“בבוקר היא קראה ‘שמע ישראל’ בביה”ס”: האחיות הובאו למנוחות

מאות בני משפחה וחברים הגיעו הלילה לאור עקיבא ללוות את הילדות בנות ה-8 וה-3 ע"ה, שנהרגו בתאונה - בדרכן האחרונה • ההורים מאושפזים: האם במצב קשה - ואינה יודעת עדיין על הטרגדיה הנוראה • "שיראל ביקשה מההורים לאחר היציאה כדי להשתתף בחגיגת שבועות בבית הספר"
חיים טוויל
ד' סיון התשע"ט / 07.06.2019 01:24

 מאות חברים ובני משפחה – חלקם הגיעו במיוחד מצרפת – השתתפו הלילה (ליל שישי) בבית העלמין באור עקיבא בהלוויתן של האחיות שיראל אסתר ומילה שרה בן סימון, בנות ה-8 וה-3 – תלמידות החינוך העצמאי בתל אביב – שנהרגו בתאונה הקטלנית בכביש 90.

בני המשפחה, שעלתה מצרפת לפני כחצי שנה, היו בדרכם מתל אביב לחופשה באילת.

ההורים, אדוארד וג’סיקה בן סימון, לא השתתפו בהלוויה. גם הסבתות  נשארו בבית החולים לצד ההורים הפצועים.

האב, שנפצע בינוני, נמצא בהכרה אך חש ברע והרופאים בבית החולים סורקה בבאר שבע סירבו לשחרר אותו. האם, מצבה מוגדר בינוני עד קשה.

הרב אליהו אילוז, הרב הראשי של אור עקיבא, ספד: “שתי ילדות שיצאו מביתן ולא שבו. עמדתי עם הסבא. מה יש לומר על שתי ילדות שלא זכו להגיע לגיל מצוות ולא יזכו להקים בית? אין מילים”.
רב בית הספר ‘בית יעקב’ בו למדו הילדות: “המנהלת סיפרה לי שהם אמרו לה, שהם רוצים לצאת מוקדם לאילת, ושיראל ביקשה מההורים לאחר  את היציאה על מנת להשתתף בחגיגת השבועות בבית הספר ולחלק סוכריות. היא לקחה עוגת גבינה איתה והעוגה עכשיו זרוקה בדרום. בבוקר היא קראה קריאת שמע ישראל בבית הספר”.
יעקב אדרי, ראש העיר של אור עקיבא סיפר ל’ישראל היום’ על סב המשפחה, ג’יימס חלימי, שמתגורר בקיסריה הסמוכה: “הם ביקשו מאיתנו לקבור אותן בבית העלמין שלנו. מתוך שכנות טובה נעננו לבקשתם. הוא מאוד מעורב בקהילה הצרפתית. הוא מעודד את כל הידידים שלו ומי שמגיע מצרפת לעלות וגם בתו עלתה לא מזמן לארץ. הם בעיקר סביב בית הכנסת, יהודים מאוד חמים, אוהבי ישראל וציונים נלהבים”.

המשטרה פרסמה הערב הודעה מיוחדת על הפרסומים בכלי התקשורת השונים בהם נכתב/נאמר כי “על פי חקירה ראשונית” רכבה של המשפחה בה נמצאו ההרוגות הוא זה שסטה ממסלולו – “אנו מבהירים שמחקירה ראשונית של משטרת ישראל טרם נקבע בשלב זה מי מבין כלי הרכב סטה והדבר לא עלה ‘בחקירה ראשונית'”.

במשטרה הדגישו: “כל פרסום אחר שלא פורסם על ידי דוברות המשטרה הוא באחריות המפרסם”.

מסורוקה נמסר הבוקר עדכון על מצבם של הפצועים מתאונת הדרכים שארעה אתמול:

מצבו של הגבר שסובל מפגיעה רב מערכתית, נותח שעות ארוכות במהלך הלילה, מוסיף להיות קשה מאד.

אשתו במצב קשה, גם היא סובלת מפגיעה רב מערכתית, נותחה על ידי צוותים מולטי דיסיפלינאריים של כירורגים כלליים, כירורגים של כלי דם ואורטופדים. שניהם מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מונשמים ומורדמים.

התינוק במצב קל מאושפז במחלקה לכירורגית ילדים.

אמו של התינוק מאושפזת במחלקה לכירורגית לב חזה, לאחר ניתוח שעברה, מצבה בינוני עד קשה. אביו במצב קל במחלקה כירורגית.

צוותי השירות הסוציאלי בביה״ח, יחד עם בני משפחתה של האם, בישרו לה הבוקר על פטירת שתי בנותיה בתאונה וממשיכים ללוות כל העת את הפצועים ואת בני המשפחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות