלה ל-135 אנשים, לעומת 133 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתחילת השנה התרחשו ארבע תאונות קטלניות בכביש 90, ו-12 תאונות קשות. מתחילת השנה נהרגו 12 ילדים בגילי 12-0 ונפצעו 52.
עדכון על מצבם של הפצועים מתאונת הדרכים שארעה אתמול בכביש הערבה:

מצבו של הגבר  שסובל מפגיעה רב מערכתית, נותח שעות ארוכות במהלך הלילה, מוסיף להיות קשה מאד.

אשתו במצב קשה, גם היא סובלת מפגיעה רב מערכתית, נותחה על ידי צוותים מולטי דיסיפלינאריים של כירורגים כלליים, כירורגים של כלי דם ואורטופדים. שניהם מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מונשמים ומורדמים.

התינוק במצב קל מאושפז במחלקה לכירורגית ילדים.

אמו של התינוק מאושפזת במחלקה לכירורגית לב חזה, לאחר ניתוח שעברה, מצבה בינוני עד קשה. אביו במצב קל במחלקה כירורגית.

צוותי השירות הסוציאלי בביה״ח ממשיכים ללוות כל העת את הפצועים ואת בני המשפחה.

פרשה ביטחונית חדשה: עובד ציבור חשוד כי הוציא מידע בסיווג "סודי" ו"סודי ביותר" ומסרה לאחר; צו איסור פרסום הוטל על הפרשה

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (חמישי) כתב אישום נגד עובד ציבור בגין עבירות גניבה, החזקת ידיעות ומסירת ידיעות המסווגות "סודי" ו-"סודי ביותר". הנאשם מכחיש את המיוחס לו * עם הגשת כתב האישום החמור ביקשה המדינה את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים. מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת. * צו איסור פרסום הוטל על הפרשה.פוליטי

בשל הבחירות: נתניהו ביקש לדחות את השימוע; היועמ"ש סירב

ראש הממשלה נתניהו ביקש מהיועמ"ש לדחות את מועד השימוע בענייניו "לטווח סביר לאחר קיום הבחירות". זאת, בשל הצורך להיערכות לקראת השימוע ומפאת העובדה כי בתקופת הבחירות והקמת הממשלה יהיה רה"מ עסוק מתוקף תפקידו כיו"ר הליכוד.

– היועמ"ש סירב לבקשתו של נתניהו וציין כי "פיזור הכנסת וקיומן של בחירות חדשות אינם יכולים כשלעצמם להוות שיקול המצדיק את עיכוב המועד לקיומו של שימוע בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה". היועמ"ש ציין במכתבו, כי גם לאחר פיזור הכנסת, פרק הזמן שניתן לנתניהו מאז פרסום כתב החשדות נגדו ועד לשימוע "הוא פרק זמן מספק, המאפשר להיערך לשימוע בצורה ראויה, אף בשים לב לנסיבות העניין המיוחדות". * במכתב התבקש ראש הממשלה לאשר עד 10.6 כי בכוונתו להתייצב לשימוע. אם לא יעשה זאת, נכתב, היועמ"ש יקבל החלטה סופית בתיק על בסיס חומר הראיות הקיים.

– בתוך כך, הגיש מנדלבליט לבג"ץ תגובה מקדימה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, שדרשה ממנו לקיים לאלתר את השימוע לראש הממשלה. לדבריו של היועמ"ש, "דין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות ביהמ"ש במועד השימוע, שכן מדובר בסוגיה פרוצדוראלית המצויה בלב שיקול הדעת של גורמי התביעה ביחס לאופן ניהול הליכים פליליים".

ח"כ אוחנה מהליכוד מונה לשר המשפטים; נתניהו הציע את החינוך לח"כ פרץ את התחבורה וחברות בקבינט לח"כ סמוטריץ'

ראש הממשלה נתניהו החליט ביום רביעי בערב למנות את חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד לתפקיד שר המשפטים, במקום איילת שקד שפוטרה בתחילת השבוע. אוחנה שהתמחה בעבר בפרקליטות מחוז מרכז, יכהן כשר המשפטים, ולא כממלא מקום, מאחר ולא ניתן למנות חברי כנסת לתפקידי ממלאי שרין בממשלת מעבר. * החלטת נתניהו עוררה זעם מצד ח"כ בצלאל סמוטריץ', שדרש להשיב למפלגתו את התפקיד. * כעת, מנסה נתניהו לגבש חבילת פיצויים למפלגה, ואמש (חמישי) נפגש עם יו"ר איחוד הימין רפי פרץ. אחת ההצעות המרכזיות שנידונה בין הצדדים היא לתת את תיק החינוך לפרץ ואת תיק התחבורה לסמוטריץ'. בנוסף לכך, סמוטריץ' יקבל את האחריות על רשות מקרקעי ישראל והשניים ייתמנו גם לחברים בקבינט המדיני ביטחוני – פרץ כמשקיף וסמוטריץ' כחב . עד כה לא הושגה הסכמה סופית סביב הצעה זו, ובאיחוד מפלגות הימין מעלים דרישות נוספות. בין היתר, סמוטריץ' מבקש לקבל גם את תיק התפוצות, שהיה בידי השר נפתלי בנט, קודם פיטוריו השבוע.

הבחירות במפלגת העבודה: כל חברי העבודה ישתתפו בפריימריז לראשות המפלגה ולא רק חברי הוועידה

הנהלת מפלגת העבודה אישרה אמש (חמישי) כי הבחירות לראשות המפלגה יתבצעו בקרב כלל חברי המפלגה, ולא על ידי חברי הוועידה בלבד. * בנוגע לבחירות לרשימת המועמדים לכנסת, הוחלט להביא לאישור הועידה הצעה לשימור הרשימה הנוכחית לכנסת כפי שהיא. בנוסף החליטה ההנהלה כי במקרה שההחלטה על שימור הרשימה לכנסת לא תעבור בוועידה – יתקיימו פריימריז לחברי הכנסת בקרב כלל המתפקדים.

בטחוני

בפעם השנייה בתוך חמשה ימים: קליעי נ"מ נורו מסוריה אל עבר החרמון, אך לא פגעו בשטח ישראל

ארבעה קליעי נ"מ נורו אתמול (חמישי) בשעות הצהריים מהכפר חדר שבמחוז קונטירה שבסוריה אל עבר החרמון ניסיון הירי כשל, וכל הקליעים נחתו בשטח סוריה. בחסדי שמים, לא היו נפגעים באירוע * כזכור, בשבת האחרונה נורו שתי רקטות מפאתי דמשק, ונפלו באזור קו המוצבים של ישראל בחרמון. גם אירוע זה הסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים.

דיווח ערבי: עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס כמעט ונחתמה לפני מספר שבועות אך המגעים עלו על שרטון

ערוץ אל-ערביה מדווח כי עסקת חילופי אסירים הייתה אמורה להיחתם לפני כמה שבועות בין ישראל לבין חמאס בתיווך גרמני ומצרי, אך המגעים עלו על שרטון. לדיווח אין אישור ממקור אחר ולא נמסרו עוד פרטים. מקור בחמאס אמר לכאן חדשות כי הדיווח באלערביה אינו נכון. המקור מסר לכאן חדשות כי הפערים בין הצדדים עדיין גדולים ואין שום פריצת דרך בנושא. * בשבוע שעבר דיווח ערוץ I24 כי דיפלומטים גרמנים ביקרו בעת האחרונה בעזה ובאחת מבירות מדינות ערב כדי להביא לחידוש המשא ומתן לחילופי אסירים בין ישראל לחמאס. ואולם בניגוד לדיווח בערוץ אל-ערביה הערב, בדיווח ב-I24 לא נאמר כי מתנהלים מגעים בשלב מתקדם. בדיווח ב-I24 הודגש כי לא הושגה פריצת דרך מאחר שחמאס דבק בעמדתו המקורית. ככל הנראה הכוונה לדרישת חמאס שישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש בגדה, קודם לפתיחת משא ומתן על עסקה חדשה. (כאן)

סוריה: חוסל גנרל סורי שהיה אמון על אירוח כוחות חיזבאללה בגזרת הגולן הסורי

חיסול מסתורי בגולן הסורי: גנרל בכיר בצבא הסורי חוסל ביום שלישי האחרון ביריות סמוך לעיר סוודיא בדרום סוריה, עשרו קילומטרים מהגבול עם ישראל, בשעה שערך סיור באזור, כך פורסם בבלוג המודיעין אינטילי טיימס. על פי הדיווח, אל-אחמד נחשב לאחד מהקצינים הסוריים המופקדים על הקשר עם כוחות החיזבאללה באזור א-סווידא ובמיוחד מול מפקד חיזבאללה בדרום סוריה. * בחודש שעבר חוסל באזור בוכמל שבצפון מזרח סוריה גנרל במשמרות המהפכה איראניים שהיה אמון כעל מעבר הגבול בין סוריה ועיראק ומעבר אנשי המיליציות הפרו איראניות מעיראק לסוריה. (ישראל היום)

מדיני

דיווח: ישראל פועלת למנוע החלטה של הקונגרס לתמיכה בשתי מדינות

ישראל מנסה בימים אלה לסכל החלטה של הקונגרס האמריקני שזוכה לתמיכת הדמוקרטים והרפובליקנים, שתביע תמיכה בפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי פלסטיני ותקרא לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאמץ את המדיניות הזו, כך דווח בחדשות13 בשם בכירים ישראלים וגורמים בסנאט. ההחלטה לתמיכה בפתרון שתי המדינות מקודמת על ידי הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדסי גרהאם שמקורב מאוד לנשיא טראמפ ועל ידי הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן. בכירים ישראלים אומרים כי ההחלטה צפויה להיות מובאת להצבעה בקרוב וככל הנראה תזכה לרוב גדול כיוון שהיא זוכה לתמיכה בשתי המפלגות. * ע"פ הדיווח, החלטה כזו של הסנאט האמריקני שתעבור בתמיכת שתי המפלגות, עשויה ללחוץ על הבית הלבן לאמץ פומבית את העמדה הזו כאשר צוות השלום של טראמפ נערך להשיק את תכנית השלום שלו.

סנטורים דמוקרטים נגד סיפוח שטחים: "סכנה לפתרון שתי המדינות"

קבוצה של סנטורים דמוקרטים הציגה אתמול (חמישי) הצעת החלטה בסנאט האמריקני שיוצאת נגד הבטחת הבחירות של נתניהו לספח לישראל חלקים מהגדה המערבית. בקבוצת הסנטורים שחתומה על הצעת ההחלטה נמצאים כמה מהמתמודדים הבולטים על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, בהם ברני סנדרס ואליזבת וורן. * בהצעת ההחלטה נכתב כי "סיפוח חד צדדי של חלקים מהגדה המערבית יסכן את הסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות, יפגע ביחסיה של ישראל עם מדינות ערב, יאיים על זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ויחתור תחת ביטחונה של ישראל". נוסף על כך, הצעת ההחלטה קראה לממשל טראמפ לאמץ את פתרון שתי המדינות כחלק מתוכנית השלום שלו". (חדשות13)

למרות המשבר הכלכלי החריף והאבטלה הגואה, שרי הקבינט של הרשות הפלשתינית קיבלו העלאה של 67% במשכורת

כעס ברחוב הפלסטיני, לאחר שנחשף כי בזמן שהכלכלה הפלשתינית ביהודה ושומרון מקרטעת, עם אחוזי אבטלה גבוהים ומיתון במשק, שרי הקבינט ברשות הפלשתינית נהנו מהעלאה במשכורות בשיעור של 67 אחוזים. לפי הנתונים שדלפו, המשכורת החודשית תפחה לסכומים של בין 3,000 דולר ל-5,000 בקרב שרי הקבינט, ול-6,000 דולר אצל ראש הממשלה החדש מוחמד אשתיה אם לא די בכך, הממשלה ניפחה את שער החליפין בעת תשלום המשכורות. לאחר שהדולרים הומרו לשקלים, השרים קיבלו תוספת של 17 אחוזים למשכורת. לפינוק הזה מצטרפים התנאים הסטנדרטים של שרי הקבינט הפלשתיני, כמו נהג צמוד ותקציב הוצאות לנסיעות.

– בעקבות הסערה, ראש הממשלה מוחמד אשתיה, יועץ כלכלי לשעבר של אבו מאזן, השהה את העלאת המשכורות והפנה את הנושא ליו"ר הרשות כדי לעבור עליו מחדש ולנקוט צעדים משפטיים. עד שהנושא ייחקר, הוחלט כי השרים יקבלו מחצית מהמשכורת שלהם, כמו עובדי הרשות האחרים

חוץ

מפקד צבא ארה"ב במזה"ת על האיום האיראני לתקוף את כוחות ארה"ב – "איום מיידי וממשי מאוד"

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב שאחראי על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון באמר בראיון ל-NBC כי ישנו "איום מיידי וממשי מאוד", ולפיהם איראן ובעלות בריתה עלולות לתקוף את כוחות ארה"ב. "אני לא מאמין שהאיום פחת. אני מאמין שהאיום עדיין ממשי מאוד". "הייתי אומר שבמובנים מסוימים האיום מתפתח למרות שהיציבות ההגנתית שלנו השתנתה, והפכה לתוקפנית יותר", אמר הגנרל מקנזי. "אני חושב שאנחנו עדיין בתקופה שאותה אני מכנה 'אזהרה טקטית'. האיום ממשי מאוד".

– ב-MivzakLive, דווח אתמול (חמישי) כי באתר אל-מארסד הסעודי דווח מפי מקור צבאי ישראלי כי ישראל קיבלה מארצות הברית מידע על מתקפה צבאית מתוכננת על איראן, וכי האמריקנים ביקשו מישראל להיות מוכנים לספוג מתקפת טילים מלבנון, מסוריה ומרצועת עזה בתקופה הקרובה.

מעל 100 מפגינים נהרגו בדיכוי ההפגנות בסודן; האופוזיציה מסרבת להיפגש עם נציגי הממשל הצבאי

מנהיגי המחאה בסודן סירבו אתמול (חמישי) להיפגש למשא ומתן עם נציגי הממשל הצבאי לאחר שלמעלה ממאה בני אדם נהרגו בדיכוי הפגנות בבירה חרטום, מאז יום שני האחרון, אז הסתערה מיליציית RSF שמשתפת פעולה עם הצבא על אתר שבו פעילי המחאה מקיימים שביתת שבת זה שבועות ארוכים. עדי ראייה וערוצי תקשורת ערביים דיווחו שהכוח הסודני שהסתער על אתר המחאה פתח בירי כבד. * האופוזיציה במדינה מסרה כי לאחר הפשיטה על מעוז המפגינים מול משרד ההגנה בחרטום ביום שני, כוחות ההתערבות המהירה, ארגון צבאי למחצה, השליכו עשרות גופות מפגינים לנהר הנילוס בעיר. זאת, לדבריהם, בניסיון להסתיר את מספר ההרוגים.

– הכוחות החמושים שפיזרו באלימות רבה את המפגינים שהתמקמו מול מטה משרד ההגנה בחודשיים האחרונים שייכים ל"כוחות התמיכה המהירה" הידועים לשמצה. עדי ראיה סיפרו כי אלו התפרסו ברחבי חרטום במקום כוחות צבא סדירים, תוך שהם מכים אנשי רפואה ומתנדבים במרפאות ובוזזים בתי חולים. בגרדיאן דווח כי הם איימו על רופאים שיספקו טיפול למאות הפצועים.

– המפגינים בסודן דורשים את פירוקה של הממשלה הצבאית ויציאה מידית למערכת בחירות בעוד הצבא התעקש לקיים בחירות מוגבלות לפרלמנט בעוד תשעה חודשים, תוך שהוא שומר לעצמו את רוב משרות הקבינט. * כבישים רבים נחסמו על ידי מפגינים שהקימו מתרסים ארעיים, אחרי שכוחות חמושים חסמו את הגישה למתחם מטה משרד ההגנה כדי למנוע מהמפגינים להתאסף מחדש.

בסיוע סין: סעודיה האיצה את תוכנית פיתוח הטילים הבליסטיים

שלושה גורמי מודיעין אמריקנים המעורים בנושא אמרו ל-CNN כי סין עזרה לסעודיה לפתח משמעותית את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, שעשויים לאפשר בהמשך אף נשיאת נשק גרעיני. על פי המידע המודיעיני, סעודיה הרחיבה הן את תשתית הטילים הבליסטיים שלה והן את הטכנולוגיה הדרושה באמצעות רכישות מסין לאחרונה. * על פי הדיווח, ממשל טראמפ נמנע מלגלות את המידע לבכירים בקונגרס, וכי הדמוקרטים גילו עליו בעקיפין, דבר שהעלה את חששם כי מדובר בהסכמה שבשתיקה מצד טראמפ לנושא, ברקע המתיחות במפרץ. עוד חשש שהועלה הוא שתחול התקדמות גם ביכולות הגרעיניות של הממלכה.

– למרות שסעודיה היא בין הרוכשות הגדולות ביותר של כלי נשק אמריקאים, ארה"ב מסרבת למכור לה טילים בליסטיים. לאורך השנים דווח מספר פעמים כי סעודיה הפרה את האיסור באמצעות קנייה מסין, כדרך לאותת לאיראן על הכוח הצבאי הפוטנציאלי שיש לאויביה.

בכיר לשעבר בסבא"א: "איראן קרובה מאי פעם לפצצת אטום"

סגן ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר אולי היינונו, העריך שלשום (רביעי) כי "איראן קרובה מאי פעם לפצצת אטום – בין חצי שנה עד שנה". "איראן נמצאת במרחק של בין 6-12 חודשים מהגעה ליכולות גרעיניות מלאות. הדבר תלוי בעיקר באם איראן תחליט להגביר את קצב הייצור שלה ועד כמה. היא לא מהססת לפזר איומים רבים על עזיבת ההסכם או שאם הסנקציות יימשכו היא תגביר את קצב הייצור שלה". לדבריו, בידי איראן 15,000 צנטריפוגות נוספות חדישות ומתקדמות המחכות במחסנים להיות מותקנות ולקצר משמעותית את יכולות הפיתוח והייצור הגרעיניות שלה. (כאן)

דיווח: ממשלת מקסיקו מוכנה להגביל את תנועתם של מהגרים לגבול עם ארה"ב, כדי להימנע מאיום המכסים של הנשיא טראמפ

הרשויות במקסיקו נקטו ביממה האחרונה כמה צעדים בנושא ההגירה הלא חוקית, בניסיון למנוע מהממשל האמריקני להטיל עליה מכסים. בין השאר, הם חסמו את דרכה של שיירת מהגרים ובה כ־1,200 בני אדם סמוך לגבול הדרומי עם גואטמלה, עיכבו לחקירה שני פעילים למען זכויות המהגרים והקפיאו את חשבונות הבנק של חשודים בסחר בבני אדם. * ע"פ הדיווח ב"וושינגטון פוסט" ממשלת מקסיקו הביעה נכונות לשלוח 6,000 חיילים לגבול עם גואטמלה כדי למנוע הסתננות מהגרים. עוד דיווח הוושינגטון פוסט על עסקה אפשרית עם מקסיקו, שבמסגרתה תוכל ארצות הברית לגרש מבקשי מקלט ממרכז אמריקה. על פי הדיווח, ממשלת מקסיקו מוכנה להגביל את תנועתם של מהגרים ממרכז אמריקה על מנת להימנע מאיום המכסים של הנשיא טראמפ.

    דיווח: ארצות הברית תפסיק לאמן טייסי קרב טורקים בשטחה * ארצות הברית תפסיק לאמן טייסי קרב טורקים, בעקבות הכוונה באנקרה לקנות מרוסיה את מערכת ההגנה האווירית S-400. לטענת וושינגטון, הדבר יהווה איום למטוסי הקרב האמריקניים, ה-F-35 לייטנינג II, שגם אותם טורקיה מתכננת לרכוש. (רויטרס)

    ונצואלה: פוטין: רוסיה וסין מעוניינות בייצוב המצב במדינה * נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר שלשלום (רביעי) לאחר שיחות שקיים במוסקבה עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי במוסקבה ובבייג'ינג מעוניינים שהמצב בוונצואלה יתייצב. (רויטרס)

    לוב: דאעש קיבלו אחריות על פיגועי מכונית התופת בעיר דרנה * המדינה האיסלאמית קיבלה אמש (חמישי) אחריות על שני פיגועי מכוניות התופת כנגד יחידות בצבא לוב בתחילת השבוע, בעיר הנמל דרנה שבלוב – כך נכתב בעיתון הארגון, אל-נאבא. 18 בני אדם לפחות נפצעו מהפיצוץ. (רויטרס)

    תאילנד: מנהיג החונטה נבחר לכהונה שנייה כראש ממשלה * בדיון שארך יותר מ-12 שעות: הפרלמנט בתאילנד בחר שלשום (רביעי) את מנהיג המפלגה המזוהה עם הצבא ומנהיג החונטה לשעבר, הגנרל פריות צ'אן-אוצ'ה, לכהונה שניה בתפקיד ראש הממשלה. * מפקד הצבא לשעבר, הבטיח את 375 הקולות הדרושים להבטחת התפקיד בהצבעה של שני בתי הפרלמנט, שאחד מהם מונה כולו על ידי החונטה.

צרכנות

בכפוף למכירת ארבעה סניפים: רשות ההגבלים אישרה את מכירת רשת החרדית  בר-כל לרשת החרדית נתיב החסד

רשות ההגבלים העיסקיים אישרה אתמול (חמישי) לרשת נתיב החסד שבבעלות שמואל אטיאס לרכוש את רשת בר כל שבבעלות הרב מנחם כרמל, כאשר ברשות ההגבלים דרשו מנתיב החסד לוותר על ארבעה סניפים, כך שהיא תוכל לרכוש 41 מתוך 45 הסניפים של בר כל, שלושה מתוכם בעיר בני ברק. * בהנחה שהמיזוג יצא לפועל, צפויה רשת נתיב החסד (יחד עם הפעילות הסיטונאית שבבעלותה) להגיע למחזור שנתי המתקרב למיליארד שקל.

– לאחר העברת העיסקה לאישור רשות ההגבלים מסרו מרשת בר-כל לעיתון 'גלובס' כי "הבסיס להבנות שהושגו עומד על כך שרשת נתיב החסד שפועלת גם בעזרה למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים תמשיך את הקו שלנו ושלהם בשמירה על מחירים מוזלים לעזרה ולסיוע למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים. כמו כן נתיב החסד תמשיך להעסיק את כל עובדי הרשת כך שאף עובד לא ייפגע". עוד הוסיפו בחברה כי "הרב מנחם כרמל מתכוון להשקיע את כל המשאבים שלו בפתרון מצוקת הדיור, נושא שהוא פועל בו כבר עשרות שנים. בין היתר בבנייה של כ-1,500 יח"ד בבית שמש ומאות יח"ד בנתיבות ובבני ברק".

– רשת בר-כל של הרב מנחם כרמל, הוקמה לפני 25 שנה ומונה כ-46 סניפים. היא מעסיקה כ-900 עובדים ומגלגלת מחזור מכירות שנתי המוערך בכ-550 מיליון שקל.

– רשת נתיב החסד, של שמואל אטיאס, הוקמה לפני 13 שנה ומונה כ-30 סניפים. מחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-290 מיליון שקל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן