טראמפ ופוטין (צילום: רויטרס, חדשות)
טראמפ ופוטין | צילום: רויטרס, חדשות

בשבוע שעבר נודע כי ג'ון בולטון, היועץ לביטחון הלאומי בארה"ב, יפגוש החודש את עמיתיו הישראליים והרוסיים בירושלים. לפי הפרסומים בכלי תקשורת אמריקנים, ראשי הביטחון הלאומי של רוסיה, ישראל וארה"ב ייפגשו במטרה לנסות ולפעול יחד במאבק מול אירן. הסברה היא שרוסיה תהיה ידידותית יותר מבעבר ביחסה לחששות של ארה"ב וישראל בנוגע להשפעתה של אירן.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

פקידו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תיאר את הפגישה כהזדמנות דיפלומטית חסרת תקדים לדון בנושא של סוריה, שבה שלושת המדינות היו מעורבות צבאית. מעבר לדיונים שנועדו למנוע הסלמה צבאית, מטרת המפגש המתוכנן היא לראות כיצד ניתן לפעול יחד כדי להיפטר מהפרובוקציה הראשית במזרח התיכון לתפיסתם- הרפובליקה האסלמית של אירן.

השתתפות רוסיה בפגישה מסוג כזה בישראל היא משמעותית באשר לסיכויים שרוסיה תירתם לצד ארה"ב במאבק מול אירן. "נראה שהרוסים רואים ערך בשיחות אלה מפני שהם מוכנים לעשות זאת בפומבי, וזה כשלעצמו משמעותי למדי", אמר פקידו הבכיר של טראמפ. "לכן אנו מקווים שהם יגיעו לפגישה עם הצעות חדשות שיאפשרו לנו להתקדם".

רק בחודש שעבר פעל ממשל טראמפ לתגבור של מטוסים, טילי פטריוט וחיילים נוספים במזרח התיכון . בארה"ב הדגישו כי קיים מידע מודיעיני לפיו ישנה אפשרות שאירן תתקוף את כוחות הצבא האמריקני - אך אירן הכחישה. למרות האופטימיות האמריקנית, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר בחודש שעבר שהקריאה של ארה"ב לרסן את השפעת אירן בסוריה והמזרח התיכון "לא מציאותית".