יום שלישי, 21.05.2024 שעה 16:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

ג'קי בן זקן: לא יודע מי ימשיך, תחושה עילאית

בעלי מ.ס אשדוד ששרדה בליגה אחרי מסע הישארות הירואי מאושר אך מבין: "אני צריך לעשות חשבון נפש ובדק בית". בוחבוט: "חלמתי לאמן, תודה רבה לג'קי"

|
ג'קי בן זקן חוגג (נעם מורנו)
ג'קי בן זקן חוגג (נעם מורנו)

מ.ס אשדוד עשתה הערב (ראשון) את הבלתי ייאמן והצליחה כנגד כל הסיכויים להישאר בליגת העל אחרי 0:1 קטן אבל ענק על הפועל חיפה במסגרת מחזור הנעילה בפלייאוף התחתון של ליגת העל. עם סיום המשחק, באופן טבעי כמובן, השחקנים חגגו בטירוף עם האוהדים שהגיעו, והקהל קרא בשמו של משה אוחיון. כוחות האבטחה הפעילו שיקול דעת ונתנו לכל קהל האוהדים שהגיעו למשחק לרדת אל כר הדשא כדי לחגוג.

הבעלים של מ.ס אשדוד, ג’קי בן זקן היה כמובן מאושר בסיום: “לא חוויתי אליפות אז אני לא יודע את ההרגשה, אבל זו תחושה עילאית. מצב הרוח היה אחר אחרי המשחק מול סכנין, כאב לנו מה שנעשה באותו משחק. אני לא רוצה לדבר על זה כי אנחנו במקום טוב כרגע. מיד למחרת התעשתנו. מגיע שאפו לצוות המקצועי ולשחקנים. לאורך כל הדרך הם האמינו, ראיתי את זה בעיניים שלהם. זה מדהים, זה כיף, בטח לאור החודשיים האחרונים. אנחנו מועדון שצריך להיות בליגת העל. יש לנו קבוצת כדורגל שראויה להיות בליגת העל. ויש לנו גם קהל, צריכים לראות איך אנחנו לא מפספסים את ההזדמנות הזו שהגיעו כמה אלפים שעודדו כל המשחק וצריכים לעשות חשבון נפש למה הם לא הגיעו ואיך אנחנו משמרים אותם”.

בוחבוט: מאוד מאושר כל הקרדיט לשחקנים

החששות מירידת ליגה: “לא היו. בניגוד למועדונים אחרים שחוו ירידות ולא הצליחו להתאושש, אנחנו מועדון חזק ויציב. יש מחלקת נוער מצוינת. יש דור עתידי טוב. גם אם חלילה היינו יורדים, לא היה לי ספק שהיינו חוזרים תוך עונה אחת”.

הבאת בוחבוט ועתידו: “לא יודע מי ימשיך. אנחנו עכשיו חוגגים. צריך לעשות פה חשבון נפש, בעיקר אני. נעשה את חשבון הנפש כדי שלא נחווה עוד כזו”.

שחקני אשדוד חוגגים (נעם מורנו)שחקני אשדוד חוגגים (נעם מורנו)

הטעויות שנעשו ולקחים להמשך: “נעשו הרבה טעויות. הנושא המרכזי הוא שהייתי רוב העונה רחוק מהקבוצה ומהמועדון ולא מספיק חשתי את הדברים. היו הרבה בעיות במהלך העונה ומתחילת העונה. החודשים האחרונים היו מעולים מבחינה חברתית ומבחינת קצב. באתי ביום שישי לאימון וזה כאילו מועדון שזכה באליפות ומלא שמחת חיים. אחת הטעויות היא איפה היינו בתחילת העונה. וכמובן אני צריך לעשות בדק בית רציני איך אני, אחד שבמשך 17 שנה, החליף מאמנים שאפשר לספור אותם על כף יד אחד, ובארבע שנים האחרונות כל כך הרבה מאמנים היו פה והלכו, ויש פה אשם אחד והוא מדבר איתך לא יודע מי יהיה פה בעונה הבאה”. 

מה הסוד: “השחקנים הוכיחו את עצמם. ראינו שיש חבורה של גברים לוחמים וידעת שיש על מי לסמוך. למרות כל הקשיים, השחקנים ממש אוהבים את המועדון. גם השחקנים החדשים. החיבור הוא חיבור מדהים ורק מי שחי אותו מקרוב יכול להבין. הקשר של גורדנה ושגיב ובן והחיבור למערכת הוא יוצא מן הכלל”.

דן ביטון מעודד את שגיב יחזקאל (נעם מורנו)דן ביטון מעודד את שגיב יחזקאל (נעם מורנו)

מסר למכבי פתח תקווה: “כמו שאמרתי שאשדוד זה מועדון חזק, גם מכבי פ”ת זה מועדון גדול. אולי בלי הרבה קהל, אבל בהתנהלות הם מועדון גדול. אין לי ספק שהם ראויים לליגת העל והם יחזרו מהר. קורה שיורדים ליגה. כל מועדון שהיה יורד היית אומר שהם ראויים להישאר”. 

תחושות אישיות: “ביליתי סוף שבוע מדהים עם אשתי באילת. טיפולים, ספא, בית כנסת. היום היה לי יום עבודה רגיל סיימתי ב-19:00 ובאתי למשחק. החיים לימדו אותי שגם כשהגרוע מכל קורה, צריך להבין למה זה קרה, לבחון, ולקחת את זה למקום אחר. גם אם היינו יורדים ליגה היינו מנסים למצוא את הטוב”. 

טענות לשופטים: “כמעט ירידה הייתה רשומה על אוראל גרינפלד. זה היה כאב גדול אם המועדון הזה היה יורד ליגה לא בגלל יכולת אלא בגלל טעויות שיפוט. זה היה כאב גדול. מי שצריך לעשות חשבון נפש זה צוות השיפוט, אוראל והקוון שלו. כי קרו דברים שלא צריכים לקרות. הוועדה המקצועית של איגוד השופטים בדקה והסתכלה. כל מי שקשור לכדורגל צריך להפיק לקחים. לא העיקר זה הדוח והכספומט של “בוא תשלם לנו”. העיקר זה לתקן. ההתאחדות והמנהלת גם צריכים לתקן ולא כאילו לא רואים. אני שמח שאני יכול לדבר מהמקום שאני נמצא בו, שום דבר לא אישי. מדובר בספורט ובכדורגל ושכל אחד יעשה את החשבון נפש שלו”.

גיל כהן, עמנואל אמבולה, אוראל גרינפלד וצוות השיפוט (חגי מיכאלי)גיל כהן, עמנואל אמבולה, אוראל גרינפלד וצוות השיפוט (חגי מיכאלי)

אבי בוחבוט הנרגש אמר בסיום המשחק: “יש, יש אחד גדול. לפני שנדבר על כדורגל ונגיד תודה. מ.ס אשדוד מחזיקה בסגל שחקנים שקם מהקרשים. כולם גברים, קראו לי בובה, כל הקרדיט לשחקנים, לא לי ולא למשה אוחיון. זו ההצגה שלהם, הם עבדו קשה וזה מגיע להם שעשינו את זה”.

האמונה שלו: “כשקיבלנו את החמישייה מהפועל ת”א ולא כבשנו שער אחד, אמרתי אחרי שרומן אבראן הבקיע שנשרוד בליגה, היום מ.ס אשדוד עשתה משהו בלתי ייאמן, מה אגיד? אני מאושר, המשפחה שלי פה, זה כיף לא נורמלי. רק רוצה לומר תודה ענקית לג’קי בן זקן שהאמין בי. הוא הסתכל לי בעיניים והוא לא פראייר, הוא יודע מה הוא רוצה ותודה ענקית שנתן לי הזדמנות שחלמתי עליה. היה לי חלום להגיע למשחקים האלו, אני ואוחיון זה משה רבנו ואברהם אבינו”.

אבי בוחבוט מודה לקהל (נעם מורנו)אבי בוחבוט מודה לקהל (נעם מורנו)

מה עבר עליו מאז שהגיע: “בכל ניצחון שמחנו והפעם נחגוג, לפני שלושה חודשים הייתי בעיר קטנה והיום באשדוד עושה דברים גדולים. תודה לאמא ואבא, למשפחה שלי, בחברים שלי, מראש העיר, הייתי מוצף באהבה ואני מתרגש. אנחנו משפחה אחת, מה זה ישראלי בעיניך? לב גדול וזה מה שהשחקנים עשו כאן. תחושות? בדקה ה-79 איבדתי את שיווי המשקל ובקושי עמדתי על הרגליים. אבל האמנתי, גם כשהיה 12 נקודות פער וגם 9, אני תמיד מאמין ושואף. חלמתי לאמן ותודה על ההזדמנות שקיבלתי”.

“האמנו שנישאר, באנו למשחק בידיעה שאם אנחנו מנצחים תהיה לנו עזרה מאיפשהו”, סיפר רועי גורדנה, “עשינו גול, עמדנו טוב, לא משחק גדול שלנו, אבל הגנה טובה ולחימה והשגנו שלוש נקודות”.

ההכנות: “הייתי מאוד לחוץ השבוע, פעם ראשונה שאני נלחם על ירידה במשחק שלא תלוי בי. השתדלנו לשים הכל בצד. גם האימונים היו בלי לחץ ובלי מתח. בלי תרגול טקטי. ברוך השם עשינו את העבודה, לקחנו שלוש נקודות ונשארנו. אחרי תקופה כזאת אפשר לשמוח, נצא קצת נתאוורר ונבלה כולם. נסחב את השבוע הזה ונראה מה יהיה בעונה הבאה”.

גל הראל ורועי גורדנה נאבקים על הכדור (נעם מורנו)גל הראל ורועי גורדנה נאבקים על הכדור (נעם מורנו)

אחרי שהספידו אותם: “הרבה עבודה בקטע המנטלי, במיוחד במצב שהיינו. משה אוחיון ואבי בוחבוט והשחקנים הוותיקים, פה עשינו את העבודה על הצד הטוב ביותר ועשינו את המקסימום”. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */