נחיל חיפושיות התגלה בתמונת המכ"ם (צילום: רויטרס, חדשות)
נחיל חיפושיות התגלה בתמונת המכ"ם | צילום: רויטרס, חדשות

נחיל של מיליוני חרקים מסוג פרת משה רבנו פשט על שמי דרום קליפורניה השבוע, ונתפס בתמונות של מכ"ם מזג האוויר ככתם עצום. החיפושיות הגיעו לאזור כדי לצוד כנימות, וכיסו שטח של 130 ק"מ מרובע באזור העיר הספריה, דרומית ללוס אנג'לס.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לאחר שאושר כי מדובר בפרות משה רבנו, פרסם משרד שירות מזג האוויר הלאומי בסן דייגו את התמונה שנצפתה מהמכ"ם בחשבון הטוויטר של הארגון. התמונה זכתה ליותר מאלף שיתופים ולשלל תגובות משעשעות. "יותר טוב מארבה", כתב אחד המגיבים, ואחר הוסיף "תשיגו את הכנימות האלה!".

התמונה שבה התגלה הנחיל המפתיע (צילום: רויטרס, חדשות)
התמונה שבה התגלה הנחיל המפתיע | צילום: רויטרס, חדשות

פרת משה רבנו נחשבת לחרק מועיל במיוחד ואהוב על הגננים, בעיקר משום שהן ניזונות מכנימות, עכבישים וטפילים אחרים שפוגעים בגידולים. "משום שמדובר בחרקים כל כך קטנים, אדם שעומד מתחת לנחיל כזה יוכל לראות רק נקודות בשמים, אם בכלל", הסביר רינג קארדה, פרופסור לאנטומולוגיה מאוניברסיטת קליפורניה.

אז מה הביא את החיפושיות להתקבץ? הסבר אפשרי אחד, לפי קארדה, הוא שהן היו מפוזרות באזורים ההרריים ועלייה בטמפרטורות גרמה להן לעבור יחד לאזור נמוך יותר. בנוסף, אחוזי הלחות הגבוהים וריבוי הגשמים בחורף האחרון בקליפורניה סייעו לחיפושיות רבות יותר מבדרך כלל לשרוד את העונה הקרה. בסוף האביב החיפושיות עולות לאוויר ומקוות שזרמי האוויר יובילו אותן לעמקים, שם נמצא המזון.