כ-50 אלף ישראלים צפויים לעבור במסוף טאבה במהלך השעות הקרובות, כדי להעביר את חג השבועות בסיני. התורים הארוכים החלו בשעות הבוקר המוקדמות כאשר אלפי ישראלים צבאו על הכניסה של מעבר הגבול ויצרו תור ארוך.

על פי הנוכחים במקום מדובר בהמתנה של בין שעה לשעתיים, שנובעת בין השאר גם מחגיגות סיום צום הרמאדן שהביאו ערבים ישראלים רבים לחצות לחצי האי השכן בסוף השבוע הקרוב.

במקביל, המטה ללוחמה בטרור מעדכן היום את אזהרת המסע שלו לחצי האי ומגדיר אותה כ"איום קונקטי גבוה מאד".

"נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים, בטווח הזמן המידי", נכתב בהודעת המטה, "ברקע לכך, בין השאר, פעילותו המתעצמת של 'מחוז סיני' (שלוחת דאע"ש באזור) בחודשים האחרונים".

​במטה שבים וקוראים לישראלים לא לצאת לחופשה שם: "המטה ללוחמה בטרור קורא לכל הישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב ארצה. כמו כן, מבקש ממשפחות הישראלים השוהים שם ליצור קשר עמם ולעדכנם באזהרת מסע זו".

אך בדומה לחג הפסח, אזהרת המסע לא עושה רושם על התייר הישראלי. רבים הגיעו למעבר הגבול כבר בלילה שבין רביעי לחמישי כשהם מנצלים את העובדה שהמסוף ריק מאדם כדי להיכנס פנימה במהירות ללא תורים והמתנה ארוכה בשמש.

מי ששילם את אגרת הכניסה לסיני באתר האינטרנט חסך לעצמו המתנה מיותרת והרוויח כניסה מהירה, אך רבים, כאמור, לא עשו זאת ויצרו שם הבוקר תור ארוך. "הגענו בשעות הצהרים למעבר והוא היה מלא באנשים", סיפר גרשון מתל אביב, "זו הייתה טעות אבל לא נורא יש לנו לבלות וליהנות פה עד יום ראשון בצלילה בדהב ומהחופים היפים. אנחנו הישראליים תמיד עושים הכול ברגע האחרון ואוכלים אותה".

כבר השבוע נרשמה תפוסה כמעט מלאה בכל החושות, החדרים והאכסניות ברחבי סיני. המחירים נעים בין 70 שקל לחושה ללילה לבין 150 ועד 300 שקל לחדר בבית מלון או אכסניה. ההערכות הן שהתורים יימשכו היום כבר לקראת שעות הערב וכמובן ביום שישי בבוקר ושבת- ערב חג השבועות.

אתמול פרסמנו ב-mako, כי במקביל לאזהרות של המטה ללוחמה בטרור, תלונות רבות הצטברו בחודשים האחרונים בדבר הטרדות מיניות שחוו תיירות ישראליות רבות בחושות ובמלונות. "אחד מעובדי הקבלה במלון החמיא על הגוף שלי, חייכתי וזזתי באי נוחות. הוא ביקש שאתן לו לנשק איבר מסוים בגוף שלי", סיפרה ל-mako י' על מקרה שקרה לה במהלך הביקור האחרון שלה בסיני.

הסיפורים הללו מתווספים לטענות שהועלו לפני מספר חודשים כנגד אחמד סולימאן, בעל חושה בחוף פיירוז שבנואיבה, שלטענת מטיילות רבות הטריד אותן מינית ואנס אותן לאחר ששם להם סם אונס בתה.

מה לעשות במקרי חירום?

להשתדל להסתובב בקבוצות גדולות. רצוי גם עם גברים
להימנע ממה שמכונה "טיולי כוכבים" לאורך החוף בלילות
לא לשתות מבקבוקים פתוחים
להיעזר במשטרת התיירות. קיימות תחנות בנואיבה (0020-693500231), דהב (0020-693640188) שארם א-שייח (0020-693600675)
במקרים מיוחדים ניתן לפנות לשגרירות ישראל בקהיר (2023-610528)