שתף קטע נבחר

מנהל בצים: פוטרתי כי סירבתי להשתתף בשוחד

מנהל אזור מערב אפריקה בצים, ניסים שרם, תובע את החברה ומבקש מבית המשפט צו מניעה שיורה להחזירו לעבודה

ניסים שרם, שהיה מנהל תת־אזור מערב אפריקה מטעם חברת צים, הגיש בשבוע שעבר תביעה ובקשה לצו מניעה נגד החברה בטענה שפוטר באופן לא חוקי, לאחר שסירב לשתף פעולה עם מתן שוחד לפקידי שלטון בניגריה כדי לצמצם את חבויות המע"מ של צים ב־80%.

 

לטענת התובע, המיוצג על ידי עו"ד ליאור דגן ממשרד דגן־שובל, הוא החל את תפקידו בצים בנובמבר 2007, לאחר שקודם לכן הועסק כמנכ"ל חברת אושפיר, העוסקת בשילוח בינלאומי. לדבריו, סוכם בין הצדדים שהעסקתו בחברה תהיה לתקופה של ארבע שנים לפחות וששכרו יעמוד על 16 אלף דולר לחודש.

 

התובע טוען כי מילא את תפקידו בחריצות ובנאמנות והביא להפחתת תשלומי ה"תמריצים" עבור הטיפול בפריקה ובטעינה של אוניות בנמל לאגוס, וחסך בדרך זו לצים מאות אלפי דולרים. עם זאת, לדבריו, הוא נתקל בהתנהלות פרועה ולא תקינה מצד החברה בניגריה, ומשהבינו המנהלים הישראלים האחרים כי אין בכוונתו לתת יד להתנהלות זו, הם החלו לפעול להכשילו בתפקידו.

 

חיסכון של מיליונים

 

בין היתר טוען התובע כי הואשם בכך שנטל הביתה בקבוקי מים מינרליים ללא הרשאה, כשחלה בדיזנטריה והיה מרותק למיטתו. המים נשלחו לו על ידי מנהל התפעול של החברה, כמצוות הרופא שבדק אותו. עוד טען כי מנהל הכספים העלה נגדו טענות שלפיהן דיווח על יותר ימי עבודה משעבד בפועל. ביוני 2008, לטענתו, פוטר בשיחה טלפונית על ידי מנהל משאבי האנוש בצים.

 

לדברי התובע, הפרה צים את הוראות החוק להגנה על עובדים ופיטרה אותו בשל סירובו לשתף פעולה עם תשלום שוחד וביצוע עבירות פליליות מול שלטונות ניגריה. לדבריו, התברר לו שבאמצעות חברה־בת ניגרית בשם ל.נ.ס.ל משלמת צים תשלומי שוחד לפקידי השלטון הניגריים, וכי הוא סירב להשתתף בפעולות פליליות אלה. לטענתו הובהר לו שסירובו "יסבך אותו עם צים", שכן מדובר בחיסכון של מיליוני שקלים לחברה.

 

התביעה הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. מצים נמסר בתגובה שהחברה אינה מגיבה לנושאים שנמצאים בהתדיינות משפטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צים: "הוא לקח לביתו את המים"
צילום: דני סלומון
צילום: ירון ברנר
יו"ר צים, עידן עופר
צילום: ירון ברנר
מומלצים