סרי לנקה: חשש לפיגוע נוסף, מניין ההרוגים 359 - סרוגים

סרי לנקה: חשש לפיגוע נוסף, מניין ההרוגים 359

סוכני FBI משתתפים בחקירת האירועים בסרי לנקה, ועולה כי תאי טרור מקומיים פעלו במדינה. מניין ההרוגים עלה ל-359, ולאחר שארגון דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע, אומרת ראש ממשלת ניו זילנד כי אין לקשר לטבח במסגד

סרי לנקה: חשש לפיגוע נוסף, מניין ההרוגים 359
  צילום מסך טוויטר

לאחר שארגון דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע בסרי לנקה, אמר אתמול (שלישי) ראש ממשלת סרי לנקה כי קיימת אפשרות לפיגועים נוספים במדינה.

לטענת ארגון דאע"ש, הפיגוע בסרי לנקה הגיע לאחר הטבח במסגד בניו-זילנד שעבר בחודש. אולם, ראש ממשלת ניו זילנד הודיעה הבוקר כי לא נמצא קשר מודיעיני בין שני המקרים.

היום בבוקר ערכה משטרת סרי לנקה פיצוץ מבוקר בבית הקולנוע בעיר הבירה קולומבו.

עד כה עצרו כוחות הביטחון המקומיים כ-100 חשודים,  וסוכני FBI לוקחים חלק בחקירת האירועים שהובילו לשורה של פיגועים במדינה בארבעה בתי מלון ושלוש כנסיות, ומניין ההרוגים מאז יום ראשון עלה ל-359 בני אדם.

מחקירות האירועים עד כה עולה כי הופעלו מעין תאי טרור משפחתיים, וזאת אחר ששני אחים פוצצו עצמם. כשהמשטרה הגיעה לביתו של אחד מהם, פוצצה עצמה אשתו יחד עם שני ילדיה. שלושת השוטרים נהרגו בפיצוץ.

ראש ממשלת סר לנקה, רניל ויקרמסינג'ה, הוסיף אתמול כי היה מלון נוסף במטרת המחבלים אך פיצוץ המלון נכשל.

בנוסף, אמר שר ההגנה של המדינה כי אחד המחבלים שביצע את המתקפה למד באוסטרליה ובאנגליה.

צילום מסך טוויטר

דאע"ש מציג: אלו המחבלים המתאבדים מסרי לנקה

ארגון הטרור דאע"ש פרסם את תמונותיהם של מי שלטענתם היו המחבלים שביצעו את מתקפות הטרור בסרי לנקה בתחילת השבוע, במסגרתם נרצחו מעל 300 בני אדם ונפצעו כ-600 נוספים.

בהודעתם, בכירי דאע"ש אמרו כי במתקפה השתתפו 7 מחבלים, ופרסמו לכאורה את שמותיהם.

עוד חזרו על כך שהמתקפה כוונה לעבר בתי מלון שבהם שהו תיירים זרים- לצד כנסיות מלאות בנוצרים, זאת כ"נקמה" על הטבח במסגדים בניו זילנד, במסגרתם 50 מתפללים מוסלמים נרצחו במהלך התפילה. הארגון התפאר בכך ש"הצלחנו לפגוע בצלבנים, רבים מהם נוצרים אזרחי מדינות המערב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו