שתף קטע נבחר

אושרה להפקדה תוכנית ליישוב בדואי חדש במועצה האזורית רמת נגב

היישוב עבדה צפוי לכלול כ-500 יח"ד על פני 1,500 דונם, לא רחוק ממדרשת בן גוריון והעיר הקדומה עבדת. בנוסף ייבנו 3 מוקדי תיירות וחקלאות

יישוב בדואי חדש ברשות יהודית: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (ד') להפקדה תוכנית להקמת היישוב הבדואי עבדה במועצה האזורית רמת נגב. היישוב החדש מיועד עבור הפזורה הבדואית החיה באזור הר הנגב, והוא יחליף את התוכנית הקודמת ברמת ציפורים.

 

המדינה תיישב מחדש 125 אלף בדואים בנגב תוך שלוש שנים

ביהמ"ש עצר את התוכנית להעברת מפעל תעש לנגב בעקבות התנגדות הבדואים

הסדרת הפזורה הבדואית: 8,000 דירות ומכלאות לגידול צאן

 

עבדה יוקם במרחק של כ-7 ק"מ דרומית למדרשת בן גוריון וכ-2.5 ק"מ צפון-מערבית לשרידי העיר הקדומה עבדת. היישוב צפוי לכלול 500 יחידות דיור והוא ישתרע על פני שטח של כ-1,500 דונם. התוכנית הוכנה בשיתוף המועצה אזורית רמת הנגב, שלראשונה תקלוט אותו כחלק מיישובי המועצה, והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.

  (צילום: יואב זיתון)
ישוב בדואי חדש ברשות יהודית. המועצה האזורית רמת נגב(צילום: יואב זיתון)

לצד עבדה יוקמו שלושה מוקדי תיירות וחקלאות ברמת ציפורים, במשולש נחל חווה ובוואדי אריכא. מוקדים אלה ישמשו לתיירות מדברית ויאפשרו פעילות הכוללת הסעדה, סיורים, מכלאות לגידול צאן, גמלים וסוסים, מחלבות ויצור גבינות צאן, חקלאות ומערכות חקלאות מסורתית.

 

בהתאם להחלטת שר החקלאות, אורי אריאל, המשמש גם ממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, לא יתאפשרו מגורי קבע או מגורים ארעיים במוקדי התיירות. בשיחה עם ynet אמרו במועצה האזורית כי הם רואים בהסדרת ההתיישבות הבדואית באזור חלק מיעדיה האסטרטגיים שיקדמו ויפתחו את המרחב כולו.

 

בהחלטת המועצה הארצית נכתב כי "השינוי יאפשר פוטנציאל מימוש גבוה יותר לאור ריכוז גדול של פזורה המתגוררת במקום ולאור קיומם של שירותים בתחומו, הכוללים בית ספר יסודי ומרפאה, לרבות דרך גישה אליהם". אם לא תתקבל החלטת ממשלה סופית על הקמת היישוב תוך שנה מיום ההחלטה, הההחלטה על הפקדת התוכנית תבוטל. ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) במנהל התכנון צפויה לדון בהתנגדויות לתוכנית, אם אלה יוגשו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב זיתון
המועצה האזורית רמת נגב
צילום: יואב זיתון
מומלצים