ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
בלב התפוח הגדול

כך הותקף שליח חב"ד בדרכו לתפילה • צפו

שליח חב"ד במנהטן הרב אוריאל ויגלר צעד לתפילת שחרית בבית הכנסת ונאלץ לספוג מתקפה אנטישמית שלוחת רסן מפי עובר אורח בעל חזות אפרו אמריקנית • צפו בוידאו

כך הותקף שליח חב"ד בדרכו לתפילה • צפו
הרב ויגלר צילום: באדיבות המצלם

שליח הרבי מליובאוויטש הרב אוריאל ויגלר מניו יורק צעד אתמול (שלישי) לתפילת שחרית כפי שהוא עושה כל יום במנהטן קצת לפני שבע בבוקר, אך לפתע גבר אפרו אמריקני התחיל לצעוק עליו עלבונות אנטישמיים.

הרב ויגלר אמר שהאיש כינה אותו "יהודי מלוכלך" ווסינן לעברו מספר קללות שלא ראויות להתפרסם באתר 'בחדרי חרדים'.

"באופן אינסטינקטיבי התרחקתי", אמר הרב לאתר JTA. "עברתי לצד השני של הרחוב, והוא הלך אחרי והוא אמר לי אתה עצבני אתה מפחד?".

התקרית האנטישמית במנהטן

כאשר הרב ויגלר התקרב לבית הכנסת התרחק ממנו האיש, לאחר שהבחין במאבטח של הקהילה, הוא הסתובב וקרא לרב "אתה שטן", הרב צילם את סוף האירוע ושיתף את הסרטון בפייסבוק.

"התקפתי מילולית (ברשעות) הבוקר בדרכי להתפלל לשחרית על ידי "האדם הזה", הפשע היחיד שלי הוא שאני נראה כמו יהודי, אם אתם יודעים מי זה האדם הזה, בבקשה תודיעי לי, אני אכלול את זה עם התלונה שאני אגיש למשטרה", כתב הרב בפייסבוק.

"אף על פי שהאיש לא פגע ברב וויגלר, הרב סבור כי אם השומר לא היה נוכח, התוקף היה תוקף אותו פיזית. ויגלר הגיש תלונה למשטרת ניו יורק, אך עדיין לא שמע מהם האם הנושא נחקר.

התקרית באה ימים ספורים לאחר שיורה רצח בבית הכנסת של חב"ד בסאן דייגו קליפורניה אישה אחת, ופצע שלושה נוספים.

הרב ויגלר אמר כי זה לא ירתיע אותו מלעשות את עבודתו. "אנחנו לא מפחדים, אנחנו הולכים להמשיך את משימתנו להפיץ טוב וחסד בעולם, כדי להגיע ליהודים עם אהבה ללא תנאים", אמר.

מנהטן אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד