חיל האוויר הישראלי העלה את מטוסי המודיעין והבקרה שלו לאוויר, גם מטוסי תדלוק, במהלך תחרות חצי גמר האירוויזיון שהתקיימה אתמול (שלישי). כך עולה מאתר "IntelSky" שעוקב אחרי טיסות בכל העולם. עוד ציינו בציוץ שלהם, כי "מטוסי קרב ומסוקים גם כן נשמעו בשמיים", כשעדויות תואמות הגיעו גם מתושבים במרכז ובשפלה.

מהציוץ של האתר עולה שבמהלך התחרות שהו מטוסי המודיעין והבקרה האווירית של החיל באוויר וטסו באזור מרכז הארץ. באתר פרסמו שבהלך שעות התחרות שהו באוויר מטוסי לוחמה אלקטרונית ואיסוף מודיעין מסוג נחשון שביט.

עוד ניתן לראות במפת הטיסה שהם פרסמו שהיו באוויר מטוסי הנחשון "676, 537 ו-569", המשמשים על פי אתר חיל האוויר לבקרה אווירית.


אלה לא היו לבד, באוויר שהו במשך כל אותו הזמן מטוסי תדלוק אווירי בואינג 707 של חיל האוויר. על פי מפת הטיסה שהציגו באתר, מטוסי התדלוק טסו בפנים הארץ. נראה שבישראל לא לקחו סיכונים מיותרים וחיל האוויר נשלח "לסגור את השמים", (מבחינה מבצעית, לא לטיסות זרות) במהלך שעות התחרות ששודרה לכל רחבי אירופה ואוסטרליה. לטענת מפעילי האתר גם מטוסי הקרב היו מוכנים באוויר לכל איום.

על פי אתר חיל האוויר, מטוסי הנחשון שביט שייכים לטייסת 122, עליה מפקדת האישה הראשונה שמונתה למפקדת טייסת. עוד על פי אתר חיל האוויר, מטוס הנחשון שביט "משמש לאיסוף מודיעין אותות, המתחלק למודיעין אלקטרוני (ELINT) ומודיעין תקשורתי (COMINT)".

עוד על פי אתר חיל האוויר הנחשון עיטם, שנחת בארץ בספטמבר 2006, "משמש לבקרה אווירית ונותן הגנה למטוסים המבצעים משימות בטווחים רחוקים ובעומק. למרות שמראה המטוסים דומה באופן חיצוני, משימותיהם והתחומים בהם הם עוסקים שונים מאוד".

גורם בחיל האוויר ציין בשיחה עם mako כי היערכויות כאלו קורות באירועים בעלי הד עולמי רחב ולפעמים גם במועדים נוספים בישראל, אך ככל הידוע באירועים קודמים דוגמת מירוץ האופניים הבין לאומי הג'ירו ד'איטליה, אירוע הספורט הגדול ביותר שהגיע לישראל בשנה שעברה, לא הייתה היערכות שכזו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: 
"חיל האוויר מקיים טיסות סדירות עפ״י גרף אימונים שתוכנן מראש. הטיסות אמש הן חלק מאימון שגרתי ולא השפיעו על התעבורה האווירית במרחב מדינת ישראל. אין קשר בין הטיסות הללו לבין חצי גמר האירוויזיון".