שתף קטע נבחר

"לדחות את פתיחת משחקי הפלייאוף העליון בחצי שעה"

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה לשרת התרבות והספורט מירי רגב: "המשחקים נקבעו לשעה 20:00, זמן יציאת השבת הוא כעבור 20 דקות. אין להדיר את אוהדי הכדורגל שומרי השבת". השרה: "ההחלטה חורגת באופן בוטה ממסקנות ועדת שרעבי". מנכ"ל המינהלת: "אין זה אפשרי לרצות את כולם כל הזמן"

כל משחקי המחזור האחרון בפלייאוף העליון יתקיימו בשבת הקרובה ב-20:00 בערב. אתמול (שלישי) פנה יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשרת התרבות והספורט מירי רגב בבקשה שתתערב ותפעל לדחייה של חצי שעה בפתיחת המשחקים.

 

יש למנוע את הדרת האוהדים שומרי השבת ממגרשי הכדורגל", כתב בין השאר במכתב ששלח לרגב ונימק: "זמן יציאת השבת הוא 20 דקות לערך לאחר פתיחת המשחקים. כידוע, בין האוהדים הרבים של הקבוצות ישנם גם לא מעט אוהדים שומרי שבת שמבקשים לקחת חלק בחוויה ולהיות שותפים בעידוד קבוצתם. פניית האוהדים שומרי השבת לגורמים המוסמכים בליגת העל העלתה חרס בידם".

 

בצלאל סמוטריץ' בדיון בבית משפט מחוזי מרכז (צילום: מוטי קמחי)
סמוטריץ'. "שומרי השבת רוצים לקחת חלק בחוויה"(צילום: מוטי קמחי)
 

 

השר המשיך והסביר את עמדתו כשהוא רומז לאפליה כלפי הציבור הדתי בארץ: "אני סבור כי במקרה זה, כמו במקרים אחרים בספורט, יש לאפשר לאוהדי הכדורגל שומרי השבת לקחת חלק ולמנוע את הדרתם ממגרשי הכדורגל. על אחת כמה וכמה במקרה הזה בו מדובר באיחור המשחקים רק בחצי שעה לטובת קהל גדול של אוהדים".

 

השרה רגב הגיבה בהמשך לקריאתו של סמוטריץ' בהודעה שהוציאה: "אני רואה בחומרה רבה את החלטת מנהלת הליגה לכדורגל לקיים בשבת את משחקי המחזור האחרון בליגת העל", כתבה. "מדובר בהחלטה החורגת באופן בוטה ממסקנות ועדת שרעבי, שחותרות לצמצום הפעילות הספורטיבית בשבת.

 

מירי רגב בטקס הפתיחה של אליפות אירופה בג'ודו (צילום: ראובן שוורץ)
תפעל לדחיית פתיחת המשחקים? רגב(צילום: ראובן שוורץ)

 

"מנהלת הליגה הייתה צריכה לצפות מראש את המכשולים והאילוצים השונים, להתגבר עליהם ולמנוע פגיעה והדרה של אוכלוסיה שלמה של שומרי שבת. לכן טענת מנהלת הליגה ולפיה ההחלטה הנ"ל נתקבלה בשל אילוצי זכויות שידור - אינה מקובלת עליי".

 

למרות התגובה החד-משמעית, השרה לא התייחסה באופן ישיר לשאלה אם תתערב בשינוי שעת המשחקים בשבת הקרובה: "אני מצפה ממנהלת הליגה לפעול בהקדם למציאת פיתרון חלופי ולמניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד. ככל שיהיה צורך, אף נפעל לאכוף זאת בכלים העומדים לרשותנו".

 

מנכ"ל המינהלת ניקולס לב שלח הודעת תגובה למנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי: "שיבוץ המשחקים היא מלאכה סבוכה המחייבת לאזן בין רצונות של אוכלוסיות שונות (חיילים, ילדים, שומרי שבת וכד') ואילוצים שונים (אצטדיונים, זכייני שידור וצרכים ספורטיביים).

 

"מינהלת הליגות לכדורגל פועלת מיום היווסדה על מנת לקרב את כל רבדי החברה

הישראלי לכדורגל ובכללם ציבור שומרי השבת. לצערנו, אין זה אפשרי לרצות את כולם כל הזמן. עקב אילוצים ספורטיביים הדורשים קיום שעה אחידה במחזור הסיום, כמו גם צרכים של זכיין השידור, לא נוכל לצערנו לדחות את שעת פתיחת המשחקים במחזור משחקים ספציפי זה. אנו נמשיך לפעול ליצירת איזונים שיאפשרו לכל חלקי החברה להיות שותפים בכדורגל הישראלי".

 

בעניין אחר - הבוקר הוצגה בפני יושבי הראש של קבוצות שתי הליגות הבכירות יושבת ראש בקרת הרשות לבקרת תקציבים החדשה - רואת החשבון סיגלית סייג. היא נכנסת לתפקיד במקומו של עופר אורליצקי שעזב לפני מספר חודשים.


פורסם לראשונה 22/05/2019 13:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי דוידוביץ'
בצלאל סמוטריץ'
צילום: אורי דוידוביץ'
מומלצים