מפגש הפסגה בין קים לפוטין (צילום: רויטרס, חדשות)
מפגש הפסגה יצא לדרך | צילום: רויטרס, חדשות

כחודשיים אחרי שהמפגש בין נשיא ארה"ב למנהיג הצפון קוריאני הסתיים מבלי שהניב פירות, קים ג'ון און המשיך במאמציו הבינלאומיים ונפגש היום (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיר ולאדיווסטוק שבמזרח רוסיה. מדובר בפגישה ראשונה והיסטורית בין שני המנהיגים וזהו ביקורו הראשון של קים במעצמה המזרח אירופית: "מודה על ההזמנה הנדיבה, מקווה שהפגישה תוביל למציאת פתרונות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

השיחות בין המנהיגים עסקו במספר סוגיות שעל הפרק, בהן תכנית הגרעין של צפון קוריאה, השגת הסכם בין שתי המדינות שבחצי האי הקוריאני, והיחסים של צפון קוריאה עם ארה"ב. עם תום המפגש אמר פוטין כי השניים ניהלו דיון משמעותי, ושיתפו זה עם זה את השקפותיהם בנוגע לשיפור המצב בחצי האי הקוריאני.

בפתח מפגש הפסגה בין שני המנהיגים, אמר הנשיא פוטין לקים כי הוא בטוח שביקורו ברוסיה יעזור בפיתוח הקשרים ההדדיים בין שתי המדינות. פוטין הוסיף כי המפגש יעזור להם להבין כיצד ניתן ליישב את הסכסוך בין שתי המדינות בחצי האי הקוריאני, ואף עשוי לסייע בגישור בין המעצמה האסייתית לאמריקנים. "זהו מאמץ מבורך לנורמליזציה של היחסים בין צפון קוריאה לארה"ב", אמר.‎

קים וטראמפ במפגש שלא צלח (צילום: רויטרס, חדשות)
קים וטראמפ במפגש שלא צלח | צילום: רויטרס, חדשות

קים הודה לפוטין על האירוח ברוסיה ואמר כי גם הוא מקווה שהמפגש יהיה יעיל ויחזק את היחסים הידידותיים בין שתי המדינות. עוד הוסיף קים כי הוא מקווה שהשיחות ביניהם יהוו אבן דרך משמעותית בדרך ליישוב הסכסוך עם שכנתה דרום קוריאה: "מקווה לנהל דיון אסטרטגי מעמיק ולקדם יחד את היציבות האזורית".

הביקור של מנהיג צפון קוריאה ברוסיה הגיע על רקע קריסת מפגש הפסגה האחרון בווייטנאם, בין קים לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במהלך חודש פברואר. טרם השיחות ביניהם, אמר פוטין כי ביקורו של קים עשוי לסייע בקידום הסכם בין צפון קוריאה ודרום קוריאה. הנשיא הרוסי צפוי למסור הצהרה לתקשורת בסיום הפגישה.