הסלמה בדרום: הצטרפו למשדר המיוחד (צילום: AP, חדשות)
"אם תתמהמה בביצוע ההבנות - נקלקל את האיר | צילום: AP, חדשות

ברקע הגברת הכוננות הביטחונית לקראת יום העצמאות והאירוויזיון, גורם בפלגים הפלסטינים צוטט היום (רביעי) בעיתון הלבנוני "אל אחבאר" כשהוא מזהיר את ישראל: "אם תתמהמה בביצוע ההבנות - נקלקל את האירוויזיון". עוד הזהיר הגורם כי יהיו שוב "תקלות" בטילים, כמו שקרה פעמיים במרס האחרון.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

לפי הדיווח באל אחבאר הלבנוני גורם המתווך בין ישראל לחמאס, ככל הנראה מצרי, העביר מסר לעזה שלפיו ישראל לא מעוניינת בהסלמה. תשובת הפלגים הפלסטיניים הייתה כי עיכוב בהבנות יגרום ללחץ מהשטח ויביא לחידוש המחאות האלימות.

היערכות בצה"ל לקראת יום העצמאות והאירווי (צילום: AP, חדשות)
היערכות בצה"ל לקראת יום העצמאות והאירווי | צילום: AP, חדשות


עוד לפני הדיווחים, בצה"ל נערכו לאפשרות שארגוני טרור ינסו לחבל בחגיגות - בין אם בניסיון לגרור את ישראל לעימות ברצועה ובין אם בפיגועים ביהודה ושומרון. משכך, בצה"ל השלימו אתמול (שלישי) פריסה רחבה מאוד של סוללות כיפת ברזל בשלל מוקדים ברחבי הארץ. בנוסף, תוגברו כוחות ונרשמה היערכות נרחבת גם ביהודה ושומרון וגם בגבול עזה.

דובר צה"ל, רונן מנליס, אמר כי "הימים הקרובים הם רגישים מאוד בישראל - יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל, יום עצמאות ואירועי האירוויזיון הבינלאומיים - והג'יהאד מנסה לחבל בזה". עוד הוסיף מלליס כי במערכת הביטחון יש היערכות רחבה מאוד במטרה לסכל את כל האיומים האלה.