לוח הזמנים הצפוף לקראת הבחירות (צילום: רויטרס, חדשות)
לוח זמנים צפוף לקראת הבחירות | צילום: רויטרס, חדשות

על רקע ההחלטה התקדימית לפיזור הכנסת, חודש בלבד לאחר השבעתה, הלו"ז הצפוף לקראת הבחירות הבאות עלול להיתקל בקשיים תקדימיים. הבחירות לכנסת ה-22 צפויות להתקיים ב-17 בספטמבר, וישנם מספר צעדים הכרחיים לקראתן.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

התחנה הראשונה בדרך תהיה הקמת ועדת בחירות חדשה. אחד הקשיים המרכזיים, הוא החובה החוקית להקים ועדת בחירות ולהחליף את יושב הראש הקודם בתוך 60 יום מכינונה של הכנסת הקודמת. כלומר, עד תחילת יוני יהיה על המפלגות השונות לכונן יחד את הוועדה לבחירות לכנסת ה-22. המשמעות היא כי מינוי הוועדה והחלפתו של היו"ר חנן מלצר, בשופט אחר בדימוס, תתרחש בעיצומה של מערכת בחירות מתנהלת.

המועד המשמעותי הבא הוא 51 יום לפני הבחירות - אז נכנס לתוקף פנקס הבוחר. משרד הפנים צריך להתחיל במשימה המורכבת של הכנת פנקס הבוחרים, וכל אזרח יהיה חייב לעדכן את פרטיו, ביניהם כתובת מגוריו, עד לתאריך זה - 28.7.

ב-1 באוגוסט תחל הגשת רשימות המועמדים שתסתיים למחרת - 47 יום לפני הבחירות. הרשימות המתמודדות על מקום בכנסת ה-22, יהיו חייבות להיסגר עד למועד זה.

מלצר יוחלף בעיצומה של מערכת הבחירות (צילום: החדשות)
מלצר יוחלף בעיצומה של מערכת הבחירות | צילום: החדשות

קושי נוסף, יהיה לסגור את רשימות המועמדים בזמן. סגירת הרשימות לא צפויה להיות משימה פשוטה, על אף שיש חודשיים לסגור אותן, בדיוק כמו שהיו לפני הבחירות הקודמות. שבוע לאחר מכן, ב-7 באוגוסט, יחול המועד האחרון להגשת בקשה לפסילת התמודדותה של רשימה. הפסיקה הסופית בעניין זה תוגש לוועדת הבחירות המרכזת עד 23 יום לפני יום הבחירות.

התאריך האחרון הוא ה-27 באוגוסט, אז על משרד הפנים יהיה להפיץ את ההודעות לבוחר. בהודעות יצוינו הקלפיות בהן יצביע כל אזרח. שבועיים בדיוק לפני הבחירות יחלו שידורי התעמולה בטלוויזיה, ותפורסם הודעת יו"ר ועדת הבחירות בדבר חופש הבחירות.