י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תופעה מדאיגה

אחרי השריפות בעיר החרדית: נער בן 14 נלכד

בעקבות שורת שריפות שאירעו באלעד, החלה פעילות מבצעית ממוקדת של משטרת ישראל | נער בן 14 עוכב לחקירה ביחד עם אביו | 3 ילדים נוספים בני 10-12 החשודים בהצתה עוכבו אף הם לחקירה

אחרי השריפות בעיר החרדית: נער בן 14 נלכד
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט פלאש 90

בימים האחרונים התקבלו מספר דיווחים על שריפות בשטחים פתוחים בעיר אלעד. מבדיקה ראשונית של האירועים עולה כי מספר ילדים תושבי העיר, הציתו על פי החשד את השריפות - רק כדי לראות את כבאיות האש מגיעות למקום ומכבות את השריפה.

בעקבות האירועים ופעילות מבצעית ממוקדת של משטרת ישראל, שוטרים עיכבו לחקירה בתחנת המשטרה נער בן 14 ביחד עם אביו, והוא נחקר באזהרה בגין תקיפת כבאי וזריקת אבן עליו והפרעה לכבאי במילוי תפקידו.

בשעות הצהרים (רביעי), עוכבו לחקירה 3 ילדים נוספים בני 10-12 החשודים בהצתה. בסיום שיחת אזהרה לקטינים ולהורים, הם שוחררו.

ביום ראשון השבוע, הותקף צוות כיבוי של מחוז מרכז. הכבאים הוזנקו לכבות שריפה ברחוב יהודה הנשיא פינת רש"י, שם הותקף צוות הכיבוי באבנים שהושלכו ופגעו במפקד הצוות בגבו ובראשו, תוך שהילדים מגדפים את הלוחמים בקללות ואיומים.

רס"ר עופר מכלוף, מפקד צוות הכיבוי שהותקף סיפר מאוחר יותר כי "במהלך פעולות הכיבוי, הותקפנו על ידי ילדים ונערים אשר זרקו עלינו אבנים תוך גידוף בקללות ואיומים שיפגעו בנו פיזית, כל זאת בזמן שהנערים עברו מנקודה לנקודה והציתו שטחים נוספים. עצוב לנו כלוחמי אש וכאזרחי המדינה, שאנשים שאנו באים להציל ולשמור על רכושם מפני שריפה, תוקפים אותנו בצורה כזאת".

מטעם המשטרה נמסר, "משטרת ישראל קוראת לציבור ההורים להשגיח על ילדיהם ולעשות ככל שניתן כדי למנוע מילדיהם להיות מעורבים במעשי הצתות, שפוגעים לא רק בסביבה אלא יכולים לגרום נזק של ממש למעורבים בהצתות. משטרת ישראל תמשיך לבצע אכיפה ממוקדת ועיקשת נגד מפרי החוק ונגד אלו הפגעים באיכות הסביבה והעלולים במעשיהם לגרום לפגיעה בעוברי אורח במקום".

לוחמי אש מעצר חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד