שתף קטע נבחר

עמיר פלג

בואו ללמוד איך לחלטר / פלג בחמישי

כ־30 אלף שקל בחודש משלמת ההתאחדות לאלון חזן, שגם עובד בעיריית אשדוד, מפרשן בטלוויזיה וחונך פרויקט חדשני עם שם פלצני. וגם: אמיר כהן פותח דלתות ומסיבת העיתונאים המופרכת של אלכס גלעדי

ה-DHC

Development of Halturist Coach

ביום שלישי הבא, עם שובה של נבחרת ישראל מהמשחק מול פולין במוקדמות יורו 2020, עוזר המאמן אלון חזן יהיה עסוק כבר בפרויקט אחר: מוקדמות היורו והמונדיאל 2024 עד 2036.

 

לפי מודעות שהופצו ברשת, ב-12 ביוני ייפתח מחנה אימונים לגילאי 9 עד 15, שבו הם יעבדו על "שיפור יכולות גופניות, טכניות, מנטליות, קבלת החלטות, טקטיקה אישית, זריזות, מהירות, צעד ראשון, כוח מתפרץ, חשיבה מהירה ועוד - בפיקוחו של המנהל המקצועי חזן. שם הפרויקט - DFP. יענו: Development of Football Player.

 

אלון חזן (איור: אופיר בגון)
"אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן". אלון חזן(איור: אופיר בגון)

 

המודעה המקורית של מחנה הקיץ (צילום: פרטי)
המודעה המקורית של מחנה הקיץ(צילום: פרטי)

 

למה לא שם עברי? כנראה בגלל שהמחנה יתקיים במגרש הסינתטי בנס-ציונה, והסמכות המקצועית העליונה הוא איש העולם הגדול. מודעת הפרסום אפילו מבטיחה "ציוד המתקדם בעולם לפיתוח שחקנים מאקדמיות המובילות באירופה", ומציעה "fitlight - לשיפור זריזות, מהירות תגובה וראייה מרחבית", "ספיידלייט - לשיפור המהירות לשחקני כדור", ואפילו "סיקאפ - לשיפור הטכניקה וקבלת הכדור". הפיטלייט (שקיים בשוק כבר כמה שנים) נכתב באנגלית, הספיידלייט והסיקאפ - בעברית. אולי בשביל לאתגר את החניכים לתרגם הכל לשערים.

 

הרוח החיה בארגון המחנה הוא מאמן צעיר בשם ליאור רביבו, שעובד עם כדורגלנים צעירים גם במהלך השנה. בפוסט שהעלה בפייסבוק הוא פונה להורים: "15 כדורגלנים ישראלים בלבד משחקים באירופה. הנתון המביש שבו 0.025% מכדורגלני מחלקות הנוער ישחקו בליגות האירופיות ירד לאחוזים נמוכים עוד יותר. כולם חיים באשליה שהילדים שלנו יגיעו לשחק ברמות הגבוהות בעולם, אבל איך זה יקרה? משלוש או ארבע יחידות אימון בשבוע ברמת אימון בינונית ובקצב נמוך?... שחקן אירופאי מתאמן 7,000 שעות אימון עד שהוא מגיע לגיל 18, שחקן ישראלי מתאמן במידה והוא עילוי 3,000 שעות אימון!!! בואו לשנות את עתיד ילדכם"...

 

אלון חזן נבחרת ישראל (צילום: עוז מועלם)
לגבי הקייטנה, הובהר לנו כי מדובר בעניין נקודתי". חזן(צילום: עוז מועלם)

 

מילים כדורבנות ומספרים כמסמרות. מחנה הקיץ הדו-לשוני (שעולה 1,400 שקל כולל תלבושת) יכלול 11 אימונים בני שעה וחצי, כלומר ינגוס לא פחות מ-16 שעות וחצי מתוך ה-4,000 שמפרידות בינינו לבין האירופים. מעניין באמת מה אומר על זה המנהל המקצועי של המחנה, שמאמן בנבחרות הצעירות של ישראל משנת 2008 ויש לו חלק בסטטיסטיקה הנ"ל. כ-30 אלף שקל בחודש משלמת ההתאחדות לחזן, במקביל לעבודתו בעיריית אשדוד, לעיסוקו כפרשן בטלוויזיה ולהשתתפות בחלטורות פרטיות למיניהן. כלומר בלי להרגיש, הדמות הבכירה בפרויקט DFP פיתח את ה־DHC Development of Halturist Coach - שבמסגרתו לומדים מאמני העתיד איך לתמרן בין עסקנים ועבודות, אלמנטים שגורמים לפערים בינינו לבין אירופה להיראות דמיוניים.

 

ומה אומרים בהתאחדות על הפרפקציוניזם של עוזר המאמן הלאומי? הנה תגובתם: "כאשר התקבל אלון חזן לעבודה בהתאחדות לפני קרוב לעשור, היה ידוע על פעילותו בעירייה והוא לא נדרש לחדול מכך. גם הפרשנות של משחקים שאינם במסגרת הכדורגל הישראלי נעשית באישור, זאת בנוסף לעבודתו ארוכת השנים בנבחרות ישראל. לגבי הקייטנה, הובהר לנו כי מדובר בעניין נקודתי, והנושא ייבחן"... בהצלחה במבחנים, הילדים כבר נרשמו. הקריאה להורים לרשום את צאצאיהם למחנה הכדורגל של רביבו, בחסות חזן, כללה גם פתגמים דוגמת: "הכישרון הוא מהטבע, העבודה מבליטה אותו", וציטוטים מעוררי מוטיבציה של אישים כמו אברהם לינקולן: "אם היו לי שמונה שעות כדי לכרות עץ, הייתי משקיע שש מהן להשחזת הגרזן"...

 

כאן המקום להזכיר שלנשיא האמריקאי הדגול מיוחס גם המשפט: "אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן, ועל כל האנשים חלק מהזמן, אבל אי-אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן".

 

המטאור

אמיר כהן מצא קבוצה

בסוף החודש יתקיים באילת הכנס השנתי של איגוד המאמנים. חזן יהיה אחד המרצים באירוע, שישלב בין השתלמות לנופש משפחתי. זהו גיבושון בהחלט חשוב בעידן הסמרטוטים הגדול, שבו מאמנים מוכנים לקבל פיצויי פיטורים של חודש בלבד (או חודשיים אם אתה מאמן ותיק כמו ניר קלינגר). במלון באילת, האיגוד יפצה אותם בסופ"ש מסובסד, והם יוכלו להטביע את יגונם בבריכה. שם לפחות יש מציל.

 

מי שמנווט את האיגוד בתקופת השפל הנוכחית זהו סגן ומ"מ היו"ר אמיר כהן, מאמן בעל קריירה מדשדשת בליגות הנמוכות, שהצליח להשתחל לקורס ה"פרו" המבוקש בהתאחדות. זה קרה לאחר שהתחייב בפני ועדת הקבלה כי מיד בסיומו, יחתום בקבוצת פלמורטרי מהליגה הבכירה באלבניה. "במידה שתאפשרו לי להתקבל לקורס", כתב כהן לחברי הוועדה, "אהיה המאמן הישראלי הראשון באלבניה, דבר שיכול לפתוח דלתות ליתר מאמני הכדורגל בישראל".

 

אמיר כהן (צילום: אבי רוקח)
מאמן בעל קריירה מדשדשת. אמיר כהן(צילום: אבי רוקח)

 

בהתאחדות לא ממש בדקו את הבלוף, כהן התקבל לקורס, ואחריו הוחתם כמאמן נוער במכבי הרצליה, שם התרסק ונאלץ לעזוב. אבל בתחילת השבוע נפל דבר: סגן ומ"מ איגוד המאמנים הוחתם בקבוצת מ.ס כסייפה מתחתית ליגה ב' מחוז דרום ב', ופתח ליתר מאמני הכדורגל בישראל דלתות בפזורה הבדואית.

 

החשפן

אלכס גלעדי מדבר למיקרופון

"שנה וקצת לפני טוקיו 2020, חשבתי לנצל את ההזדמנות שהתפקיד שלי כסגן יו"ר ועדת התיאום האולימפית גורמת לי להיות בטוקיו שמונה-תשע פעמים בשנה ולהיות קרוב לאירועים, לשתף גם אותכם". כך, בהתנסחות עילגת, פתח חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי את מסיבת העיתונאים שכינס משום מה בשבוע שעבר בת"א. מה גרם לאיש הנפוח מחשיבות עצמית להזעיק את התקשורת, לא ברור. "שנה וקצת" אינה תאריך עגול, ותדירות ביקוריו במזרח הרחוק פחות מעסיקה כרגע את המזרח התיכון.

 

"ב-2017 היה קיץ נורא - חום של מעל 40 מעלות, הרבה אנשים מבוגרים ביפן איבדו את חייהם כי לא היו להם מזגנים, גשמי זעף נוראיים ואפילו טייפון אחד", ירד גלעדי על ארץ השמש העולה. "הקיץ הזה הפך להיות האימה של כולנו, כי אף אחד לא יודע האם הקיץ שהיה יהיה דומה לקיץ שיהיה"... רגע, אם לא יודעים, מה אמור הציבור בישראל לעשות עם המידע הזה? אם כבר תחזית, תביאו את שרון וכסלר. "הגשמים החריגים שירדו ב-2017 גרמו לסחף אדיר לתוך מפרץ טוקיו", המשיך חבר הוועד, ולידיעת הרוחצים בים הוסיף: "הסחף הזה יצר מים עכורים וטמפרטורה של מעל 31 מעלות צלזיוס. בטמפרטורה כזו לא ניתן לקיים שחייה למרחקים במים, ולא טריאתלון". אז מה אם בשני הענפים הללו אנחנו לא בונים על מדליות? העיקר שאנחנו על המפה. הסינופטית.

 

אלכס גלעדי במסיבת עיתונאים לקראת טוקיו 2020 (צילום: אורן אהרוני)
זוכר מה עוד קרה ב-2017? אלכס גלעדי (צילום: אורן אהרוני)
 

 

ואם כבר 2017, איך אפשר לשכוח מה אירע בסופה: העיתונאיות אושרת קוטלר ונרי ליבנה העידו איך "ראיון עבודה" אצל גלעדי בשנות ה-90 גלש להצעה מגונה. הראשונה סיפרה איך הזמין אותה לארוחת ערב והסביר ש"ככה מתקדמים בהוליווד", והשנייה נזכרה איך הסיע אותה לביתו, השיל מעליו חלוק משי, ואמר: "דברי אליו".

 

בעקבות העדויות המביכות נאלץ גלעדי לוותר על תפקידו כנשיא שידורי "קשת". מלחכי ומלחכות הפנכה בוועד האולימפי הישראלי אינם מעזים להתעסק איתו, והשאלה מדוע גם תקשורת הספורט נותנת לכך יד ומתייצבת למסיבת העיתונאים שלו, במקום לומר לו: עד כאן! בדיוק כפי שעשו קוטלר ולבנה, במסיבת העיתונאיות שניסה לארגן לעצמו בעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים