כבוד אחרון לגברת הראשונה: ביום שבו אמורה הייתה לחגוג יום הולדת 74, מובאת היום (רביעי) למנוחות רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין ז"ל. ארונה של ריבלין הוצב בתיאטרון ירושלים ואלפים הגיעו לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. גם בעלה, הנשיא ריבלין, חלף על פני הארון כשהוא מלווה בילדיו. מהתיאטרון ייצא מסע הלוויה של נחמה ריבלין, שתיטמן בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

כבוד אחרון של הנשיא לרעייתו, היום (צילום: החדשות)
כבוד אחרון של הנשיא לרעייתו, היום | צילום: החדשות



הנשיא ריבלין חלף על פני הארון לצד ילדיו ואמר תודה רבה לכולם על מילות התנחומים. "אני מודה להתייחסות של כל הציבור לאישה כל כך נפלאה", אמר. "מגיע היה לנחמה לדעת שבאתם כך. תודה על האהבה שאתם מרעיפים עלינו"‎.

לוח הזמנים להלווייתה (צילום: חדשות)
לוח הזמנים להלווייתה | צילום: חדשות

 

מתיאטרון ירושלים, ייצא מסע הלוויה אל הר הרצל. במהלך מסע הלוויה ייחסמו לזמן קצר הרחובות שבהם יחלוף הארון. שוטרי אגף התנועה יהיו פרוסים בצמתים ובצירי התנועה ויכווינו את ציבור הנהגים לצירים חלופיים. בנוסף, המשטרה מבקשת להדגיש כי חל איסור על הטסת רחפנים מכל סוג באזור התיאטרון, בציר הלוויה ובאזור הר הרצל.

בשעה 18:00 ייפתח טקס הלוויה בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל, שם יישאו דברי הספד הנשיא ריבלין, ילדיו רן וענת והסופר חיים באר. רונה קינן ואלון עדר יבצעו שני שירים במהלך הטקס.

מחר ומחרתיים, בימים חמישי ושישי, יקבלו הנשיא ובני משפחתו ביקורי תנחומים בבית הנשיא: ביום חמישי,6 ביוני, בין השעות 10:00-13:00, 16:00-19:00 וביום שישי, 7 ביוני בין השעות 10:00-14:00.

נפטרה יממה לפני יום הולדתה (צילום: חיים צח, לע"מ, חדשות)
נפטרה יממה לפני יום הולדתה | צילום: חיים צח, לע"מ, חדשות
נחמה ריבלין ז"ל ובעלה רובי (צילום: מארק ניימן, לע"מ‎, חדשות)
ניחומים מרחבי העולם לנשיא ריבלין | צילום: מארק ניימן, לע"מ‎, חדשות

במשך שנים רבות ריבלין עבדה באוניברסיטה העברית ובכהונתה כ"גברת הראשונה" הקדישה את מירב זמנה לקידום ילדים פגועים ובעלי מוגבלויות. היא הותירה אחריה את בעלה, הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין ושלושה ילדים.

בשנים האחרונות היא נאבקה במחלת ריאות נדירה ונאלצה להיות צמודה למכונת חמצן, עד שזכתה להשתלת ריאה. למרות זאת, בתקופה האחרונה הידרדר מצבה והיא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון כשהיא מורדמת ומונשמת - עד שמותה נקבע אתמול.

נר זיכרון בבית הנשיא (צילום: תומר רייכמן, חדשות)
נר זיכרון בבית הנשיא | צילום: תומר רייכמן, חדשות

ניר דבורי ויאיר שרקי השתתפו בהכנת הידיעה