גוגל מציגה: תרגום סרטונים בזמן אמת

החברה חשפה תכונה שתייצר כתוביות לסרטונים ולשיחות וידאו - גם בשידור חי • הפיצ'ר המהפכני ינגיש תכנים לחירשים

גוגל חשפה תכונה חדשה ומסקרנת // צילום ארכיון: רויטרס

גוגל חשפה בכנס המפתחים שלה היום (שלישי) תכונה חדשה במערכת ההפעלה אנדרואיד Q - כתוביות בזמן אמת (Live Caption). התכונה שמופעלת באמצעות כפתורי השמע, מציגה כתוביות על גבי סרטונים מכל מקור כמו יוטיוב ואינסטגרם. התכונה תומכת גם באפליקציות צ'אט כמו Skype ו-Duo של גוגל. הכתוביות נטענות בשכבה נפרדת מעל לסרטון, והן יפעלו גם בסרטונים ביתיים של המשתמש. 

בשלב זה התכונה פועלת רק בשפה האנגלית, והיא מתאימה למשתמש אחד בלבד ולא לשיחות ועידה. האיכות של המלל עלולה להשתנות אם יש כמה משתתפים בשיחה. עם הזמן מבטיחה גוגל לשלב תכונה זו בשפות נוספות. 

"עבור 466 מיליון חרשים או כבדי שמיעה בעולם, כתוביות הן יותר מסתם נוחיות", נכתב בבלוג הרשמי של החברה. "עבדנו עם קהילת החרשים כדי לפתח תכונה שתשפר את הגישה שלהם למדיה דיגיטלית. התוכנה שפיתחנו תנגיש את התכנים לכולם".

כנס המפתחים של גוגל // צילום: אי.פי.אי

לדברי מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, "כשאנחנו אומרים שאנחנו מפתחים בשביל כולם, זה אומר שאנחנו מוודאים שכולם יוכלו לקבל גישה למוצרים שלנו. אנו מאמינים שטכנולוגיה יכולה לעזור לנו להיות יותר מכילים, ובינה מלאכותית מספקת לנו כלים חדשים שישנו בצורה דרמטית את החוויה של בעלי מוגבלויות". 

הכתוביות נוצרות בזמן אמת באמצעות מערך של למידת מכונה, כך שהפעולה אינה מחייבת קישור לאינטרנט או שיגור מידע לענן והפרטיות של התכנים נשמרת. הכתוביות מופיעות בתוך תיבה שחורה, ואפשר לשנות את מיקומה על המסך למען הנוחיות. הכתוביות יופיעו גם כשהרמקולים מושתקים, כדי להקל על אנשים לשוחח עם עמיתיהם בסביבה רועשת. 

הכתוביות אינן נשמרות לצפייה חוזרת, הן מוצגות בזמן שהתוכן מוצג ונעלמות בסיום ההשמעה. "אתם יכולים לדמיין מצבים שבהם כולם רוצים את התכונה הזו. אפשר לצפות בווידאו גם בזמן שאתם נמצאים בפגישה או ברכבת בלי להפריע לאנשים שמסביב". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר