זירת הרצח בחולון (צילום: דוברות מד"א, חדשות)
זירת הרצח בחולון | צילום: דוברות מד"א, חדשות

בתום שבועיים של חקירה, פוענח רצח הקשישה דיאן אשכנזי בת ה-81 בדירתה באשקלון. כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד שכנה של הקשישה, וויליאם ריצ'רד בן ה-42. ריצ'רד נעצר זמן קצר לאחר המקרה ועל פי טענת קרוביה של המנוחה מעורער בנפשו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בתום חקירה של משטרת ישראל שהחלה ב-17 למאי, לאחר הרצח, הבשילו ממצאי החקירה לכדי כתב אישום שיוגש היום מטעם פרקליטות מחוז צל אביב נגד החשוד העיקרי, ריצ'רד, בגין רצח שכנתו, ברחוב יוסף ברץ בחולון.

ביום האירוע, לפני כשבועיים סמוך לשעה 12:45, התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל דיווח על מציאת גופתה של דיאן בת 81 בדירתה בחולון. מותה של המנוחה נקבע במקום על ידי גורמי רפואה.

מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו למקום כוחות משטרה רבים שביצעו פעולות חקירה ראשוניות בזירה ותוך זמן קצר, עצרו את הנאשם ברצח, המתגורר בשכנות למנוחה. במסגרת החקירה, אספה המשטרה עדויות וראיות שונות נגד החשוד לצורך הגשת כתב אישום בגין רצח.

מעצרו הוארך מעת לעת ובתחילת השבוע הוא הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב, שם הוגשה נגדו הצהרת תובע בגין עבירת הרצח המיוחסת לו. מעצרו הוארך עד היום לצורך הגשת כתב אישום.

על פי כתב האישום עולה כי טרם שיסף הנאשם את צווארה ופניה של המנוחה, עזר לה להעלות לדירתה את עגלת הקניות שלה והיא אף הודתה עלו על כך. אז לאחר שנכנס לדירה דקר אותה באמצעות הסכין, שש דקירות בחזה, בצוואר ובבטנה של המנוחה. בסיום, הותיר הנאשם את המנוחה כשהיא מתבוססת בדמה והסכין נעוצה בחלקו השמאלי של צווארה. מיד לאחר ביצוע הרצח, שב הנאשם לדירתו כשידו הימנית מגואלת בדם. הנאשם רחץ את גופו והחליף את חולצתו ונעליו שהיו מוכתמים בדמה של המנוחה.

עוד עולה מכתב האישום כי לפני הרצח בשלוש הזדמנויות שונות הזעיקה המנוחה את המשטרה לבניין בשל הטרדות והפרעות מצד הנאשם, ובין היתר התלוננה על כך שהנאשם נוקש ממושכות על דלת הדירה ועל חילופי דברים בניהם הנוגעים לתוכנית התמ"א של הבניין.

החשוד: בעל עבר פלילי מעורער בנפשו

קרוב משפחה של הקשישה סיפר לחדשות Online כי פעם אחת ראה את השכן צועק על כמה שכנים מבעד חלון דירתו, אך כי למיטב ידיעתו הוא לא היה מסוכסך איתה באופן אישי. לחשוד עבר פסיכיאטרי והוא אף אושפז כמה פעמים בעבר, זאת לצד עבר פלילי של איומים. בני משפחתה של הקשישה שנרצחה חושדים כי השכן שנעצר עקב אחריה לדירתה, וטוענים כי המשטרה בוחנת זאת בחקירתה.

השכנים של בני הזוג טענו כי שמעו המון צעקות בוקעות מהדירה במשך כמה שעות. הם סיפרו שהשכן שנעצר היה בעייתי ומעורער בנפשו וכי הם שמעו אותו מקלל ומאיים באופן קבוע. לטענתם, הם הגישו תלונות במשטרה מספר פעמים בעבר והיו מורגלים לצעקות של השכן, לכן עם הזמן הפסיקו לדווח למשטרה על התנהגותו.