אל תפספסו

בחג הזה: מצווה נדירה לספרדים - אחת לארבע שנים

בחג שביעי של פסח בשנה זו, שנת תשע"ט, ישנה מצווה נדירה, לספרדים - לקרוא במנחה של החג, את וידוי המעשרות בפרשת כי תבוא - מתוך ספר תורה, ללא ברכה ועליות (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ספר תורה. אילוסטרציה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אחת לארבע שנים: על פי פסקי מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל בספרו 'חזון עובדיה' ישנה מצווה נדירה - אחת לארבע שנים, והיא חלה בשנה זו.

המצווה היא לקרוא בחג שביעי של פסח, בתפילת מנחה ולפני תפילת העמידה מתוך ספר תורה - אך ללא ברכות ועליות, את וידוי המעשרות שנמצא בפרשת "כי תבא", בספר דברים, פרק כ"ו מפסוק י"ב עד פסוק ט"ו.

המצווה חלה בשנה הרביעית אחרי שנת השמיטה - שזו השנה הזו, שנת תשע"ט ובשנה השביעית.

הנשים פטורות מהמצווה, אך הידור מצוה הוא אם תבאנה הנשים לשמוע את הקריאה.

הגאון רבי בנימין חותה מחבר הספר "כי בא מועד" התריע על כך אמש בשיעורו והביא את דברי החזון עובדיה להלכה, הרב ציין כי האשכנזים נוהגים לומר פסוקים אלו ללא הוצאת ספר תורה.

ואלו פסוקי וידוי מעשרות בפרשת כי תבוא בחומש דברים: בִּעַרְתִּי הַקֹּדֶשׁ מִן הַבַּיִת וְגַם נְתַתִּיו לַלֵּוִי וְלַגֵּר לַיָּתוֹם וְלָאַלְמָנָה כְּכָל מִצְוָתְךָ אֲשֶׁר צִוִּיתָנִי לֹא עָבַרְתִּי מִמִּצְוֹתֶיךָ וְלֹא שָׁכָחְתִּי. לֹא אָכַלְתִּי בְאֹנִי מִמֶּנּוּ וְלֹא בִעַרְתִּי מִמֶּנּוּ בְּטָמֵא וְלֹא נָתַתִּי מִמֶּנּוּ לְמֵת שָׁמַעְתִּי בְּקוֹל ה' אֱלֹהָי עָשִׂיתִי כְּכֹל אֲשֶׁר צִוִּיתָנִי. הַשְׁקִיפָה מִמְּעוֹן קָדְשְׁךָ מִן הַשָּׁמַיִם וּבָרֵךְ אֶת עַמְּךָ אֶת יִשְׂרָאֵל וְאֵת הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נָתַתָּה לָנוּ כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבֹתֵינוּ אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר