פרץ עם בצלאל סמוטריץ' במליאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות)
רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90‎, חדשות

חילופי האשמות באיחוד מפלגות הימין: יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שרצה את תיק המשפטים לעצמו, אמר למקורביו אמש (רביעי) בעקבות החלטת ראש הממשלה למנות לתפקיד את ח"כ אמיר אוחנה שכעת תיק החינוך אמור להימסר לו. לדבריו, לפי ההסכם בינו לבין יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ, הוא זה שאמור לקבל את התיק הבכיר שיוצע לסיעה. גורם במפלגה: "לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

סמוטריץ' אמר למקורביו: "לא ויתרתי לרפי פרץ על תיק החינוך ולפי ההסכם ביננו אני זה שבוחר ראשון. אם אני לא אקבל את המשפטים, החינוך אמור להגיע אליי".

תחת מתקפה פוליטית, נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90‎, חדשות)
סמוטריץ' תוקף את נתניהו | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90‎, חדשות

דבריו גררו עימות באיחוד מפלגות הימין וגורמים בבית היהודי תקפו: "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית. רה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

אותם גורמים תקפו ישירות את סמוטריץ': "ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שיערך מיד לאחר ההבחירות הקרובות נפיק לקחים. לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות".

סמוטריץ' נגד נתניהו: "מרשה לעצמו להתייחס אחרת לציונות הדתית"

לאחר הודעת לשכת רה"מ הערב על מינוי שר המשפטים הזמני, בירך ח"כ סמוטריץ' את ח"כ אוחנה אך גם מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור", צייץ סמוטריץ'. "הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

זמן קצר לאחר מכן פרסם דובר הליכוד הודעה עוקצנית לח"כ סמוטריץ', ובה טען כי עם מינוי ח"כ אוחנה לתיק המשפטים "הלכה 'מדינת ההלכה'". עוד נמסר כי בקרוב ימונו שרים מאיחוד מפלגות הימין.

בתגובה לדברי דובר הליכוד, גורם באיחוד מפלגות הימין מסר: "נתניהו מוזמן להציג את ההסכמים שחתם עם המפלגות הדתיות והחרדיות. הניסיון של נתניהו לרכוב על הגב של סמוטריץ' תוך הוצאת דבריו מהקשרם באופן נבזי על ידי התקשורת הוא צעד מכוער. נפיק לקחים".