שתף קטע נבחר

ניהול בנק רוטשילד יוצא מחוץ למשפחה

בנק ההשקעות, שמנסה לעצב את עסקיו מחדש, הודיע כי נייג'ל היגינס ייכנס לתפקיד מנכ"ל הבנק בחודש הבא. דיוויד דה רוטשילד ימשיך לכהן כיו"ר

בנק ההשקעות רוטשילד הודיע היום (ד') כי נייג'ל היגינס ייכנס לתפקיד מנכ"ל הבנק בחודש הבא. זו הפעם הראשונה שאדם שאינו משתייך למשפחה יוביל את שושלת הבנקאות הותיקה, בעודה מנסה לעצב את עסקיה מחדש ולהגדיל את צמיחתה.

 

היגינס, בן 49, החל לעבוד ברוטשילד לפני 27 שנים וניהל במשותף את חטיבת ההשקעות במשך עשור. החל מה-1 במרס הוא יהפוך למנכ"ל חברת האחזקות של המשפחה, בעוד שדיוויד דה רוטשילד ימשיך לכהן כיו"ר. המינוי של היגינס מציין לראשונה את הפיצול בפועל בין תפקידי המנכ"ל והיו"ר.

 

דה רוטשילד יהיה אחראי על העניינים האסטרטגיים ויעסוק בקליינטים הגדולים של המשפחה, בזמן שהיגינס יהיה אחראי על צוות הנהלה מורחב שינהל את הפעולות השוטפות היומיומיות.

 

מהבנק נמסר כי ההנהלה הבכירה החדשה תורכב גם מאנשי משפחת רוטשילד וגם מחברים נוספים שאינם בני המשפחה. בנוסף, היגינס ימשיך לכהן כמנהל משותף של חטיבת ההשקעות הבנקאית ביחד עם אוליבר פיקוקס.

 

חברת הייעוץ הפיננסי המובילה בעולם

למשפחת רוטשילד היסטוריה ארוכה בענף הפיננסים שמתחילה בשנת 1769, כשמאיר אנשל רוטשילד, שהיה סוחר מטבעות, פתח בנק. הוא הרחיב את עסקיו שהחלו בעיר הולדתו פרנקפורט, כשפתח סניפים גם בלונדון, פריז, וינה ונפולי.

 

בשנת 1815, חמשת בניו, האחים לבית רוטשילד, סיפקו זהב לצבאו של הדוכס מוולינגטון, שהביס את צבאו של נפוליאון.

 

בנוסף, למשפחה היה תפקיד מרכזי במימון בניית תשתיות של פסי רכבת, תעלת סואץ, ענקית הכרייה ריו טינטו וחברת היהלומים הענקית מדרום אפריקה דה-בירז.

 

כעת רוטשילד היא חברת הייעוץ הפיננסי המובילה בעולם, עם יותר מ-900 בנקאי השקעות ומשרדים ב-36 מדינות.

 

דה רוטשילד מסר כי הוא, הענף האנגלי של המשפחה והענף הצרפתי, שכולם מחזיקי המניות של החברה, נשארים נאמנים לבנק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחזיקי המניות ישארו נאמנים
צילום: רויטרס
מומלצים