שתף קטע נבחר

לא רק מזון ובשר: חברת נטו מתכוונת להשקיע בנדל"ן

יצרנית ויבואנית הבשר של דודי ועדי עזרא תקים דירות ושטחי מסחר במקום בית הקירור הישן שלה ברחוב מטלון בת"א. השווי: 180 מיליון שקל

הרווח הגדול של נטו, יצרנית ויבואנית מזון שבשליטת דודי ועדי עזרא, טמון על פי דוחות הרבעון השני שלה לא במכירה, יבוא, ייצור ושיווק מזון, אלא בקרקע שלה ברחוב מטלון 71 בתל אביב - עליה תבנה פרויקט מגורים יוקרתי.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

התוכנית החדשה לבניית עשרות אלפי דירות במרכז

ירושלים של מעלה: רמי לוי יבנה מגדלים בגבעת שאול

חברת נטו נכנסת לשוק הטבעוני עם השף שגב משה

 

במקום הזה ייסד מאיר עזרא ז"ל, אביו של דודי וסבו של עדי, את אימפריית הבשר שלו, שנקראה אז מאיר ובנו, כשקיבל בשנות ה-40 מהמדינה זיכיון לייבא בשר קפוא מיוגוסלביה ומצרפת. כיום נטו היא חברת המזון החמישית בגודלה בארץ, בעלת המותגים שלושת האופים, נטו, ויליגר, טיבון ויל ועוד.

   (נטו)
כך יראה המתחם של נטו במטלון - הדמייה(נטו)
 

מלפני קום המדינה פעל במטלון בית הקירור לבשר של החברה. עד שנטו עברה בשנות ה-2000 לקריית מלאכי ובנתה בה את מפעליה ומשרדיה החדשים, ניהל מאיר עזרא ז"ל את עסקי הבשר מחדר צנוע בבית הקירור. בהמשך הצטרף אליו בנו דודי.

 

נטו מעולם לא שיערכה את ערך נכסי הנדל"ן שלה

כעת, בדוח הכספי של החברה, נכתב כי נטו קיבלה אישור לבנות 63 דירות ושטחי מסחר בשלושה מבנים שייבנו על השטח שיפונה במטלון. הפרויקט מוערך בכ-180 מיליון שקל, אף שהשטח רשום בספרי החברה בערך היסטורי של 5 מיליון שקל בלבד.

 

מתברר שנטו מעולם לא שיערכה את ערך נכסי הנדל"ן שלה והם רשומים בשוויים ההיסטורי. שווי המגרש במטלון לבדו מוערך כיום בכ-60 מיליון שקל. זה המגרש היחיד שנמצא בבעלות החברה בתל אביב. רוב שטחי הנדל"ן שלה ממוקמים בקריית מלאכי, באזור המפעלים שלה הסמוכים לכמה שכונות של העיר. אפשר שבעתיד הרחוק מאוד גם הם יעברו שינוי ייעוד.

 

את פרויקט הנדל"ן בתל אביב תבנה נטו, כך שכל רווחי הפרויקט יהיו נטו של נטו. האחראי על הפרויקט יהיה עדי עזרא, שהיה פעיל בעבר ביזמות נדל"ן כמו מגדל נווה צדק ועוד.

הנכס של נטו ברחוב מטלון בתל אביב כיום (צילום: נטו)
הנכס של נטו ברחוב מטלון בתל אביב כיום(צילום: נטו)
 

רחוב מטלון, כמו כל החלק הדרומי של תל אביב, היה בשנים האחרונות ליעד נדל"ן חם: המגרש משתרע על מטלון פינת צ'לנוב, בסמוך לפרויקט מתחם עלייה, מתחם המגורים היוקרתי שנבנה על שטחו של שוק עלייה בעבר. על פי מדלן, שווי מ"ר בנוי באזור מגיע לכ-40 אלף שקל למ"ר.

 

לצד חדשות הנדל"ן של נטו, תוצאות הפעילות הרגילה של נטו פחות מלהיבות. החברה מכרה בכל הרבעון הראשון 669 מיליון שקל, ירידה של 3.3% לעומת הרבעון המקביל בגלל עיתוי חג הפסח, שהשנה היה ברבעון השני. הרווח הנקי הסתכם ב-26 מיליון שקל, ירידה של 3.9% לעומת הרבעון המקביל. בכל 2018 הגיע הרווח הנקי של החברה ל-113 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נטו
המתחם של נטו במטלון - הדמייה
נטו
מומלצים