אמצעי הגנה נוספים מפני ירי מעוטף עזה: בנייתו של קיר הסתרה נוסף הושלמה היום (רביעי) בעוטף עזה - זאת במטרה להגן על ציר נסיעה מרכזי באזור המועצה האזורית שער הנגב. הקיר נועד למנוע ירי טילים בכינון ישיר על חקלאים, חיילים ואזרחים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כפי שנחשף לראשונה בחדשות, ההחלטה על הקמת חומות הסתרה התקבלה לאחר ירי הנ"ט ממנו נהרג משה פדר ז"ל בסבב ההסלמה האחרון לפני כחודש. הקירות נועדו למנוע ירי על מגוניות, אזרחים ויישובים.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, כינס בחודש שעבר לדיון מיוחד את נציגי צה"ל, משרד הביטחון, האוצר והתחבורה כדי לקדם ולממש את תוכנית המיגון שכוללת חומה ותוספות טכנולוגיות שיוקמו על תוואי הרכבת ואמורות להסתיר ולמנוע ירי נ"ט מעזה.

עלות פרויקט המיגון היא מעט יותר מ-100 מיליון שקלים. לחדשות נודע כי המשתתפים בדיון הגיעו להבנה שאחרי הקמת הממשלה, התקציב יגיע ממשרדי הביטחון, התחבורה והאוצר. ראש הממשלה הנחה לקדם את המהלך באופן מיידי.

פועלים למגן כבישים חשופים לאיום הטילים (צילום: הלל מאיר/TPS, חדשות)
פועלים למגן כבישים חשופים לאיום הטילים | צילום: הלל מאיר/TPS, חדשות

בנוסף פורסם כי בימים האחרונים מופו על ידי אוגדת עזה אזורים נוספים למיגון - כבישים שחשופים לאיום ירי טילי נ"ט מעזה. מדובר בכמה קילומטרים של כבישים, שגם בהם הוחלט להקים קירות מיגון והסתרות נוספות כגון רמפות ושתילת עצים על מנת למנוע את שדה הראייה וירי טילים בכינון ישיר. עד הקמת חומת ההסתרה, צה"ל סגר זמנית למעבר אזור מאוים הסמוך לבתי תושבים בשדרות.

התוכנית אושרה לפני קרוב לשנה - אבל הפתרון תקוע. המיגון לפתרון בעיית הרכבת שחשופה לרצועת עזה ולאיום הנ"ט שנשקף ממנה הוא חומה מבטון, שמשולבים בה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושבנייתה תוכננה לאורך המסילה באזור הגשר סמוך לקיבוץ ארז ושדרות. גורם בכיר אמר בשבוע שעבר לחדשות שהוא מקווה שבעקבות מותו המצער של משה פדר ז"ל, שנהרג באותו אזור ממש, תואץ הקמת המכשול.

בתוך כך, משבר העסקת הרבשצ"ים בעוטף עזה נמשך. בעקבות הפרסום במהדורה המרכזית, שיגר חבר הכנסת אלון שוסטר (כחול לבן) וראש המועצה האזורית שער הנגב לשעבר מכתב בהול ליו"ר הוועדה הזמנית לחוץ וביטחון חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) בדרישה לכנס בדחיפות את הוועדה, "ולזמן אליה את כל הגורמים ממשרד הביטחון, צה"ל והמועצות האזוריות על מנת למצוא את הדרכים המיטביות להסדיר את אופן העסקתם והפעלתם של הרבש"צים לשביעות רצון כל הצדדים".

"לאחרונה הובא לידיעתי כי קיימת מורת רוח בקרב הרבש"צים על צורת העסקתם, ובפרט על חוסר הבהירות בנוגע לתחומי האחריות של כל אחד מהגופים, הביטחוניים והאזרחיים, המפעילים את הרבש"צים", כתב שוסטר במכתבו. "מורת הרוח אף הביאה את חלקם, אנשים שהעשייה הביטחונית היא לחם חוקם, להודיע כי יצאו לכבות שריפות שנגרמו מבלוני תבערה אך ורק במידה ואלו מהוות סכנת חיים מיידית".