המתיחות לשיא

יום הנכבה: צה"ל נערך לעימותים עם הפלסטינים

הפלסטינים יציינו היום (רביעי)את "יום הנכבה" - יום הקמת מדינת ישראל ובצה"ל נערכים לעימותים מול הפלסטינים בשורת מוקדים. מערכת כיפת ברזל בפריסה מקסימלית (צבא)

כוח צה"ל בגבול הרצועה. ארכיון (צילום: Hassan Jedi/Flash90)

הפלסטינים יציינו היום (רביעי) את "יום הנכבה" - יום הקמת מדינת ישראל, ובמערכת הביטחון נערכים לעימותים מול הפלסטינים בשורת מוקדים.

בין היתר, הפלסטינים צפויים לקיים הפגנות המוניות בעזה ביוזמת ארגון הטרור חמאס וייתכן כי הפגנות דומות ייערכו גם ביהודה ושומרון.

בצה"ל מקווים כי החום הכבד שישרור היום כמו גם צום הרמדאן, יקשה על המפגינים להתפרע, אך נערכים בכוחות גדולים כדי למנוע חדירות לישראל ויציאתם לפועל של פיגועי טרור.

במקביל, בימים האחרונים בוצעה פריסה מקסימלית של מערכת 'כיפת ברזל', בדרום הארץ ובמרכזה, כדי לתת מענה לירי רקטות, במידה ויתרחש, במהלך היום.

בנוסף, כוחות צה"ל תוגברו בבסיסים הסמוכים לרצועת עזה ואלו יוקפצו במידת הצורך לגבול הרצועה. כמו כן, תוגברו הכוחות ביישובי עוטף עזה - אך אין הנחיות מיוחדות לתושבים, כך שבמערכת הביטחון ערוכים להידרדרות להסלמה רצינית בצל הערכה שההפגנות יסתיימו במוקדים הקבועים לצד הגדר.

החשש מהסלמה מגיע בצל הפסקת האש שסוכמה מול החמאס, בשבוע שעבר, לאחר מטחים כבדים של רקטות ויומיים של לחימה, שגבו את חייהם של ארבעה אזרחים ישראלים והביאו לפציעתם של מאות.

בתחילת השבוע נכנס השליט הקטארי לרצועת עזה והעביר 30 מיליון דולרים למשפחות נזקקות ובחמאס הביעו על כך סיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר