איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וועד נהגי חברת "דן" החליטו היום (שני) לצייד את כל נהגי האוטובוס במדינה בגז מדמיע, זאת על רקע שורת אירועי האלימות כלפי נהגים בתקופה האחרונה. 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ימים ספורים אחרי שהותקף נהג אוטובוס של חברת "דן" בפתח תקווה, נערכה הבוקר אסיפת מחאה של נהגים בעיר. כצעד ראשוני במאבק נגד האלימות, הוחלט לצייד את הנהגים בגז מדמיע. "לא נעמוד מנגד כאשר עובדים מותקפים באלימות", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

אסיפת המחאה נערכה בתחנה המרכזית פתח תקווה, והגיעו אליה עשרות נהגים מאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ומוועד נהגי חברת התחבורה הציבורית "דן". גם יו"ר ועד נהגי "דן", יוסי קפילוטו, ומחזיק תיק התחבורה הציבורית בהסתדרות, דורון עזרא, הגיעו והביעו תמיכתם.

לפי ההחלטה הראשונית, ההסתדרות והוועדים יבקשו מהנהלות חברות התחבורה הציבורית לתדרך את נהגיהן כיצד לתפעל את הגז המדמיע באופן חוקי. בהמשך ינקטו צעדים נוספים על מנת להילחם באלימות.

"אנחנו שמחים כי דרישתנו מוועד הנהגים בחברת דן להתחיל בצעדי מחאה, התקבלו", אמר בתגובה להחלטה ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל. "לא ייתכן כי הנהלת החברה תהיה אדישה לאלימות כנגד הנהגים. פנינו יחד עם ההסתדרות הלאומית למשרד התחבורה בדרישה להאיץ את ההפרדה באוטובוסים בין הנהג לבין הנוסעים בכל הקווים ברחבי הארץ ולא רק במכרזים החדשים. מציאות מעין זו היא סכנת חיים ממשית. דם נהגי האוטובוסים אינו הפקר".

בר-דוד מסר בעקבות האסיפה: "על כתפיהם של נהגי ונהגות התחבורה הציבורית מוטלת אחריות כבדה. לא ייתכן שבמקום להתרכז בעבודתם, הנהגים יחששו לשלומם ולביטחונם". גם יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר: "ציוד הנהגים בגז מדמיע הינו צעד ראשוני, אך נפעל באמצעים נוספים כדי לשמור על ביטחונם של הנהגים. כבר בתקופה הקרובה אקיים התייעצויות עם יזמים בשוק, בנושא מיגון הנהגים". שניהם הביעו תקווה לתמיכה מצד משרד התחבורה.

החבלות על גופו של יחיא (צילום: באדיבות המרואיין, חדשות)
נהג דן שהוכה על ידי נוסע | צילום: באדיבות המרואיין, חדשות
יחיא נהג אוטובוס שהוכה ע"י נוסע (צילום: באדיבות המרואיין, חדשות)
נהג דן שהוכה על ידי נוסע | צילום: באדיבות המרואיין, חדשות

דניאל טזזו, נהג קו 640 של חברת קווים, הותקף לפני כשבועיים. התקיפה, שתועדה במצלמת הדרך, התרחשה במהלך נסיעה מתל השומר לנתניה. כפי שנראה בסרטון, אחד הנוסעים התעמת עם הנהג בנושא כרטיסי הנסיעה, החל לרדת מן האוטובוס ואז השליך במפתיע עצם לעברו. התיעוד, שהתפרסם לראשונה בחדשות Online, הועבר למשטרה. מהמשטרה נמסר: "האירוע לא מוכר לנו". ארגון נהגי האוטובוס מסר בתגובה כי מדי חודש מדווחים נהגים על כ-50 תקיפות.

באותו השבוע פורסמה תקיפה נוספת של נהג של חברת דן. במקרה הזה עלה לאוטובוס נוסע עלה כשכרטיס הרב קו שלא לא טעון במספיק כסף לנסיעה. הנהג ויתר לנוסע וביקש ממנו להטעין בפעם הבאה. למרות המחווה, בהמשך הנסיעה הבחין הנהג כי אותו נוסע אוכל פיתה באמצע האוטובוס כשכל הפירורים שלו נופלים על הרצפה. במערכת הכריזה הוא ביקש מהנוסע להכניס את הפיתה לתיק והמשיך בנסיעתו. בתגובה הנוסע החל לחבוט בו ולא נתן לו אפילו לצאת מכיסה הנהג.