ש"ס: 7 מנדטים, יהדות התורה: 7 מנדטים (צילום: פלאש 90, חדשות)
חברי הכנסת החרדים | צילום: פלאש 90, חדשות

חריקות במשא ומתן הקואליציוני? יו"ר מפלגת יהדות התורה, יעקב ליצמן, נפגש היום (רביעי) עם שר התיירות יריב לוין בצל הפערים הפנימיים בין הפלגים החרדים בנוגע לנוסח חוק הגיוס. בהמשך היום חברי הסיעות החרדיות ייפגשו בכנסת על מנת לדון בחוק - חלק מהח"כים חושבים שצריך להתפשר בנוגע לחוק וחלק חושבים שצריך לעמוד על עמדותיהם.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

הבעיה המרכזית כרגע היא שאין הסכמה חד משמעית בין הפלגים החרדים על נוסח אחד בחוק הגיוס והם יתכנסו בהמשך היום. סוגיה נוספת שקיימת היא: האם יהיה שר שיכהן בתפקיד בכיר מסגן שר הבריאות או שליצמן יהיה היחיד שיקבל תפקיד שר.

לוין: לא היה שר משפטים זמני (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90, חדשות)
השר יריב לוין | צילום: תומר ניוברג, פלאש 90, חדשות
ליברמן על האיחוד בשמאל: אפס אחוזים שנשב (צילום: רויטרס, חדשות)
עדיין מבוצר בעמדתו | צילום: רויטרס, חדשות

זו תמונת המצב הנוכחית במשא ומתן הקואליציוני: יו"ר ישראל ביתנו עדיין מבוצר בעמדתו ונותר לפתור רק את חוק הגיוס, עם זאת הפערים לא גדולים מידי. השר אריה דרעי, שנועד היום עם נתניהו, נשלח לליברמן בניסיון לפייס אותו. ראשי יהדות התורה יפגשו בעוד זמן קצר בניסיון לגבש נוסח שמוסכם על כולם לחוק הגיוס.

מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ, עדיין מתעקש לקבל את תיק המשפטים והוא מקבל גיבוי מלא ותמיכה מסיעתו. עם זאת, הסיכוי שאיחוד מפלגות הימין תלך לאופוזיציה הוא קטן מאוד. כחלון לעומת זאת, מחכה לסוף לראות האם יצליח לנהל את האוצר בהינתן כל ההבטחות התקציביות שרה"מ מסכים להן, ורק אז יחליט. ההערכות הן שמפלגת כולנו תשב בממשלה הבאה.