שתף קטע נבחר

מאחורי הקַלָּעים: קנה את אולמו

אנדרסון הוכיח שניתן לכבוש גם בכדורסל, תורת האחוזים של גרשון שוב עבדה ועתמאן דווקא חיפש אגרסיות ביציע. וגם: מקינטייר החזיר בריבית, הבאסקים ירדו למחתרת, מיודענו הרוקי כבר בן 34 והחלום של מארוסי - שהופך לסיוט בעבור כולנו

חששותיו של פיני גרשון התבדו אמש (ה') אחרי 11:56 דקות. מאמן מכבי ת"א ידע כי אחרי שיא השיאים שקבע אלן אנדרסון נגד ריאל מדריד, הנפילה אורבת לו מעבר לפינה. במשך 11:56 דקות ניצב הגארד על אפס נקודות ושתי עבירות. ואז הוא מצא את הסל. ומאז לא עצר.

 

 

בפרוש העשור החדש, הושלכו תארי ד"ר אלן ומיסטר אנדרסון. השחקן הלא יציב בעליל הפך לעוגן. הוא כובש את אירופה על בסיס שבועי ושולט ללא עוררין בטופ 16: מלך המדד, מלך הסלים וחבר בעשרת הגדולים בתשע קטגוריות שונות. וזה בכלל לא משנה מי עומד מולו.

 

תורת האחוזים הגרשונית שוב הוכיחה את עצמה, כפי שהתרענו כאן אתמול. אפס פילזן החטיאה מתחת לסל, הובסה 43:26 בריבאונד ולא הצליחה לנצל

השליטה של אנדרסון בטופ 16
קטגוריה ממוצע מקום
מדד 33.0 1
נקודות 23.0 1
% ל-2 80.0 4
% ל-3 46.6 5
% מהעונשין 100.0 1
חטיפות 2.3 4
ריבאונדים 7.6 8
סחיטת עבירות 6.3 2

אפילו 18 איבודים של יריבתה. אבל השלשות, אוי, השלשות: 4 מ-20 (20 אחוז) לקבוצה שפוגעת ביותר מ-40 אחוז במשחקי החוץ. היא מצטרפת לרשימה ארוכה ומפוארת של קרבנות הניחוס הצהוב.

 

ארגין עתמאן הוא תופעה. לו ג'יימס נייסמית' היה יודע שכך יתנהל מאמן כדורסל בכיר, ייתכן שהיה מוותר על כל ההמצאה הזו. הטורקי מצליח להוציא את המינימום מכל שחקן שיש לו - ויש לו לא מעט. איגור ראקוצ'ביץ', מגדולי הקלעים שידעה היורוליג, כמעט חבט במאמנו לעיני כל. מי היה מאמין שהוא יתגעגע לדושקו איבנוביץ'.

 

"מכבי תמצא באיסטנבול אוהדים אגרסיביים יותר מאלו שראינו בת"א", סיכם עתמאן ואולי התפלל בסתר לבו להתפרצות אלימה סטייל בני השרון באנקרה. הוא כנראה לא שם לב לאגרסיות שהוציא הקהל הצהוב - ובצדק - כשמכבי הפכה את המעודדות לאדומות בשביל עוד כמה לירות בכיס. האם שמעון מזרחי ידע?

 

מי שלא טורח לקרוא ynet, מתברר, הוא טרל מקינטייר. פחות מ-24 שעות אחרי ששיבחנו ופיארנו את אנדרסון על תצוגת ה-40 הנדירה שלו נגד אטורה מסינה, הגיע רכז מונטפסקי ושם אותנו ללעג. הסדקים שהותיר בלוחות נגד מכבי ואפס נשכחו - והאמריקני טס לשיא קריירה ביורוליג של מדד 43 (24 נקודות, שש שלשות ו-11 אסיסטים). סיינה ניצחה את ריאל וטיפסה למקום הראשון.

 

כבודו של שחקן המחזור במקומו מונח, אך את אור הזרקורים תפס זה שלא שיחק. כולם המתינו בציפייה למפגש הראשון של התאומים לברינוביץ' כיריבים, אבל דווקא עכשיו נזכר קשישטוף להיפצע בגבו ולהותיר את הבמה לדאריוש. בעוד שבועיים, בגומלין, לא יהיו שחרורים.

 

הכנותיה של באסקוניה למשחק המפתח נגד חימקי נעשו במחתרת. קאחה לבוראל הצליחה 'להחביא' את טיאגו ספליטר ואת העובדה שהחלים מפציעה בקרסול, אבל גם איתו הפכה למארחת היחידה שנוצחה השבוע. הוויטוריאנים כבר סוחבים שני הפסדי בית בטופ 16 וכל הסימנים מורים על דרבי מוסקבאי ברבע הגמר.

 

חימקי חשה בנוח בפרננדו בואסה ארינה. סרג'יו סקאריולו חזר לאולם בו פתח לפני 12 שנים את הפרק הספרדי בחייו. ראול לופס שב לארץ מולדתו וצלף 18 נקודות, בדרך למשחק שיא מאז שנת 2000. אלא שה-MVP הוא בכלל רוקי בליגה האירופית, קלי מקארתי שמו. הוא יהיה בן 35 בקרוב.

 

בבית ה' נמשך הבלאגן. פנאתינייקוס הפסידה בפעם השלישית בשלושה משחקים, כשלפחות כניעתה האחרונה מתקבלת על הדעת. ברצלונה פשוט טובה ממנה. בהרבה. ריקי רוביו? חואן קרלוס נבארו? האיש של הקטאלונים במאני טיים היה לא אחר מהקפטן רוג'ר גרימאו, עם 17 נקודות בפחות מ-17 דקות.

 

ז'ליקו אוברדוביץ' יפנטז כעת על הנס שקרה לו ב-2006: גם אז עמדו הירוקים על 3:0, אבל עלו מהמקום הראשון בזכות בית מרובע של 3:3. ספק אם פאו במצבה מסוגלת לטוס כעת לרצף של שלושה ניצחונות. שבעה, פצועה, לא מחוברת - כל התשובות נכונות. והנה האבל: דווקא הקבוצה שניצחה אותה רק לפני שבוע, היא זו שהעניקה לה את ראשות הטבלה ביוון ואולי גם תציל לה את העונה ביורוליג.

 

הקבוצה הזו היא מארוסי, שלפחות בינתיים הפכה לבכירה באולם האולימפי של אתונה. בתוך שבוע אחד היא גברה על פנאתינייקוס, אולימפיאקוס ופרטיזן בלגרד. בלי כוכבים, אוהדים, כסף או מסורת כלשהי, היא כבר עומדת על 1:2 ויכולה להתחיל לחלום על רבע הגמר.

 

חרף הרצון לפרגן לסינדרלה, היוונים קצת מקשים את המלאכה. את סגנונם המכוער והמתיש הכרנו מקרוב בשלב הראשון, אבל השיאים נשברו בניצחון על הסרבים: מארוסי קלעה שתי נקודות לאורך כל הרבע השני וסיימה את המחצית השחונה בתולדות היורוליג ביתרון 18:22. אפילו בכדוריד היו מתביישים בתוצאה כזו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלן אנדרסון
צילום: אלי אלגרט
מומלצים