שתף קטע נבחר

אובמה לא כועס על חלוקת הבונוסים

נשיא ארצות הברית אמר כי אינו נוטר טינה למנכ"ל ג'י.פי מורגן, שקיבל בונוס של 17 מיליון דולר, או מנכ"ל גולדמן זאקס ששלשל לכיסו בונוס בסך 9 מיליון דולר. לדברי אובמה, "זה חלק משיטת השוק החופשי"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (ד') בריאיון לסוכנות בלומברג, כי אינו "נוטר טינה" למנכ"ל ג'י.פי.מורגן ג'ימי דימון, שקיבל בונוס של 17 מיליון דולר, או ללויד בלנקפיין, מנכ"ל גולדמן זאקס ששלשל לכיסו בונוס בסך 9 מיליון דולר.

 

 

אובמה חיזק את עמדתו בטענה, שיש ספורטאים שמרוויחים אף יותר. הוא הסביר כי בעוד ש-17 מיליון דולר "הוא סכום ניכר של כסף לאדם הפשוט, ישנם שחקני בייסבול שמרוויחים הרבה יותר מכך, מבלי להעפיל לוורלד סיריס".

 

בעניין דימון ובלנקפיין אמר אובמה לבלומברג: "אני מכיר את שניהם, הם אנשי עסקים מתוחכמים. אני, בדומה לרוב האמריקנים, לא נוטר לאנשים על הצלחתם או על עושרם, זה חלק משיטת השוק החופשי".

 

אובמה מנסה להילחם בתפיסה לפיה הממשל שלו מתנגד לעסקים ולהשפעה שיש למנהיגים העסקיים על המדיניות הכלכלית. בכוונתו לחזק נקודה זו כשינאם בפני נציגי החברות הגדולות בארצות הברית ב-24 בפברואר.

 

בלנקפיין ודימון קיבלו את הבונוס שלהם במניות ולא במזומן, מהלך שאובמה מעודד. לדבריו, "בונוס מסוג זה מחייב להוכיח ביצועים על פני תקופת זמן מסוימת, בניגוד לרווחים רבעוניים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים