פולדי שוורץ בן ה-66 נפטר הלילה מפצעיו בבית החולים איכילוב, יומיים לאחר שנפצע במתחם ה"אקספו" שבתל אביב במהלך ההכנות לתחרות האירוויזיון. בנו ארז סיפר היום (רביעי) על אביו ועל הימים הקשים שעוברים על המשפחה, שמחפשת בנרות אחר שבבי מידע שישפכו אור על התקרית המצערת.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אבא היה בן אדם מקסים, חברותי מאוד ואהוב על ידינו ועל ידי המון אנשים", מספר שוורץ. "הפעם אחרונה שדיברתי איתו הייתה בלילה שלפני התאונה. הוא היה דווקא די שמח כי הדברים התנהלו כראוי והוא קיבל מידע מדויק למתי הוא צריך להגיע לאתר כדי לעבור את הבידוק הביטחוני".

ארז שוורץ, בנו של פולדי ז"ל (צילום: חדשות)
ארז שוורץ עם אביו פולדי ז"ל | צילום: חדשות

ביום התאונה, כשבני המשפחה הגיעו לבית החולים הם הספיקו לפגוש את אביהם הפצוע, שעוד היה בהכרה לפני שנכנס לניתוח. "ניסינו להחליף איתו כמה מילים", שחזר. "היה לו מאוד קשה לדבר אבל עדיין הוא הצליח לומר כמה מילים. מאותו הרגע הודיעו לנו שהוא אמור לרדת לניתוח".

"ירדנו איתו למטה. זה לקח טיפה יותר זמן ממה שחשבו", המשיך. "היה שם עיכוב והוא סבל איזה שעה וחצי עד שהגיע אליו המרדים. מאותו רגע נכנסו להרפתקה שאני לא יודע איך לתאר, אבל אתה עובר מ'אופטימי' ל'הבנאדם תלוי על חוט השערה בין חיים ומוות'".

"מחפשים תשובות"

שוורץ טוען כי מרגע התאונה ועד עכשיו, הוא ומשפחתו ניזונים בעיקר מפרסומים בתקשורת - ואף אחד מהגופים המעורבים לא מספק להם מידע ועדכונים על המתרחש. "אנחנו לא יודעים מה קרה שם", אמר. "ביום הראשון לא דיברו איתנו משום גוף ומשום תאגיד. אחר כך, כל הזמן ניסיתי לברר מידע, להגיע למי היה באתר ומי יכול לתת תשובות - כל הדברים הבסיסיים שכל אחד היה רוצה לדעת".

"לא הצלחתי להגיע לאף אחד", מתאר שוורץ את החיפוש הנואש אחר מידע. "זה מאוד מוזר כי אתה נכנס לגוגל, ואתה לא מגיע להנהלה של האירוויזיון ולא לשירות לקוחות - אתה מגיע לערימה של כתבות על איזה שיר יותר פופולארי עכשיו. התהליך מאוד קשה - בירור המידע היה ועדיין מאוד מסובך. אנחנו מחכים לתשובות".

ביום שני התקבלה ההודעה כי נהג משאית בן 66 מפרדס חנה נפצע קשה כתוצאה מנפילת עגלת תאורה. באיכילוב הסבירו כי כי מדובר בעובד הפקה ישראלי, שנפגע כתוצאה מפגיעת עמוד תאורה בחניית הפריקה של המתחם. רופא מבית החולים שהוצב במרפאה במתחם העניק לעובד טיפול ראשוני, הזעיק אמבולנס של מגן דוד אדום ועדכן את חדר הטראומה של המרכז הרפואי איכילוב. עם הגעתו של הפצוע לבית החולים הוא עבר סדרות בדיקות והובל לניתוח נוירוכירורגי דחוף.

הבוקר הודיע בית החולים כי חלה הדרדרות במצבו הרפואי ולאחר מאמצי החייאה ממושכים - הרופאים ביחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו. פולדי ז"ל הותיר אחריו שני ילדים, ארז ומאי, ואת רעייתו דליה. בית החולים הודיע כי הוא משתתף בצער המשפחה וב"כאן" הביעו צער וכאב על מותו של הנהג והודיעו כי יפעלו לבדיקת המקרה.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר הבוקר: "כואבים את מותו של פולדי שוורץ ז"ל, נהג המשאית שנפצע השבוע במהלך פריקת משאית עם ציוד טכני בחניון מתחם האירוויזיון. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו. נושא הבטיחות והאבטחה הם בראש מעינינו, ועומדים בסטנדרטים ונוהלי הבטיחות החמורים ביותר. נפעל יחד עם הרשויות לבדיקת המקרה".