שמחה משולשת

מזל טוב: שלישיה נולדה למשפחת גינזבורג מאסון השריפה

כחצי שנה לאחר אסון השריפה בעיר ביתר עילית שזעזע את כולם, בו נספו הילדים אפרת וצבי ז"ל למשפחת גינזבורג, הבוקר, נולדו למשפחה שלישייה - בן ושתי בנות - במזל טוב (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית המשפחה לאחר השריפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני כחצי שנה התרחשה טרגדיה מזעזעת בעיר ביתר עילית: שני ילדיה של משפחת גינזבורג נספו בשריפה שפרצה בבית המשפחה ברחוב כנסת מרדכי בעיר. הבוקר (רביעי) נולדו למשפחה שלישייה, במזל טוב, והבשורה מעוררת התרגשות עצומה

כזכור, הנספים בטרגדיה הקשה, שזעזע את הציבור, היו אפרת ע"ה בת הארבע וצבי ז"ל בן השנתיים, לבית משפחת גינזבורג, מצאצאי המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל, נכדים לנכדו רבי שלמה גינזבורג. אם המשפחה היא בת של הרב נתי שפירא ממוסד הרב קוק.

הבוקר (רביעי) התבשרה המשפחה על הולדת שלישייה - בן ושתי בנות, לרב ראובן ולגב' דבורה גינזבורג, במזל טוב.

סב המשפחה, רבי שלמה גינזבורג, ר"מ בישיבת הרי יהודה, אומר ל"כיכר השבת" בהתרגשות גדולה כי "אנחנו מרגישים שהיה דין ורחמים, היה דין והדין הזה היה עטוף כולו ברחמים. הקב"ה מלווה אותם כל הזמן".

"ב'שבעה' אמר אחד מראשי הישיבות שהקב"ה ישלם לכם כפל כפליים", הוסיף הסב הנרגש.

אם הילדים שנספו ב'שבעה': "אני רוצה לחבק אותם" (צילום: יעקב אריה)

ל'כיכר השבת' נודע כי רק לפני חג הפסח שבה המשפחה אל ביתה לאחר ששופץ במהלך החודשים האחרונים, מאז פרוץ השריפה שמלבד שגבתה את חיי שני הילדים היקרים, גם כילתה את הבית על תכולתו.

כזכור, מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, שיגר מכתב ניחומים מיוחד למשפחה, וכתב: "אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים... וודאי שזה תיקון גדול"

במכתב הניחומים , שהתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", צירף מרן שר התורה את דברי ניחומיו על דבריו של חתנו הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש ישיבות ארחות תורה ובנו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

צבי ואפרת ז"ל (צילום משפחתי)

במכתבו, כותב הגר"ש שטיינמן: "כב' הרב ראובן יהושע גינזבורג ומשפחתו שליט"א, ברוך דיין האמת. ואנו מצווים ועומדים על אהבת הק בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך. ופירשו חז"ל (ברכות נ"ד) בכל מדה ומדה שהא מודד לך, [ופירש רש"י בין מדה טובה בין מידת פורענות] הוי מודה לו. כי השם יתברך הוא מקור הטוב ורוצה להיטיב, ובוודאי שזה מה שטוב וזה מה שצריך להיות. וירחם ה' שתוכלו להמשיך ולהודות גם על מדה טובה. בברכה, שרגא שטיינמן".

לדברים אלו, צירף מרן שר התורה את ניחומיו: "בס"ד גם אני מצטרף להנ"ל, ואיננו יודעים חשבונות שמים, אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים או חשבונות אחרים, וודאי שזה תיקון גדול. ויה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בארצנו ונזכה לנחמת ציון וירושלים. חיים קנייבסקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר