'איך נשלם?'

תלמידי ישיבה עתרו לבית הדין נגד "המוסד לביטוח לאומי"

תלמידי ישיבה עתרו לבית הדין לעבודה בירושלים, נגד 'המוסד לביטוח לאומי', לו הם מחויבים לשלם "דמי ביטוח" - כשנאסר עליהם לעבוד. המוסד: "תלמיד ישיבה משלם כשליש מדמי הביטוח" (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
תלמיד ישיבה, אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פרסום ראשון: תלמידי ישיבה עתרו לבית הדין לעבודה בירושלים, נגד 'המוסד לביטוח לאומי', בדרישה להסבר, כיצד בחורי ישיבה מעל גיל 18 - שאסור להם לעבוד לפי חוק וכפי שנחתם על ידם בתצהיר הדיחוי לצבא, אמורים לשלם כל חודש "דמי ביטוח" לביטוח לאומי.

דמי הביטוח המינימליים למי שאינו עובד הם 175 שקלים לחודש, כאשר - 104 שקלים מתוכם הם דמי ביטוח בריאות ו-71 שקלים דמי ביטוח לאומי.

תלמידי ישיבה מקבלים הנחה אוטומטית בדמי הביטוח הלאומי ומשלמים 24 שקלים בלבד עבור ביטוח לאומי אך אין להם הנחה בדמי ביטוח בריאות בסך 104 שקלים. לטענתם, המצב בפועל הוא שההורים משלמים את הכסף וזהו "מצב לא תקין".

מתברר כי ח"כ מלכיאלי מלכיאלי מש"ס הגיש הצעת חוק בנושא בכנסת הקודמת. ההצעה עברה בוועדת שרים ובקריאה טרומית, אך לא הושלמה עד סוף הליך החקיקה, עקב התנגדות עזה של משרדי המשפטים-והאוצר ודרישתם הנוספת לכלול סטודנטים באשר הם בפטור זה.

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי הצעה זו הוצעה שוב בכנסת הנוכחית בתקווה לצליחת כל שלבי החקיקה עד תומם. עם זאת, לאור פעילות ח"כ מלכיאלי, הושגה הסכמה שכבר מייושמת בפועל, לפיה, תלמידי מוסדות אשר נחשבות כ'מתוקצבות', יזכו בפטור זה ולא ישלמו דמי ביטוח לאומי.

הבעיה שנותרה היא ישיבות הנחשבות כ'נתמכות' אשר תלמידיהם נדרשים לשלם, על אף התעקשות מלכיאלי ששיעור א' בישיבה גדולה הוא מקביל לכיתה י"ב בתיכונים, הדברים לא התקבלו ובעקבות כך הוגשה הצעת החוק.

עקיבא חופי מלשכת ח"כ מלכיאלי מסר ל'כיכר השבת' כי "חבר הכנסת מלכיאלי פעל והצליח להביא הבשורה גדולה בעניין זה, וימשיך לפעול להגדלתה וליישומה על כל התלמידים באשר הם".

תלמידי הישיבה שעתרו לבית דין לעבודה לא מתכוונים להמתין לחוק ודיון ראשון בעתירתם יתקיים ביום חמישי בשעה 10:00 בבוקר בבית הדין לעבודה בירושלים, כאשר כאמור הם דורשים הסברים כיצד עליהם לשלם 120 שקל בחודש כאשר נאסר עליהם להתפרנס.

מ'המוסד לביטוח הלאומי' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "החובה של כל מבוטח לשלם דמי ביטוח, ולו בשיעור מינימלי, הינה מעקרונות הייסוד של הביטחון הסוציאלי במדינת ישראל. כל מבוטח משלם בהתאם להכנסותיו (באופן יחסי) וזכאי לקצבאות הביטוח הלאומי על פי החוק.

"חובת תשלום דמי הביטוח חלה על כלל המבוטחים, ולמעט חריגים בודדים כל תושב חייב בתשלום. כך, חייבים בתשלום דמי ביטוח גם מי שאין להם הכנסה מעבודה, סטודנטים שאינם עובדים, מי שזכאים לקצבאות מביטוח הלאומי ועוד".

ב'מוסד לביטוח לאומי' מוסיפים כי "ראוי להדגיש כי כבר כיום מעניק המחוקק לאוכלוסיית תלמידי הישיבה הקלה בתשלום דמי ביטוח, ביחס לאוכלוסיות אחרות שאינן עובדות. תלמיד ישיבה כיום משלם כשליש מדמי הביטוח שמשלם אדם שאינו עובד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר