אין רצון ללחימה? (צילום: מתוך סרטון של חמאס‎, חדשות)
אין רצון ללחימה? | צילום: מתוך סרטון של חמאס‎, חדשות

ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, התייחס הבוקר (רביעי) למצב ברצועת עזה וטען כי בחמאס אין רצון לפתוח בסבב לחימה מול צה"ל. במהלך נאומו בכנס במרכז למורשת מודיעין במסגרת התערוכה הביטחונית ISDEF באקספו תל אביב אמר: "חמאס מאוד מורתע ממלחמה ומביע רצון להמשיך במסלול ההסדרה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"יש לחמאס מחויבות ריבונית הולכת וגוברת ודרך ההסדרה הם מצפים לתמורות מסוימות", הסביר הימן בתערוכה בגני התערוכה. "המחויבות הזו גורמת למתחים מול הג'יהאד האסלמי, על אף שזה ממשיך להיות מתואם עם החמאס, אבל עדיין פוטנציאל הנפיצות שלו גבוה יותר".

אלוף תמיר היימן (צילום: דובר צהל, חדשות)
אלוף תמיר היימן | צילום: דובר צהל, חדשות

במהלך דבריו התייחס האלוף לסנקציות הכלכליות החדשות על אירן וקישר אותן לבלימת ההתבססות הצבאית של טהרן בסוריה. "הלחץ שהפעלנו אירן הוביל לבלימה יחסית של התבססותה בסוריה", טען. "המוטיבציה עדיין קיימת ואירן מחפשת מקומות אחרים להתבסס בהם כמו המרחב בעירק".

"הסנקציות חסרות התקדים של האמריקאים על אירן גרמו לשפל כלכלי", הסביר היימן. "השפל הוביל אותה לפעול כנגד הסחר בנפט ולהצהיר הצהרות בנושא פרויקט הנשק הגרעיני".

חמאס פרסם אמש סרטון התגרות חדש נגד ישראל ומתגאה: "מצאנו דרך להתגבר על כיפת ברזל. במקביל התפרסם היום כי ארגוני הטרור ברצועה מלאו בחזרה את מלאי הרקטות לאחר שנורו מעל ל-700 מהם בסבב ההסלמה האחרון. בסרטון שפרסם הארגון, בכיר בזרוע הארטילריה שלו מתפאר: "קצב האש בסבב האחרון שלנו היה הגדול ביותר בהיסטוריה, ירי של 700 רקטות בתוך 30 שעות".

עוד מנה הבכיר את מספר הרקטות לכל יעד: "לעבר אשקלון נורו 85 רקטות, לאשדוד 80, באר שבע 60 רקטות ועל כולם ראשי נפץ גדולים". לדבריו, "הפעלנו טקטיקה של ירי מאסיבי לעבר מטרה אחת כדי להתגבר על כיפת ברזל", טען הבכיר מחמאס. "את מרבית האש הפעלנו לאחר שישראל פגעה ברבי קומות. רוב הטילים היו מסוג 'סג'יל' בייצור מקומי". לבסוף הזהיר ואיים "יש עוד הפתעות בקנה".

לא רוצה במלחמה? (צילום: רויטרס‎, חדשות)
לא רוצה במלחמה? | צילום: רויטרס‎, חדשות

חמאס וג'יהאד מנסים לעשות הכל על מנת להתחמש, אבל קשה להם להבריח נשק לרצועה. חמאס מתעסק הרבה מאוד בייצור עצמי כפי שנאמר בסרטון, ויש לו מעין תעשייה ביטחונית משלו.

הוא מפעיל מעין 'מפעלים' תת קרקעיים, והם אלו שהותקפו במערך האחרון. הם עושים בהם ניסויים, ובתקופה האחרונה הם בודקים את הטווחים והאיכות של חומרי הנפץ שמיוצרים שם. על המאמצים הללו הם ניסיון לחזור לכוח שהיה להם פעם.