"צעדת השרמוטות": כאלף צעדו במרכז ת"א

מאות נשים וגברים צעדו הבוקר ב"מצעד השרמוטות" המסורתי בת"א • במרכז הצעדה – מחאה נגד "האשמת הקורבן" • "דורשות צדק ושינוי מערכתי רדיקלי"

"רוצות שינוי רדיקלי" // צילום: קוקו

"צעדת השרמוטות" השמינית נערכה הבוקר (שישי) בתל אביב, באירוע שכבר הפך למסורת. בהשתתפות מאות נשים וגברים. הצעדה החלה בשעה 10:00 בכיכר רבין, עברה דרך שדרות ח"ן ושדרות רוטשילד, והסתיימה בבמת נואמות ברחוב.

צילום: משה בן שמחון

צעדת השרמוטות היא חלק מתנועה ה-slutwalk העולמית, שנוסדה בקנדה אחרי ששוטר מקומי אמר שנשים צריכות להפסיק להתלבש כמו שרמוטות אם הן לא רוצות להיאנס. גם בישראל, בכל שנה מאז שנת 2011, נערכת צעדת מחאה ציבורית נרחבת כנגד אלימות מינית, האשמת הנפגעות וביוש מיניות נשית.

צעדת השרמוטות בתל אביב /// צילום: קוקו

"אין שום קשר בין מין לבין אלימות מינית". המצעד בתל אביב // צילום: קוקו

הצעדה יוצאת נגד אוזלת היד של הרשויות // צילום: קוקו

"האשמת הקורבן" היא שם כולל לתופעה של הפניית אצבע מאשימה כלפי נפגעות עבירות מין, ולא כלפי התוקפים. הצעדה גם יוצאת נגד אוזלת היד של רשויות החוק והאכיפה בטיפול בנושא אלימות מינית.

"המילה 'שרמוטה' משמשת כהצדקה לאונס". מפגינות בצעדה // צילום: קוקו

ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן", ומנהלת הפקת הצעדה, אמרה באירוע: "המילה 'שרמוטה' היא לא רק מילה שנועדה להשפיל נשים, היא משמשת את החברה ואת המערכת גם כהצדקה לאונס. אין שום קשר בין מין לבין אלימות מינית, ואין שום קשר בין לבוש הנפגעת או העבר המיני שלה לתקיפה שהיא עברה. רשויות החוק והאכיפה ממהרות לתת פטורים לאנסים ודווקא לנפגעות הממסד מעמיד רף פלילי בלתי אפשרי. נשים מופקרות על ידי הממסד באופן גורף, החל במשטרה, המשך בפרקליטות וכלה בבתי המשפט. אנחנו דורשות צדק ושינוי מערכתי רדיקלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר