בתקופה האחרונה נשמעים יותר ויותר דיווחים על גניבות של כלבים ברחבי הארץ ונראה שזו כבר תופעה. לא פעם הכלבים שנגנבים מיועדים לקרבות ולפעמים גם לדרישות כופר. במשטרה טוענים שהם נלחמים בתופעה אבל הארגונים למען בעלי החיים תוקפים: "זה לא מספיק".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

לירז מחדרה חוותה גניבה כזו על בשרה לפני כחודש ועד היום הכלב שלה, צ'אק, לא אותר. "יום אחד חזרתי מהעבודה ואני רואה שהכלב לא נמצא", היא מספרת. "הרצועה נשארה ויש את הקולר שלו כאן. זה לא משהו שהוא יכל לעשות לבד מן הסתם, זה משהו שקרה כי כנראה גנבו אותו ופשוט לכלב אין זכר".

בארגון "פטרואה" לשמירה על זכויות בעלי החיים מנסים לעזור בדיוק במקרים כאלה. מדי יום הם מקבלים פניות לעזרה ומנסים לאתר את הכלבים והגנבים.

יורם ארז שעומד בראש הארגון מסביר: "הסיבות לגניבה מתחלקות ל-3: אחד זה כלבים מסוכנים, ואז עם השנים זה הפך אותם למאוד אטקרטיביים לקרבות. סיבה נוספת זה כלבים גזעיים שעולים כסף וסיבה נוספת שהיא מאוד תמוהה בעיניי זה כלבים שפשוט נגנבים כי אפשר לגנוב אותם".

המציאות שבה אנשים פרטיים לוקחים על עצמם את האחריות לתפוס את הגנבים אולי נשמעת קצת כמו מערב פרוע אבל במשטרה דווקא טוענים שהאכיפה מתבצעת על ידם. "לגניבה של בעל חיים יש ערך נוסף מעבר לערך הכספי, וזה המימד הרגשי", טוען רפ"ק שפנצר, קצין אח"מ בתחנת לב תל אביב ומבטיח: "אנחנו מטפלים בנושא הזה באופן נחוש מאד".