קיילי ג'נר (צילום: Neilson Barnard, Getty Images)
קיילי ג'נר. בעצמה? באמת? | צילום: Neilson Barnard, Getty Images

אין הרבה כלי תקשורת שפספסו את הידיעה שקיילי ג'נר הפכה למיליארדרית הצעירה בעולם. הבחורה ללא ספק עשתה היסטוריה כשנכנסה במרץ השנה לרשימת המיליארדרים הצעירים בעולם של פורבס בגיל 21, וכבשה את המקום הראשון מפאת גילה הצעיר. נכון שהיא לא הכי עשירה ברשימה (למעשה היא במקום השביעי מבחינת הון), אבל פה התחרות היא על גיל, עם תנאי סף של מיליארד דולר.

אבל הרבה לפני שג'נר התעשרה ופרצה לרשימה (בה היא מוגדרת כסלף מייד, ראוי לציין), היו שם עוד כמה וכמה מיליארדרים צעירים שמעניין להכיר. הם הרבה פחות מפורסמים, בניגוד לג'נר, שיועדה לתפקיד עוד לפני שיצאה מהבטן, אבל עושה רושם שיש להם הרבה יותר קלאסה. למשל, שלושה מבין חמשת המיליארדרים הצעירים עדיין גרים בבית עם ההורים. אבל הם לא סובלים או משהו, כן?

מקום שני: אלכסנדרה אנדרסן

מי שעד לאחרונה הייתה המיליארדרית הצעירה בעולם היא אלכסנדרה אנדרסן, 22. יורשת בית השקעות נורווגית ואשת עסקים, שהפכה למיליארדרית הצעירה בעולם כשהייתה בת 19. מאז היא בראש רשימת המיליארדרים הצעירים של פורבס בשלוש השנים האחרונות, עד שקיילי ג'נר, הצעירה ממנה בשנה, הנחיתה אותה למקום השני. לעומת זאת, שווי הנטו של אנדרסן גבוה משל ג'נר, ועומד על 1.4 מיליארד דולר, לא מעט ממנו הודות לאביה, יוהן אנדרסן, אחד האנשים העשירים בנורווגיה, תעשיין ומשקיע, שהונו נאמד בכ-4 מיליארד דולר.

View this post on Instagram

A post shared by Alexandra (@alexandraandresen) on

אלכסנדה גרה בבית עם ההורים ועם אחותה קתרינה אנדרסן, 24, שנמצאת במקום השלישי ברשימת המיליארדרים הצעירים. האב העביר חלק ניכר מהונו לשתיים ב-2005, והכסף חולק בין שתיהן.

את עיקר זמנה מקדישה אלכסנדה לסוסים. היא רוכבת נלהבת ובבעלותה לא מעט סוסים, להם היא דואגת כאילו היו הילדים שלה. היא גם חברה בנבחרת הרכיבה הרשמית של נורווגיה, המתחברה בתחרויות רכיבה בינלאומיות. למעשה, היא נמצאת כרגע באימונים עם נבחרת נורווגיה לאולימפיאדת טוקיו 2020. מעניין אם יש לה ספונסר.

תחביב מובהק של אלכסנדה הוא נסיעות וטיולים בעולם. היא לחלוטין חלק מחוג הסילון, ורק לאחרונה שבה מביקור ארוך בהודו, שם כנראה לא ישנה בגסט האוסים שטחנו בטיול אחרי הצבא.

View this post on Instagram

A post shared by Alexandra (@alexandraandresen) on

חוץ מזה, אלכסנדרה חיה חיים די צנועים בשביל בת 22 שיכולה לעשות מה שהיא רק רוצה. כנראה בגלל החינוך היותר נוקשה שלה, או התרבות האירופאית – היא בהחלט לא עסוקה בניקור עיניים. היא אוהבת להתלבש יפה ולצאת לבילויים עם חברים לברים על גגות של מלונות יוקרה, שם היא לוגמת מרטיני ומפטפטת עם חברות. בילוי נוסף המועדף עליה הוא הטבע – היא חובבת טיולים נלהבת. רק תנו לה לצאת להייק, לקמפינג או למסע דיג, לעשות סקי, ועשיתם אותה מאושרת. כנראה שמדובר בבחורה נורמטיבית למדי.

היא ואחותה קתרינה גם מגדלות ביחד חמישה כלבים גזעיים, כולל בוקסר ובולדוג, כלבים שעלותם למעלה מ-2,000 דולר. עבור האחיות אנדרסן, מדובר כמובן בכסף קטן.     

מקום שלישי: קתרינה אנדרסן

גם קתרינה אוהבת לרכוב על סוסים, אבל היא פחות מושקעת בזה מאשר אחותה. מה שכן, היא משקיעה הרבה יותר באופנה, חובבת טרנדים ולא מתביישת ללבוש את המותגים היקרים ביותר. אחד המותגים החביבים עליה הוא לואי ויטון, והיא בעלים של לא מעט תיקים של המותג בשווי עשרות אלפי דולרים. גם נעליים לא חסרות לה, והיא בעצמה טוענת שהיא מכורה. נעלי לובוטין וגוצ'י באלפי דולרים מקשטים את חדר הארונות שלה, ולאחרונה היא גם השקיעה בעצמה ורכשה שעון רולקס שעולה קרוב ל-40 אלף שקל. בניגוד לאחותה הקטנה, קתרינה גם חובבת ביוטי, ונוטה להשקיע לא מעט באיפור ושיער. האינסטגרם שלה, אגב, מוקדש כמעט כולו לבולדוג האהוב שלה – טיכו.

View this post on Instagram

A post shared by Katharina G. Andresen (@kgandresen) on

View this post on Instagram

A post shared by Katharina G. Andresen (@kgandresen) on

מקום רביעי: גוסטב מגנר וויטזו

הוא צנח מהמקום השלישי ברשימת המיליארדים הצעירים, אבל אל תדאגו לגוסטב מגנר וויטזו – גם הוא בין הצעירים העשירים בנורווגיה. בן ה-25 שווה סכום עתק של 1.8 מיליארד דולר (יותר מהאחיות אנדרסן וקיילי ג'נר, כן, אבל הוא גם יותר מבוגר).

לגוסטב יש נתח של 47 אחוז בחברת הסלמון הנורווגית "סלמר", שניתן לו במתנה ב-2013 על ידי אביו, ששמו, כמה לא מפתיע, גם גוסטב. גוסטב שלנו, המכונה גאס, הוא חובב אופנה ידוע והרבה פעמים מצולם בשורה הראשונה של מסלולי האופנה במדינה.

View this post on Instagram

A post shared by Gustav Magnar Witzøe (@guswitzoe) on

הוא גם חובב החיים הטובים ולא מתבייש להראות את זה – הרבה פעמים אפשר למצוא אותו עם סיגר בפה, בייחוד כשהוא באחד המסעות שלו, אליהם הוא יוצא באופן די קבוע. אין לו יעד אהוב, הוא פשוט הוא להיות בכל מקום, פריז, אינדונזיה. מה שבא. עוד בלייפסטייל של האלפיון:  ג'ט סקי פרטי, כרטיסי VIP לכל המופעים הכי שווים שיש ומשחקי גולף בכל העולם. וכמו האחיות אנדרסן, גם לגאס יש כלב מחמד שהוא אוהב לפנק – בול טרייר שמככב בפיד שלו ונוסע איתו בעולם. הלוואי עלינו.

View this post on Instagram

A post shared by Gustav Magnar Witzøe (@guswitzoe) on

מקום חמישי: אוון שפיגל

הוא אמנם רק במקום החמישי, אבל מייסד סנאפצ'ט שווה פי 4 מקיילי ג'נר – 4.1 מיליארד דולר ליתר דיוק. גם הוא נחשב לטייקון סלף מייד, אחרי שהקים את חברתinc.   Snap, החברה שמתפעלת את הרשת החברתית הפופולארית. שפיגל, בן 28 בלבד, התעשר כבר בגיל 23 מהאפליקציה הזו, ומאז הספיק להינשא לפני שנתיים לדוגמנית מירנדה קר, המבוגרת ממנו בשבע שנים ולהפוך לאב לילדם המשותף. גם היא בעלת אמצעים, והונה מוערך ב-50 מיליון דולר. השניים מתגוררים בבית ששווה 12 מיליון דולר באל. איי, ובו בריכה, חדר כושר ואפילו קוטג' לאורחים. שפיגל חובב מכוניות מושבע, ומפנק את עצמו ברכבי יוקרה מפעם לפעם. לא תראו אותו לובש משהו מעבר לטישירט, ג'ינס וסניקרס, אבל של מותגים שעולים מאות דולרים. קר מספרת שאין לו המון תחביבים, והוא בעיקר אוהב לבוא הביתה למשפחה ולהתרועע עם חברים.

 

View this post on Instagram

A post shared by Miranda (@mirandakerr) on

 מקום שישי: ג'ון קוליסון

עוד מתעשר טק שעשה את הונו בשתי ידיים הוא ג'ון קוליסון בן ה-28, שמתחזק חשבון בנק של 2.1 מיליארד דולר. הוא המייסד והבעלים של Stripe, חברה שמציעה תוכנות לעסקים שמאפשרות חיבורים לאשראי ובנקים כדי לקבל תשלומים, מה שהפך אותו למיליארד כבר ב-2016. היזם האירי הגה את הרעיון לחברה יחד עם אחיו, פטריק, ב-2010 כששניהם למדו בהרווארד, והם נשרו ברגע שהעסק צבר תאוצה. האח הגדול ממוקם כמה מקומות מתחתיו, כי הוא המבוגר מבין השניים. שווי הנטו שלהם זהה, אגב.

ג'ון קוליסון (צילום: Getty Images)
ג'ון קוליסון | צילום: Getty Images

קוליסון נהנה היום מלסמן וי על הבאקט ליסט שלו. לא מזמן, למשל, הוא הטיס לבד מטוס קטן מעל האטלנטי, בטיסה שארכה 27 שעות ונפרשה על פני שלושה ימים. הוא אוהב מאוד את הטבע, רץ באופן קבוע ויוצא לטיולים. הוא גם מפנק את העובדים שלו מדי פעם בטיולים שווים. מעבר לזה מדובר בבחור צנוע עם רגליים על הקרקע, שפשוט במקרה הוא גם מיליארד.