תאונת דרכים קשה בערבה‎ (צילום: חדשות)
4 הרוגים תוך יממה (ארכיון) | צילום: חדשות

בתוך פחות מ-24 שעות נהרגו בכבישי ישראל ארבעה בני אדם. הבוקר (שישי) נהרג גבר כבן 70 ברחובות לאחר שנפגע מרכב ומותו נקבע בזירה. אמש נפטר מפצעיו בבית החולים, ילד כבן 7 שנפצע אנושות בתאונות דרכים שהתרחשה בלוד. בשעות הלילה מאות בני אדם ליוו למנוחות את האחיות שיראֶל-אסתר ומילה-שרה בן-סימון, בנות 8 ו-3, שנהרגו אתמול בתאונה הקטלנית בכביש הערבה כשהיו בדרכם לחופשה משפחתית באילת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מספר שעות לאחר שנהרגו שתי האחיות בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 90, חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לאירוע בלוד שבמהלכו ילד בן שבע נפצע באורח אנוש מפגיעת רכב. הוא פונה לבית החולים תוך די ביצוע פעולות החייאה והרופאים בחדר הטיפול הנמרץ נאבקו על חייו, אך לאחר מאמצים רבים הם נאלצו לקבוע את מותו.

תאונת דרכים קשה בערבה‎ (צילום: דוברות מדא, חדשות)
זירת תאונת הדרכים בערבה | צילום: דוברות מדא, חדשות

בשעה 05:02 הבוקר, התקבל דיווח במוקד 101 של מגן דוד אדום על הולך רגל שנפגע מרכב, ברחוב אחד העם שברחובות. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 70 עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים ואלצו לקבוע את מותו בזירה.

"כשהגעתי למקום התאונה ראיתי את הפצוע, גבר כבן 70 שוכב על הכביש מחוסר הכרה", שיחזר חובש רפואת חירום במד"א שמעון פרש", הוא היה ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה נבדק במקום ופונה במצב קל לבי"ח קפלן בעיר".

נהרגו בדרך לחופשה משפחתית באילת

בשעות הלילה, מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין באור עקיבא ללוות לִמנוחות את האחיות שיראל-אסתר ומילה-שרה בן-סימון שנהרגו אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש הערבה. מחקירה ראשונית עלה שהרכב שבו נסעו יצא לעקיפה מסוכנת והתנגש חזיתית ברכב אחר. כמו כן, נבדק גם החשד שהילדות היו חגורות רק בפלג גופן התחתון - מה שהחמיר ככל הנראה את הפגיעה הקשה.

הורי האחיות שנהרגו לא השתתפו בהלוויה ואימם עדיין נמצאת בבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת, והיא עדיין לא יודעת מה עלה בגורל בנותיה. שתי הילדות עלו ארצה מצרפת לפני כחצי שנה, יחד עם הוריהן ואחיהן הפעוט, ובעת התאונה הם היו בדרך לחופשה משפחתית באילת.

3,400 בני אדם נפצעו ו-129 נהרגו בכביש 90 בתוך עשור

מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 מהם קשה. מתחילת שנת 2019 נהרגו חמישה בני אדם בתאונות בכביש 90, כולל התאונה היום. התשתיות הלקויות בכביש כוללות מחסור בתאורה, נתיבים צרים וגם התנהגות פראית של נהגים ועקיפות מסוכנות שתועדו לא אחת.