ראובן ונחמה ריבלין (צילום: פלאש 90, חדשות)
נפרדים מנחמה ריבלין ז"ל | צילום: פלאש 90, חדשות

נחמה ריבלין רעייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין תובא היום (רביעי) למנוחות בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל בירושלים. ארונה יוצב בשעה 14:00 ברחבת תיאטרון ירושלים, שם יוכל הציבור הרחב לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. מסע הלוויה יצא ב-17:15 אל הר הרצל, וב-18:00 ייפתח טקס ההלוויה, שם יישאו דברי הספד לזכרה של נחמה. מערך הסעות חינמיות יופעל עבור הציבור בין גן הפעמון שבעיר לתיאטרון ירושלים, בשעות 13:30 עד 17:00.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אשת הנשיא נחמה ריבלין הלכה לעולמה אתמול, ערב יום הולדתה ה-74, אחרי מאבק ממושך במחלת ריאות נדירה. לבקשת המשפחה, ובהוקרה עמוקה על הליווי והאהבה שהעניקו אזרחי ישראל לנחמה בשנותיה האחרונות הוחלט לאפשר לציבור כניסה חופשית אל שני הטקסים.

לוח הזמנים להלווייתה (צילום: חדשות)
צילום: חדשות

המשטרה השלימה את היערכותה לקראת הלוויה ומסרה כי הרחובות דוד מרכוס ושופן הסמוכים לתיאטרון ירושלים, ייחסמו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 14:00. כמו כן, במהלך מסע הלוויה מהשעה 17:15 ייחסמו לזמן קצר הרחובות שבהם יחלוף הארון. שוטרי אגף התנועה יהיו פרוסים בצמתים ובצירי התנועה ויכווינו את ציבור הנהגים לצירים חלופיים. בנוסף, המשטרה מבקשת להדגיש כי חל איסור על הטסת רחפנים מכל סוג באזור התיאטרון, בציר הלוויה ובאזור הר הרצל.

הנשיא ריבלין אמר לאנשים שדיברו איתו אמש כי הוא "שמח שנחמה כבר לא סובלת. כל כך מגיעה לה האהבה הזאת שהיא מקבלת עכשיו וההכרה על פועלה ועשייתה". מנהיגים מהארץ ומרחבי מהעולם התקשרו וביקשו לנחם את הנשיא ריבלין, ביניהם הנשיא טראמפ, הנשיא מקרון והנשיא הגרמני שטיינמאייר. לשכתו של הנשיא קיבלה את השיחות, אך ריבלין עצמו שוחח בטלפון רק עם מספר חברים קרובים מאוד של נחמה ושלו.

נשיא קנדה ג'סטין טרודו ניחם את הנשיא ריבלין. "סופי ואני שבורי לב למשמע מותה של הגברת הראשונה נחמה ריבלין", צייץ בטוויטר. "הנשיא ריבלין, אזרחי קנדה מתאבלים יחד איתך, ואנחנו שולחים לך את תנחומינו מעומק הלב".‎

גם דיוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, ספד לרעיית הנשיא בטוויטר. "אני ותמי שולחים את תנחומינו הכנים לנשיא ראובן ריבלין ומשפחתו על האובדן", כתב. "ההתמודדות והכוח שלה אל מול המצוקה תמשיך לעורר השראה בכל מי שהכיר אותה".

ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, שלח תנחומים למשפחה: "מחשבותינו ותפילותנו עם הנשיא הישראלי ריבלין, משפחתו ועם עם ישראל על פטירתו של הגברת הראשונה נחמה ריבלין ז"ל".

נשיא המדינה ריבלין ורעייתו נחמה (צילום: לע"מ, חדשות)
נשיא המדינה ריבלין ורעייתו נחמה | צילום: לע"מ, חדשות
נשיא המדינה ריבלין ורעייתו נחמה (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
נשיא המדינה ריבלין ורעייתו נחמה | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות

במשך שנים רבות ריבלין עבדה באוניברסיטה העברית ובכהונתה כ"גברת הראשונה" הקדישה את מירב זמנה לקידום ילדים פגועים ובעלי מוגבלויות. היא הותירה אחריה את בעלה, הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין ושלושה ילדים.

בשנים האחרונות היא נאבקה במחלת ריאות נדירה ונאלצה להיות צמודה למכונת חמצן, עד שזכתה להשתלת ריאה. למרות זאת, בתקופה האחרונה הידרדר מצבה והיא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון כשהיא מורדמת ומונשמת - עד שמותה נקבע אתמול.